Gå til innhold

LS1 Tråden

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Viper motorer er dyre, tunge og dyre og trimme. Og det er ikke en gang et GM produkt ;-)

 

Liker ideèn din om gammel bil med ny motor, holder jo på med det samme selv :-)

 

Men håper jo sef at du går for en GM motor.

 

 

Kan skjønne deg på at man burde ha GM motor i en slik bil for å holde seg i godt selskap.:pray Er jo samtidig litt artig med noe ingen andre har da!!

Men som du sier, så er viper motorer dyre både i innkjøp og når man skal trimme. Ta det litt etter lommeboka når den tid kommer!!:thumb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 278
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ja, men camaroen blir desverre hjemme, må jo kjøre van, ha noe å sove i :)

 

ja det blir denne nå også hvis ingen har noen super triks..

plutselig så lekker det ifra en slange ifra servoen...

 

F***!!

http://www.turbo-kid.com

'94 Mazda RX-7 FD R-2 LHD USDM

'93 Mazda RX-7 FD RHD N/A JDM

'93 Mazda RX-7 FD LHD Touring USDM-Solgt-

'82 Toyota StarletR.I.P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Var det noen som spurdte etter tråden? ;-)

 

Lite updates her fortiden ja, men kan nevne at GM Performance Parts har klar for salg topper som passer på 6,0l truck blokka, og LS2 m.f som flower ca 330 cfm og koster ca 340$ stk og det er KOMPLETTE og MONTERTE.

 

De har også tilhørende innsug med 90mm throttle åpning og throttlebody, dyser og fuel rails til ca 480$

 

De har også kommet med en ny blokk som skulle tåle 2500hk for snille 2500$

 

Moates har også kommet med en spennende nyhet, direkte programerbare ECU enheter til LS1, med ON THE FLY programering, enten via kabel eller BLUETOOTH komunikasjon

 

http://www.moates.net/index.php?cPath=53_56

 

ENJOY

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen av dere som har bygget om.... som har søkt om godkjenning??:wonder:

Tenkte på i forhold til EU kontroll!!?? spør fordi jeg vurderer og bygge om selv!! Slo meg plutselig at det kanskje kunne bli vanskelig å beholde skiltene når den skal eu-gjodkjennes!!??damndamn Er en 75 mod trans am som evt skal få nyere motor etterhvert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mantaen jeg har satt LS1 motor i er ihvertfall forhånds godkjendt.

 

Og Darty, viss det er sliken gammel 350 du snakker om, tror jeg du bør søke litt rundt i forumet og litt på google, eller starte en ny tråd.

 

Svarer gjerne p spm ang 350 i en annen tråd.

 

Her diskuterer vi NYE motorer ;-)

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

En ca pris er jo vanskelig å gi, men han kompisen min ordna motor og gir fra et seriøst firma på ebay og han betalte 34000,- med frakt og mva. Det var for en LS1/T56 manuell 6trinns kasse. (borgwarner) og alle agregat og hjerne manifoiler og pedalsett +++++ Alså en HELT komplett "pullout" engine.

 

Automat kassene er som regel av typen 4L60E alså en 4 trinns automat med overdrive og lockup.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Hersker Hans på forumet han og en kompiss har tatt i flere som kommer til Norge nå om kort tid.

 

Finnes i ulike prisklasser 39k for en 97/98 er øitt stivt synes jeg da det er feil motor og trimme på bør ha 2000 og nyere helst 2001 da har den Z-06 innsug og topper.

 

For de som er nyskjerrige kan jeg fortelle at disse motorene har meget lav vekt er enkle og skru på og har neste BB dreimoment og et meget bredt effektregister.

 

Min bremset 350nm v/2000Rpm og toppa 476nm og da er ikke motoren mappet opp skikkelig enda...

 

Kunne bedt ut på prøvetur men her på lørdag var jeg og kona ute og kjørte tur og plutselg var det ikke mere bakdekk igjen gitt...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med Hersker Hans på forumet han og en kompiss har tatt i flere som kommer til Norge nå om kort tid.

 

Finnes i ulike prisklasser 39k for en 97/98 er øitt stivt synes jeg da det er feil motor og trimme på bør ha 2000 og nyere helst 2001 da har den Z-06 innsug og topper.

 

For de som er nyskjerrige kan jeg fortelle at disse motorene har meget lav vekt er enkle og skru på og har neste BB dreimoment og et meget bredt effektregister.

 

Min bremset 350nm v/2000Rpm og toppa 476nm og da er ikke motoren mappet opp skikkelig enda...

 

Kunne bedt ut på prøvetur men her på lørdag var jeg og kona ute og kjørte tur og plutselg var det ikke mere bakdekk igjen gitt...

 

Era

Rimelig kul den bilen din, forresten. Så den på natt til 1 mai cruising i Porsgrunn for et par år siden, men da med vanli 350. Mener å huske du hadde 2 radiatorer foran hverandre, stemmer det? Du har vel ikke det lenger? Åsså var det Supertrapp-dempere, Syyyyk lyd, gitt.

No subsitute for cubic inches !

Prosjekttråd :Granada 351RS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LS1 kan kjøpes i USA fra $2000 og oppover så kommer frakt og moms i tilleg.

 

Ja synes 39k var stiv pris.

 

Jo takk, 2 radiatorer er leeeenge siden jeg hadde i den men ja har stått det i den. Nå sitter det Griffin alu radiator og en diiiger trakt i fronten som presser lufta gjennom radiator ikke rundt utenom radiator som før mao null mere kjøleproblemer.

 

Nå er lyden ikke så syk men mere mystisk som går over i skikkelig sint vrææææl hehehe.

 

Joa har et sett halv slitte dekk som skal lekes ut så natt1mai neste år er i rute...

 

Era

Power out of controll is me...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår