Dr_BASS Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Hei Driver å bygger opp en motor nå. Mixet sammen med diverse s2,s4 og rs2 deler. Hadde egentlig tenkt å ikke gjøre noe med bunndelen, men måtte det allikevel pga feil blotsirkel på veiv. Satt derfor inn en s2 veiv. Kjøpte nye lagre og monterte dette sammen, men når er den tung og turne. Regner nesten med at det er pga at lagrene må slite seg litt til. For alt sammen skal stemme. Noen tips? Er det vanlig at den er litt tung i begynnelsen? Har ikke startet den opp enda ei heller satt på regreim osv så det eneste som lager motstand er bunndelen Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Har du målt diameter på veiv? Er du sikker på at du fikk riktige lagre? HVIS det er for trangt vil motoren antageligvis havarere iløpet av minutter.... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Lagrene er riktige ja, Alt er skrudd sammen med riktig moment. Eneste er end capsene på rådene, de har forskjellig nummer på s2 og rs2 rådene men diameter på veiva er lik og innvendig diameter på rådene er like. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Du kan ikke mikse med lagerbukkene på rådene. Råde + lagerbukken er et par, og skal merkes slik at den kommer på igjen på samme måte (skal heller ikke vendes) Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Bruk ALLTID plastigauge for å kvadruppelsjekke lagerklaringer. Men om man har rota til lagerbukkene skal man ha Guds flaks for å slippe å måtte linjehone veivlagerbukkene + tykkere lager (~4-5000 kroner). Sjekk i manualen hva maksimal "breakaway torque" skal være. Til Honda er det vanligvis snakk om maksimalt 9 Nm eller deromkring - trengs det mere dreiemoment enn dét for å snurre på "rotating assembly"en er noe alvorlig galt og motoren vil antakeligvis havarére innen svært kort tid. Og en sak til - når et lager er i kontakt med veiva er havari forestående, bare et spørsmål om tid. Normalt hindrer oljefilmen ALL kontakt mellom veiv og lager - er det kontakt er noe galt. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Det er normalt at veiva sitter "dønn"! ikke hør på alt teori vaset. Har vært borti det samme selv et par ganger, og det er rett og slett fordi du skrur til med mye moment, og du klarer som regel ikke å legge en god nok oljefilm selv. dermed vil det være kontakt, og det vil omtrent ikke gå rundt. På en amazon vi overhalte motoren på så måtte den taues opp i høy hastighet for så å bråslippe clutch for å dra i gang motoren, måtte gjentaes flere ganger før det løsnet, den motoren havarerte ikke. Seinest for et par uker siden solgte jeg en nyoverhalt b230 blokk, han som kjøpte den fikk den ikke til å gå rundt, der hjalp det heller ikke å taue den i gang. løsningen der blei å bruke latmann på veiva, med et 2m stålrør som forlenger. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Hvor var det nå jeg så den smiley'en som blir så sjokkert at den mister kjeven i bakken? Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 høres drastisk ut, vet det.. :) btw: :omfg Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Alle lager bukkene til veiva sitter på riktig plass, disse er nummererte og kommer fra samme blokk. Hmm, skal se på det etterpå, men jeg tror det skal være riktig Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aeomholt Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Det er normalt at veiva sitter "dønn"! ikke hør på alt teori vaset. Har vært borti det samme selv et par ganger, og det er rett og slett fordi du skrur til med mye moment, og du klarer som regel ikke å legge en god nok oljefilm selv. dermed vil det være kontakt, og det vil omtrent ikke gå rundt. På en amazon vi overhalte motoren på så måtte den taues opp i høy hastighet for så å bråslippe clutch for å dra i gang motoren, måtte gjentaes flere ganger før det løsnet, den motoren havarerte ikke. Seinest for et par uker siden solgte jeg en nyoverhalt b230 blokk, han som kjøpte den fikk den ikke til å gå rundt, der hjalp det heller ikke å taue den i gang. løsningen der blei å bruke latmann på veiva, med et 2m stålrør som forlenger. Håper du fleiper... Siter Jo mer man lærer, jo mer skjønner man at man ikke kan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
57sugge Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Når veiv med nye lager er montert skal den tilnermet løpe fritt. Når råder og stempler er montert skal du kunne turne motoren med en skralle. Volvo motorer skal gå lett rundt etter overhaling. Breisladdern`s utaleleser er jo helt syke!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mortenwb Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Håper du fleiper... han tuller ikke. Kompis av meg som kjøpte motor. Jeg var med å sette den i bilen hans. Funker fint den. Han er langt nede i italia nå sist jeg sjekket, motor går som en klokke :thumb Siter Opel Zafira DTI m.div mods 91 Corrado G60 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sp0ky Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 han tuller ikke. Kompis av meg som kjøpte motor. Jeg var med å sette den i bilen hans. Funker fint den. Han er langt nede i italia nå sist jeg sjekket, motor går som en klokke :thumb bullshit hørse det ut som... Siter Sign.regler:www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Juli 5, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Tror jeg bare må prøve meg jeg. Kinne for å få oljetrykk først også fyre den. Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Breisladdern Skrevet Juli 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 5, 2006 Spoky og Sugge57, har dere ikke noe fornuftig og si så ti still!! Har dere prøvd dette i praksis? Når man strammer til skålene med moment så er det faktisk en del energi (stillingsenergi) som holder fast veiva. Den vil være der helt til du har fått startet den for første gang og fått oljetrykk til lagrene. Hvis du har overhalt en motor og prøvd å tørne den etterpå, så vet du at jeg ikke snakker tull. Siter O-1999 VW Passat 4Motion. O-1989 E34 535. prosjekt. x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.