Mr. Bollocks Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Har montert vannkjølt turbo i 242en, men hvor skal vann inn/ut gå til.. Hvordan er det originalt på f.eks 740/940? For disse har vel vannkjølt turbo? Har hørt at noen har vann inn til turbo fra t-stykke på ekspansjonstanken, men vet ikke hvor ut skal gå.... Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Stemmer at INN skal gå fra et T-stykke mellom ekspasjontanken og radiatoren. Og UT skal tilkobles med et T-stykke mellom vannpumpa og radiatoren. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 16, 2006 Stemmer at INN skal gå fra et T-stykke mellom ekspasjontanken og radiatoren.Og UT skal tilkobles med et T-stykke mellom vannpumpa og radiatoren. stemmer sikkert dette, har no sett det en gang i tiden:thumb T-kobling mellom ekspasjontanken og radiator det er inn og ut skal på mellom radiator og vannpumpe som v242tic sier:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 er det ikke stikk motsatt? INN på turboen må jo være mellom pumpa og radiatoren..? er vel ikke noe trykk mellom tanken og radiator.. Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Original monteringsanvisning: http://home.tredj.com/oeb/volvo/turbo/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 jeg har en oljekjøler, vannavkjølt oljekjøler.. den monteres en lite "klosse" mellom oljefilteret og feste til oljefilteret, er ca 6-7cm tykk.. *har ikke sjekket om det vil passe når man monterer motoren i bilen, bare prøvemontert på motoren nå når den stå i bukk* det har stått på en Turbodiesel-motor.. har det noe for seg å montere en slik? tenkte jeg skulle montere det på b230et'n, har en "vanlig" oljekjøler også.. Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr. Bollocks Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Original monteringsanvisning: http://home.tredj.com/oeb/volvo/turbo/ Takker!! Men må jeg altså ha den runde ekspansjonstanken? Hvor får jeg tak i det? Har 740/940 sånn? Siter - 87' Toyota MR2 MK1 - 82' Toyota Starlet KP60 (rwd) - 85' Suzuki SJ413 Jordebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo740Turbo Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 ja , finn en 740 turbo å ta tank og slanger fra... Siter Toyota Cressida Volvo S60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 Takker!! Men må jeg altså ha den runde ekspansjonstanken? Hvor får jeg tak i det? Har 740/940 sånn? Er det ikke lokket som er forskjellen?ligger vel en ventil i det? 940 turbo har jo 4kantet tank.iallfall de nyere Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 min tank fra 940 er rund.. tror de kanskje byttet tanker i nyere modeller ja.. men i de gamle sitter de runde! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 17, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 17, 2006 noen som veit kor en får kjøpt slik turbo med vannkjøling? og kas biler dei er orginalt sitter i? har leita litt etter turbo med vannkjøling.... Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 jeg har en oljekjøler, vannavkjølt oljekjøler.. den monteres en lite "klosse" mellom oljefilteret og feste til oljefilteret, er ca 6-7cm tykk.. *har ikke sjekket om det vil passe når man monterer motoren i bilen, bare prøvemontert på motoren nå når den stå i bukk* det har stått på en Turbodiesel-motor.. har det noe for seg å montere en slik? tenkte jeg skulle montere det på b230et'n, har en "vanlig" oljekjøler også.. Det funker greit. Trenger vel ikke 'vanlig' oljekjøler i kombinasjon med det der. noen som veit kor en får kjøpt slik turbo med vannkjøling?og kas biler dei er orginalt sitter i? har leita litt etter turbo med vannkjøling.... Fikk GIK sats for TB0313 i 240 Turbo med vannkjølt eksoshus. Er det 740 Turbo som har TB0368 da? Den tror jeg er vannkjølt. Alle nye turboer (kanskje ikke billigskit) har vannkjøling. Takker!! Men må jeg altså ha den runde ekspansjonstanken? Hvor får jeg tak i det? Har 740/940 sånn? Går fint an å bruke den vanlige tanken.. men klart så er den lille runde mye finere. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Det funker greit. Trenger vel ikke 'vanlig' oljekjøler i kombinasjon med det der.QUOTE] en "vanlig kjøler, kjøler vell bedre? men jeg skal se om ikke jeg får montert den tilleggskjøleren;) skal ta bilde av den:) Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet Juli 18, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 18, 2006 Nei det tror jeg ikke.. uansett så tar en vanlig kjøler mye mer plass.. Svenskene har visst stor tro på de vann til olje kjølerne. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet Juli 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 30, 2006 jeg har kjøpt en turbo som er oljekjølt og vann avkjølt.. hvor finner jeg tilkoblinger til vannkjølingen? slik ser turboen ut! Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg