Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Ok, skulle til å kjøre fra jobb i sted. Så kom jeg nesten opp fra parkeringsplassen og så sa det bang! Og motoren stoppa. Jeg seg meg ned igjen på parkeringsplassen og ringde til en som kunne taue meg hjem. MEN, motoren står bom fast! Starteren klarer ikke å dra den rundt, klarer ikke det med skralle heller. Mens vi slepte så prøvde jeg og sette den i gir og ta clutchen ut, men det var ikke liv i leiren. Kan motoren ha gått sönder? Jeg hadde maks 1500 rpm i øyeblikket. Kan girkassen ha "skutt" noe inn i svinghjulet slik at det har blitt kjilt fast?? Eller? Viss motoren eg gått til helvete så blir det mye til salgs her... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Kan ha låst seg ja... Bare å rive ned kassa og se litt på omgivelsene det... Kan hende du har kutta noen tenner på et drev og at det har kilt hele driiiten, da sitter det bom-fast. Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 sett et kosteskaft el lign på clutchpedalen. prøv med skralle på veivaxelen går den ikke rundt da får du håpe at clutchen ikke frir ut (det kan være motorras på gang) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Hev bilen på bokk i stad og fant ut at det er sikkert 2 cm slakk i bakerste leddet på mellomakslingen. Når bilen er i fri og begge hjula er oppe fra bakken og jeg snur på ene så går ikke mellomakslingen rundt. Når bilen er i gir og jeg snur på det ene så går det fint an å snurre på hjula. Står den i gir og vi snur på begge hjula så står det bom fast. Er den i fri og vi snur på begge hjula så går akslingen rundt. Motoren står fortsatt fast. Kan det være at det ikke er forbindelse inni girkassen og at den er låst på eine sia? At akslingen inni OD-delen går rundt men resten er knekkt? Motoren skulle gått rundt når clutchen er innkobla. Kan det være at noe har poppet ut av girkassen og låst svingjul/clutch/trykkplate? PS: Dette suger..... Var klar for rudskogen jeg nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Har en delebil som stod bom fast her. Sleit litt med å ta ut akslingen til oljepumpe/fordeler, men fant da ut at ene råden stod inn i siden på starteren. Får håpe det heller har skjedd noe med clutch/gir på din. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Kan hende clutch`en har klikka mongo Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 mest sannsynlig er det vvel motoren, men er jo bare og få rivd ned kassa og sjekke med en gang da Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Helvete viss det er motoren. Hvordan kan den rase på 1500rpm da?? Ligger jo 80 laken i den motoren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoMan Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Jeg ville ha tatt av girkassen og sjekket, og håpe at det er den som har tatt kveld. Siter Volvo 945 GLTD 1991 Volvo 740 GL 1986 (Delebil/prosjekt) Volvo 24? 19?? (V8 prosjekt) (x) Opel Record 2.0S 1984 (x) Honda Accord Combi Cupe 1984, (x) Volvo 244 GL 1979 (x) Volvo 244 Dl 1981 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gulbrandsen_Racing Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 og kosta på meg en M90, ettersom du har 80 laken i motor og OD-kasse.. :P Siter Volvo - Før en drøm, nå en livsstil! JRRacing 240'n min - Volvo 240 GL, (snart FT + snacks :) ) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
lofsbergRacing Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 80 tusen!? gull stempel og diamant råder da? heh Siter Volvo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Juni 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Autronic SM4 og MSD tenning Full overhaling Kjøp av motor +++ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo-r-sport Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 Bambus råder fra afrika, meget dyre å importere da de kun lages av en kongoneger i afrika.. Åssen får du til å bruke 80k på en motor som yter rundt 200hk a? Vet at sprutet ditt røk på rundt 25000 + mapping men, Siter 92' 945 Turbo brukis 92' 240 Turbo prosjekt 82' Golf mk1 "GTI" 16V prosjekt 75' 242 (gjemt men ikke glemt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LaSSiss Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 hadde kjøpt noe annet enn M90 da ja!! f.eks getrag? Henrik H skal jo selge sin.. tenkt på det? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Juni 19, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2006 sprut og tenning har du jo kvar da, så ALT er jo ikke rast.. men ja, du må jo bare ta det fra ene enden, å skru fra hverandre til du finner hva som er gått galt. begynn med kassen som andre her har sagt.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg