Gå til innhold

Hvordan har dere råd til bilene deres????

Ranger emnet


2FAST4U

Anbefalte innlegg

  • Svar 147
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Noen som vet om det er overhodet mulig å få billån som lærling??

 

Fikk 80k UTEN problemer når eg var førsteårslærling som automatiker (ca 8-900 BRUTTO)...

 

Har bodd hjemenfra i ukedagene i to år, er fremdeles lærling, har utgifter til hybel, mat, telefon, hjemreise hver helg (60mil tur-retur), men prioriterer man rett har man råd til bil.... Solgte bilen eg tok lån på og betalte tilbake litt og brukte resten på nåværende bil.... Alt utenom (styling, utstyr, vedlikehold) er sånt som eg må grafse i fra lønnen i lag med alt det andre.

 

Har ikkje verdens dyreste bil, men det gjelder å prioritere skal man klare å hore litt opp og i tilegg BRUKE den. Bilen er vel ikkje verd meir enn 55-60k, men det er nå noen tusen i året å holde den i god stand fremdeles.

 

Har man en hobby og interesse, så klarer man å prioritere... Tar meg gjerne en fest, hvis budsjettet tilsier det, men å reke på byen to ganger i uken klarer eg FINT å holde meg vekke fra....

 

Det å få skryt for bilen sin EN gang veier opp for de TI gangene man har måtte avstå/tenke seg om på noe annet pengesluk.

 

Bilinteresse er en livstil og en veldig artig/sosial hobby.... Blir nesten som å sammenlikne med fotball (bortsett fra kostnaden, fotball er vel nesten gratis i forskjell)

2009 VW Touran 1,9 TDi DSG Highline exclusive varebil

1973 Vilvo 142 langtids kortidsprosjekt

1997 BMW 316i (skal på eu og selges)

1988 BMW 324TDa (stått en stund og står litt lengre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har betalt lappen, bilen + forsikring sjøl. Jeg har kansje ikke noen værsting bil(golf2), men den duger + at den er ganske strøken nå etter at jeg og pappa pussa den opp i vinter. Måtte låne litt penger av pappa til lakkering (hel lakkering) og motor som ligger å venter, men det skal beteles tilbake.

Jeg jobber på en bensinstasjon, pluss at jeg jobber litt på pappas besinstasjon, jeg tjener ikke så sinnsykt bra men det går da rundt. Har blitt litt smått med penger etter at jeg begynnte å pusse opp bilen men men. Jeg har jobba etter skolen og i helgene, men nå venter militæret...........

Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm

Vw Golf Mk3 cab

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161

Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by raboc

 

Det er jo bare uflaks da. ...

 

"uflaks" at du fikk sleng på en grusvei?

Hehehe.......Jeg har vært ung selv....

 

Det er ALDRI uflaks å få sleng på en grusvei. Kanskje sa du det til forsikringsselskapet og alle andre, men her på forumet kan du trygt kalle en spade for en spade vet du!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

 

"uflaks" at du fikk sleng på en grusvei?

Hehehe.......Jeg har vært ung selv....

 

Det er ALDRI uflaks å få sleng på en grusvei. Kanskje sa du det til forsikringsselskapet og alle andre, men her på forumet kan du trygt kalle en spade for en spade vet du!

 

Altså, jeg bare tok ut litt som var skrevet, og som du svarte på jeg. Som jeg har gjentatt ganske mange ganger her på forumet så er det, som du sier, ikke noe som heter uflaks når det gjelder å kjøre av veien, kjøre på noen etc. etc.

'99 Audi S4

'12 Honda CB1kR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

........Og hvor mange av dere bor hjemme ??? Koster å betaler på leilighet, internett, mobil, mat og strøm. Noe mange slipper billig unna med og kan da bruke et stort fett lån på bil...

 

Livet er urettferdig, hadde mine foreldre bodd en plass der man kunne studert lenge og evt jobbe så kunne jeg hatt en realiv fet bil selv... :mad:

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"uflaks" at du fikk sleng på en grusvei?

uflaks er vel feil og si om en hver avkjøring, men det var mer i tanke med at fatter da var så snill og måke over et skilt 2mndr etter at jeg kjøpte bilen...

Det var forøvrig asfalt vei der jeg selv kjørte av, men like over en bakketopp var det grov nystrødd grus og fant senere ut at det var en defekt med bakakslingen som gjorde litt at jeg fikk sleng på bilen...var jo ikke helt i fartsgrensa heller men var 10km/t over....

 

jaja enda en avsporing fra topic

 

en of story...

go fast go strong ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hva mange av de gutta i gata med de feteste bilene, med den feteste stylingen, og den største turboen gjør når de har holdt på i 5-10 år jeg.. når de har tapt 2-300K+ i bilhobbyen sin, og knapt nok hatt innbetalinger på lånet sitt enda.. :eek: :eek: Hehe.. Er maaaange som kommer til å angre på ting de har gjort i sin ungdom, og jeg kjenner flere allerede.. Det er ikke lett å være så bil intresserte som mange av oss er, når de store aktørene i bissnissen driver så hardt som de gjør.. Vanskelig å henge med i svingene med 2-3-400K i årslønn, når man gjerne skulle drevet like hardt! :) Er ikke meningen å være party-pooper, men jeg tror det er mange som får slite ;)

Jeg har selv leilighet, og fremtidsplaner som ikke BARE omhandler bil.. Derfor setter jeg pris på arangement slik som gatebil o.l. så jeg får sett på at andre bruker alt de eier på dette hahaah! :D

 

Mange prioriterer bil intressen sin foran alt, og da sier jeg bare at jeg håper de vet hva de gjør :)

 

/serious mode off

 

:D

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Ola

Jeg lurer litt på hva mange av de gutta i gata med de feteste bilene, med den feteste stylingen, og den største turboen gjør når de har holdt på i 5-10 år jeg.. når de har tapt 2-300K+ i bilhobbyen sin, og knapt nok hatt innbetalinger på lånet sitt enda.. :eek: :eek: Hehe.. Er maaaange som kommer til å angre på ting de har gjort i sin ungdom, og jeg kjenner flere allerede.. Det er ikke lett å være så bil intresserte som mange av oss er, når de store aktørene i bissnissen driver så hardt som de gjør.. Vanskelig å henge med i svingene med 2-3-400K i årslønn, når man gjerne skulle drevet like hardt! :) Er ikke meningen å være party-pooper, men jeg tror det er mange som får slite ;)

Jeg har selv leilighet, og fremtidsplaner som ikke BARE omhandler bil.. Derfor setter jeg pris på arangement slik som gatebil o.l. så jeg får sett på at andre bruker alt de eier på dette hahaah! :D

 

Mange prioriterer bil intressen sin foran alt, og da sier jeg bare at jeg håper de vet hva de gjør :)

 

/serious mode off

 

:D

 

Man er da bare ung en gang

-Abarth-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Phantom

 

Man er da bare ung en gang

Jeg er enig i det! helt klart! Men tviler på at vi koser oss med den tanken, om 15 år hvis vi enda betaler på lånet...

 

Denne sporten passer ikke folk som må låne hver eneste krone er jeg redd.. Derfor gidder ikke jeg å ta den HELT ut.. Men moro skal man ha fordi.. Det er klart :)

03` Volvo V70 d5 197hk 470nm

01` Seat Leon 4x4 20vT

X: 92` Bmw 328 turbo 600+hk X: 85` Bmw E30 286hk+ M-power X: 86` Audi 90 Quattro 20v Turbo 400hk X: 86` Bmw M535i Turbo 500hk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjøpte min første bil, en peugeot 205 GR (60hk!! :eek: ) når jeg var 18. Pengene til bilen ble tatt av en arv jeg hadde fått. Hadde den i nesten 4 år mens jeg gikk på skole og var i militæret.

 

Kjøpte så en Peugeot 309GR (hele 90hk!!!) for siste rest av mine oppsparte midler (og litt studielånrester som ikke var brukt opp) og har hatt den nesten 5 år. Har jobba siste 4 åra, og kjøpte nylig en Toyota Celica (denne har enda mere hk med sine 116hk!) med oppsparte midler stort sett. Måtte låne bittelitt i banken for å ha noe å leve for i sommer, men har egentlig kommet meg på beina igjen og kan betale inn lånet asap.

 

Så, har prøvd å spare litt hele tida til å kunne kjøpe bil, men har ikke hatt råd til noen "fete" biler enda. Men trenden er da oppadgående, så når jeg er 50 så har jeg nok råd til en fet bil tenker jeg :rolleyes: Må nok bli litt flinkere til å unngå å kjøpe unødvendige ting som PS2, oppgradere PC, dvd spiller og filmer etc om det skal bli noe skikkelig fet bil... ev. ta opp ett stort lån :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ManiaCoupe

 

Jobber du på Shell ved Vormsund?

Hvis det var den røde med innsveisa Caddy bakluke så har du gjort en bra jobb med små ressurser:D Bilen så veldig bra ut!!!

 

Takk!! Jobber på Shell Årnes, en kamerat av meg som jobber på Vormsund, var sikkert å prata litt med han Var sannsynligvis min den ja, veit ikke om noen andre med innsveisa caddy bakluke i området værtfall :).

Pirelli P-slots til salgs 15" høyglanspolerte. Send pm

Vw Golf Mk3 cab

http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=88161

Vw Golf Mk2 GTI = solgthttp://www.bilforumet.net/showthread.php?t=81468

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår