Gå til innhold

Turbo - B28F

Ranger emnet


Bullitt

Anbefalte innlegg

Har funnet et annet eksosanlegg en de disse bruker. uten katalysatorene, og et mer freeflow design. Noen av disse oppgraderingene, krever at jeg sender motoren min til dem eller ny motor. da de ikke selger kit. Men en heftig nyere alpine motor hadde hjulpet lenge det!

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet et annet eksosanlegg en de disse bruker. uten katalysatorene, og et mer freeflow design. Noen av disse oppgraderingene, krever at jeg sender motoren min til dem eller ny motor. da de ikke selger kit. Men en heftig nyere alpine motor hadde hjulpet lenge det!

24V topp hadde gjort susen ja :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mortenaa: Passer motorene om hverandre? Mtp. motorfester og girkassefester?

 

Hei

 

Er skikkelig treg på å svare.:iconsm

 

For å svare deg: mener at dette skal passe om hverandre.Har aldri prøvd,men det ser helt likt ut når man kikker på det.Har ikke målt noe.Men er hvertfall samme motorfester og girkasser.+eksos.

 

Er så utrolig mange som har meninger om disse motorene. Alle vil ha 4er med turbo. Har hatt et par slike,men hvorfor ikke tørre å skille seg ut å prøve noe annet. Klart en 4er med turbo er jo mer spennende å kjøre.Men på den andre siden er det jo fint for deg og beholde den motoren bilen er levert med.

GIK turbo hadde vel et turbokit til denne motoren for en del år siden(tror det kostet et sted mellom 25-35000)er mye penger det.Volvo hadde også turbo på disse da 760 skulle bli lansert,men hadde store problemer pga plassering av turbo agregatet med tanke på varme.

 

Men anbefaler å se etter en motor med stål schims på sylinder foringene og andre topper,altså en fra 88 eller nyere.Men du kan bruke stål schims fra nyere i din gamle typen motor. Disse motorene bare går og går,det er min erfaring. Men klart om man aldri skifter olje+filter og kjølevann blir det bare ren møkk. Disse motorene er i alu,blokk topp. Så om de går for varme slår de seg ganske lett og mye. Det er forresten ikke mulig å plane toppene ,pga ventilene kommer for nærme stemplene.Så er jo noen bakdeler sef.

 

Og til alle dere som er så j.... negative til disse motorene.Prøv å svar på hva trådstarter spør om og ikke om det er en dårlig eller bra motor osv.

Er jo ikke det han i utgangspunktet spør om?

 

Lykke til videre med prosjektet ditt. :thumb

 

Mvh Morten

- Volvo V40

- Volvo 142

- Volvo V40 T4

- VW Touran 2005 TDI ®

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker:) så om det eventuelt skulle være at toppene må av, så er det bare plug n play med stålchims? Ja, jeg les det en plass at toppene ikke kunne planes. Jeg setter på det nye eksosanlegget i første omgang. Det hjeper nok litt på med tanke på kjøreglede og alt. har ikke så lyst å ødelegge orginalmotoren, så jeg får se med tiden om jeg finner meg en nyere motor, og bygger litt på den med tanke på turbo osv.

1981 DMC DeLorean

1979 Pontiac Trans Am

2000 Peugeot Partner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Hvordan er det med konstantfartholder, air condition og annet som er konstruert for sugemotor når man setter på turbo? Det må vel til noen overganger eller trykktanker og ventiler på? Noen her som har bygd om en sugemotor med mye ekstrasnafs til turbo?

 

Min 760 har gått 310.000 med en B280F. Kjørte Oslo-Trondheim i helga på under literen på mila... :) (Ny bil for meg, første langtur)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med konstantfartholder, air condition og annet som er konstruert for sugemotor når man setter på turbo? Det må vel til noen overganger eller trykktanker og ventiler på? Noen her som har bygd om en sugemotor med mye ekstrasnafs til turbo?

 

Min 760 har gått 310.000 med en B280F. Kjørte Oslo-Trondheim i helga på under literen på mila... :) (Ny bil for meg, første langtur)

skulle vel ikke ha noen ninnvirkning.

selve motorens vakum er den samme.

bremser og allt går på den så :)

Signaturen din har blitt tatt av forumpolitiet. Les reglene,så skjer det ikke igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår