VW-HS Skrevet Desember 18, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 18, 2006 Tampen brenner! :D Neida, er bare jeg som er ute og :biker i takrenna. Hørtes ut som at dette støvet var et stort problem, i hvertfall for tomelitn. Jeg har aldri prøvd eller sett et sånt lite kabinett i aksjon selv. Jeg så og tok på kjøkkentema sitt, men det er både knøttlite samt at det er komplett med alt unntagen blåsesand. Og jeg trenger som dere bare et tomt kabinett som minimum tar i mot en felg og litt større ting enn et tanklokk. Derfor har jeg hatt stor glede av å følge med her. :thumb ja, for all del, var ikke dumme forslag du kom med:) men mener i alle fall at jeg har laga meg et nyttig redskap som virker veldig bra:) men nå tror jeg vi avslutter kapittelet "Sandblåsekabinett", eventuelle spørsmål og komentarer til dette kan fra nå bli på PM:) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tomelitn Skrevet Desember 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Desember 20, 2006 ja jeg har ikke akkurat et lite kabinett :P mitt funker også som snus, men er vel alltid rom for forbedring :D mitt er i bruk minimum en gang i uka :D men er jo det at jeg har mange biler rundt der jeg holder på, så jeg vil ha det så og si støvfritt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Januar 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 2, 2007 Da tenkte jeg å starte det nye året med å vise noen bilder av ting jeg ikke har vist før, siden jeg ikke fikk tid til annet enn å ta bilder i dag:p Først en ferdig sandblåst og prima bærebro: det lille av rust på ventre side av gulvet: gulvet på høyre side: ett lite rusthull på høyre side: har slipt å pussa en del under, pittelitt sveising må til, men ikke noe avskrekkende: Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Januar 4, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 4, 2007 Har jo fått gjort litt selv om det er litt travelt om dagen:) Spindler er sandblåst og lakkert: (bare sandblåst på bilde altså:p) et rotete oversiktsbilde over tørkesnora mi:p : sandblåst og lakka "wishbone" og tektylert påfyllingsrør og bensintank:) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 Liten oppdatering her nå:) Fikk en koselig pakke fra USA her om dagen: foringer til understell, bremseskiver bak og hjullager(mk2 GTI 16v) håndbrekkvaierer fra scirocco 16v og hjullager og bærekuler forran:) videre har jeg skaffa sveiseapparat og begynt å prøve meg litt fram med det, har hatt grunnleggende sveising som valgfag på GK elektro, så er ikke HELT blank på området, men har MYE og lære:p Sleit litt med og stille inn sveiseapparatet først også, men er på gli nå:) Ett stykk hull: Ett stykk tillpassa blekkbit: Denne sveisen droppa jeg å ta bilde av, ble veldig mye klabb og babb her, så den ser ræva ut, men funker:p tok derimot bilde av neste sveis, en del bedre, men her hadde jeg fortsatt et problem med alt for høy strøm selv om bryteren sto på 0 ampere (har fiksa det nå) Det var vel alt for nå, men føler jeg er godt i gang med sveisinga jeg:p Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Januar 18, 2007 Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 knall bra jobba!! Nå får du og satt sammen skiver bak :) Hadde vert kjekt med litt oversikts bilder av bilen! :D Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Januar 18, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 18, 2007 takk for det:) ja, blir skiver bak, men har så lite lagringsplass at jeg venter med å montere til jeg skal montere hele greia på bilen, og må litt sveising til før det sjer. Har et oversiktsbilde lenger bake i tråden, og utvendig er det veldig likt det:p Men skal ordne noe i morgen, da skal jeg arbeide med bilen for første gang på en fredag, lørdag eller søndag:p Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Januar 19, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Januar 19, 2007 litt mer gjort i dag, selv om det ikke akkurat var noen varme å snakke om i dag: Kappet ut rust over innfestningen til bakhjulsopphenget: tilpasset plate med hull slik jeg fikk punkte den fast slik den gamle var: og så ferdig sveist: blir bare bedre å bedre sveisene mine, og det er jo gøy å se framgang:) ellers so tok jeg et bilde av hvordan bilen står nå, ikke mye forandring utvendig:p Og her er bagasjerommet mitt etter jeg har rydda i en halvtime der:p litt surt at når jeg endelig har litt tid til bilen, så kommer vintern, den som bare hadde hatt isolert skruplass!! menmen, ullvang og helly hansen er gode å ha i alle fall:D Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Da var vinterferien over og jeg har for første gang klart å lure med en kompis å skru bil!!:) Måtte benytte meg av arbeidskraften, så vi tok å plukka ut motoren: så var det det store spørsmålet, hvordan var det, var det 8V eller var det V8 som passa rett på motorfestene? Satser på V8 vi... Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
olemarius Skrevet Februar 26, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Så genialt! Har planer om å plukke ut motor til helga selv! Har du noen gode tips og råd om hvordan å gjøre det ?? Har ikke anelse på hvordan det skal gå ! Siter Buildt, not Bought Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Februar 26, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 26, 2007 Så genialt! Har planer om å plukke ut motor til helga selv! Har du noen gode tips og råd om hvordan å gjøre det ?? Har ikke anelse på hvordan det skal gå ! hadde null erfaring med motor selv, og det gjikk kjempelett, største utfordringa var at bilen ikke skulle velte av bukkene bak når vi jekka opp framme for å dra motorer ut (etter at vi hadde "heist" den på gulvet med et tau over takbjelken, talje og elefant er for pingler! :p) det problemet slipper du siden du har bakhjul på bilen;) ellers tror jeg det er et tips å merke ledningsnett osv.:p men å plukke ut motoren var vel ca 100 ganger lettere enn jeg hadde frykta, en til å løfte karosseriet og en til å dra fram motoren! Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Februar 27, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 ble en liten tur fram til bilen i dag å hente motoren og litt deler, så nå står motoren fint på låven: nesten bestemt meg for å bygge om til GTI når jeg først skal bruke penger på en motor, så om noen er interessert er denne og alt som ikke kan brukest på GTI til salgs. En liten morsom detalj som jeg la merke til når jeg røska ut ledningsnettet var kassetspileren, en Clarion spiller. her napper du et en håndtak på spilleren og drar den ut, så er der hurtigplugg til ramma:D Var nok kongen i gata i 1983 når du stoppa med din knall røde Golf og kom med kassetspilleren dinglende over ryggen:p Om noen vil ha den, er den til salgs med original brukerveiledning;) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oshim Skrevet Februar 27, 2007 Rapporter Share Skrevet Februar 27, 2007 hehe. noe annet en avtagbart frontdeksel det gitt:D Siter Rust er passe dust. lzm. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet Mars 10, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2007 Gjort litt til nå, går smått for tida, mye å gjøre, de sier jeg jo hele tida:p men uansett, begynt å lage meg vugge: Ser på det som rydding på låven, bruker bare ting som ligger å slenger:p Og så måtte jeg jo teste at "snurren" funka! nå mangler det bare brakettene, så må vel lete etter noe jeg kan bruke til det:p Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VW-HS Skrevet April 2, 2007 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 2, 2007 sjer lite for tiden, når en bor på går er våren en travel tid og siste dagene har gått mye til beiterydding og greier, men nå kom styggeveiret, og då fikk jeg meg en dag med bilen, slipte bort litt gugge fra innersjermen: og kappa litt i støtdempertårnet og fant ut at det mest sannsynelig lar seg fikse uten å bytte det:) var enda bedre på andre sida, så det var jo ganske greit:) Siter vw golf 1 1.1 -83 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg