SATYR Skrevet Juli 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Flere inspill ang borring til 2,5l? (helst fra noen med erfaring) Hvor er det billigst å kjøpe stempler? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
turbo242 Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 stempler er dyrt uansett.. få tak i 405 topp og planslip den litt (2.25mm). så setter du inn en litt skarp kam feks en kg 5 eller kg 6 . og justerer tenninga til ca 32-36 grader ved 3000 o\min uten vacuum (kjør uten vacuum etterpå) standard bilcross trim. Funker knall... Siter http://www.wetterhusracing.no http://www.bakaxel.se Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet Juli 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2006 Men mye bedre enn org går det ikke.. Hehe Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
GMV Skrevet Juli 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 Du kan ikke borre motoren til 2,5liter, da kommer sylindrene til å være tynne som løv. Max borr er 97mm på B23/230, dette gir 2.364liter. Skal du ha 2,5 liter, må du bytte eller slipe veiva. Ett triks er å ta en stk B23 blokk (eller nytype B230). Ekssenterslipe veiva til ca 85mm slaglengde.(Må påsveises aksialbrikker hvis den skal brukes i nytype B230). Bruke råder fra nytype B230. B230 turbostempel, som dreies ned på toppen (Ca 2,3-2,5mm) slik at høyden blir tilpasset den økte slaglengden. Vil gjerne at stemplene stikker over blokkplanet med ca 0,5-0,7mm pga. toppakningen bygger 1,2mm. Mye arbeid, men absolutt billigste måten å få økt volumet utover kun med hjelp av borring. Skal du få utbytte av borringa, anbefales porting av toppen, og vassere kam. Da kan du like godt kaste K-jetronicen rett i søpla, for det kommer ikke til å fungere godt sammen med det oppsettet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Juli 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 11, 2006 2,36 liter var ikke mye! Trodde det var som b20 jeg. Den går jo fint opp et par dl. Spørst om motoren får vere orginal. Kanskje nye ringer og lager bare, samt overhaling av topp. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SATYR Skrevet Juli 13, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 Er det 136 hk i b23e med 398 topp også? Ikke bare på den med 405 topp? Og hvorfor er det like mye vist det er det? 405 flower jo bedre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 13, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 13, 2006 bare med 405 topp og K-kam Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.