Gå til innhold

Borring av 230 blokk.

Ranger emnet


SATYR

Anbefalte innlegg

Du kan ikke borre motoren til 2,5liter, da kommer sylindrene til å være tynne som løv. Max borr er 97mm på B23/230, dette gir 2.364liter.

Skal du ha 2,5 liter, må du bytte eller slipe veiva.

Ett triks er å ta en stk B23 blokk (eller nytype B230). Ekssenterslipe veiva til ca 85mm slaglengde.(Må påsveises aksialbrikker hvis den skal brukes i nytype B230). Bruke råder fra nytype B230. B230 turbostempel, som dreies ned på toppen (Ca 2,3-2,5mm) slik at høyden blir tilpasset den økte slaglengden.

Vil gjerne at stemplene stikker over blokkplanet med ca 0,5-0,7mm pga. toppakningen bygger 1,2mm. Mye arbeid, men absolutt billigste måten å få økt volumet utover kun med hjelp av borring.

Skal du få utbytte av borringa, anbefales porting av toppen, og vassere kam.

Da kan du like godt kaste K-jetronicen rett i søpla, for det kommer ikke til å fungere godt sammen med det oppsettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår