Gå til innhold

Prosjekt - Toyota Interiør

Ranger emnet


Jan Arve

Anbefalte innlegg

God kveld alle sammen!

 

For ett år siden fikk jeg bilen min bygd om ganske så mye utvendig, men fram til nå har den sett ganske så medtatt ut innvendig, men i dag bestemte jeg meg for at det var på tide med en liten "dash-løfting"

 

 

DAG 1:

 

Først bestemte jeg meg for å maskere rundt hver "del" å støype rett på inne i bilen, men fant fort ut at det ville blitt mer eller mindre halvgjort (noe jeg er veldig imot! Ting som er halvgjort er det verste jeg vet!)

 

Utgangspunktet:

 

before1.jpg

 

before2.jpg

 

 

Etter ett en del timer med banneord, svetting og blod så ser barnet mitt nå slik ut:

 

after1.jpg

 

after2.jpg

 

Delene som er tatt ut:

 

parts1.jpg

 

Det jeg skal gjøre nå er å lage former av delene og lage dem i glassfiber. Hvordan dette går, eller om det i det hele tatt vil gå er mer enn jeg vet akkurat nå.

 

Jeg har aldri gjort noe lignende før, og ANER ikke om jeg i det heletatt kommer til å få bilen sammen igjen! Noe som jeg tviler meget sterkt på akkurat nå ;)

 

 

Planer for morgendagen;

 

Vasking av deler og teste om slippmiddlet jeg har funker på den delvis myke dashbordet. hvis ikke blir det mye teiping.

Bilen min :D

Type: Toyota Carina 2, 91 Mod.

Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;))

Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lakkere om kunne vært en ide, men jeg kommer til å modifisere dash'en en liten smule, pluss at jeg kommer også til å bygge om litt i dørene, hattehyllen og bagasjerommet, så å ha dashbordet også i glassfiber er for å få en helhet i bilen. At det blir mye arbeid er det ingen tvil om hehe ;)

Bilen min :D

Type: Toyota Carina 2, 91 Mod.

Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;))

Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DAG 2:

 

Fant meg 5 enkle deler i dag som jeg bestemte meg for å lage form av.

 

Startet med og ha på to lag med slippmiddel:

 

5parts1.jpg

 

Deretter to lag med Gecoat:

 

5parts2.jpg

 

Nå begynner den morro biten! støpingen!! yodude

 

Jeg har på et par lag med galssfibermatte med en gang (gelcoaten er ikke helt stivnet så matten sitter delvis fast i lag to av gelcoaten) og kliner til med polyester.

 

Tok toppen på ratt stammen og ene "whatever its called" som går jamt med frontruten:

 

casting1.jpg

 

Dagens irritasjonsmoment er at jeg ventet litt for lenge med å starte med matte og polyester! Hvis lag to av gelcoaten er litt "seigt" (tørket så mye at det ikke er hardt, men heller ikke smitter av) da sitter matten mye bedre og det blir enklere og få matten/polyestern til å sitte tett overalt.

 

Gelcoaten på enden av søylen satt ikke til polyesteren, så den knakk når jeg skulle ha av formen.. (rett i søppla med den)

 

To plasser på ratt stamme formen satt ikke polyesteren helt inntil gelcoaten, men det gikk bra og få den av, må bare fylle litt glassfiber+polyester imellom gelcoaten og den herda polyesteren.

 

 

Dagens resultat:

 

Toppen av rattstammen:

mold1.jpg

 

Panelet forran sikringsboksen:

mold2.jpg

 

Har ikke "fikset på" den siste forma enda.

Bilen min :D

Type: Toyota Carina 2, 91 Mod.

Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;))

Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har støpt en del mer, og såvidt begynt med tilpassing. Har tatt en del bilder, men akkurat nå er det mye som skjer på en gang, så d kan bli en uke eller to før jeg får tid til å gjøre stort mer, men det kommer ;)

 

Når du støper nytt dashbord f.eks, hvordan har du tenkt å gjøre det med fester og slikt?

 

Lurte en del på dette jeg også, men så fant jeg ut at i stedet for å støype HELE delen, så lager jeg et "deksel" som jeg vil ha utenpå det gamle dashen.

 

Får ikke like mye frihet til modifikasjoner da, men mindre forandringer vil det bli, og en mye penere finish enn den gamle dashen.

 

Forhåpentligvis vil bilen få en litt nyere "look" innvendig :D

Bilen min :D

Type: Toyota Carina 2, 91 Mod.

Styling: Bygd fra bunn (litt av hvert ;))

Hvor? Nord-Trøndelag, Namsos

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår