tersomme Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Hei igjen,,, Noen som vet om det er mye jobb og bytte fra 1,6 liters motor til 16V gti? regner med at hele ledningsnettet osv må byttes, men hvordan er det med motorfester osv??? MVH Terje Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 det er nok en del arbeid da minsteparten av det elektriske er på plass.. du bør i så fall ha en hel 16v stående ved siden av for å plukke deler, og en god del tålmodighet (+ koblingsskjema :-) småtjafs som bensinpumperele, bensinpumpe, ECU, etc.. pluss at du trenger bremsene fra 16v (fremme, de er vel større?), samt bakstillingen, bremseregulator og alt det der.. om du har en 16v å plukke fra så kan du vel begynne i dag og bli ferdig en gang i august.. :) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 ang bremser... har ombygd min fra 1.6 til GTI, 8v da... Anyway.. har nå skiver hele veien, ventilerte forran og ikkeventilerte bak. Hvor mange hester er de gode for ? Er tatt fra en Jetta GT. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hfracing Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 jeg mener de nesten holder til 75 hester. men er vel de samme som satt på gti 16v orginalt , ihvertfall på min 87.... Siter - 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver - 1992 mx5 - Trackday toy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Originally posted by hfracing jeg mener de nesten holder til 75 hester. men er vel de samme som satt på gti 16v orginalt , ihvertfall på min 87.... WTF??? de orginale 1.6 bremsene er gode for 75hk... Men nå har jeg skiver hele veien og byttet ut forran til ventilerte.. Hvor mange HK er de gode for ??? må jo være over 120Hk enplass Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Originally posted by wabby WTF??? de orginale 1.6 bremsene er gode for 75hk... Men nå har jeg skiver hele veien og byttet ut forran til ventilerte.. Hvor mange HK er de gode for ??? må jo være over 120Hk enplass jeg tror han spøkte litt med deg.. ;) skivebremser har vel typegodkjenning opp til 112/139/160 hk.. gti, gti16v, g60.. sånn sirkus Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tersomme Skrevet Juli 9, 2003 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Ville dere heller ha satt inn G40 eller G60 motor? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by tersomme Ville dere heller ha satt inn G40 eller G60 motor? det er vel enda litt mer arbeid å få til.. men ingen ting er umulig. når du først er i gang så sikt på en g60 du -:) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by projektRUST det er vel enda litt mer arbeid å få til.. men ingen ting er umulig. når du først er i gang så sikt på en g60 du -:) Da ville jeg heller vurdert et turbo prosjekt... De G60 laderene går jo bare man er litt hard på gassen... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by wabby Da ville jeg heller vurdert et turbo prosjekt... De G60 laderene går jo bare man er litt hard på gassen... ehhh feil!!!! G60 laderene holder like lenge som turbo, hvis man gir de RIKTIG service Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by Polo Classic ehhh feil!!!! G60 laderene holder like lenge som turbo, hvis man gir de RIKTIG service Er ikke det jeg har hørt... Men en service hvergang man racer litt er jo et herk. Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by wabby Er ikke det jeg har hørt... Men en service hvergang man racer litt er jo et herk. Trenger ikke det hvis man holder seg unna turtallssperren. Når du treffer den får du nemlig en stor peak i oljetrykket inne i laderen, noe som lett kan føre til a scroll simringene spretter ut. Har man ikke peil holder man kjeft ;) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
wabby Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by Polo Classic Trenger ikke det hvis man holder seg unna turtallssperren. Når du treffer den får du nemlig en stor peak i oljetrykket inne i laderen, noe som lett kan føre til a scroll simringene spretter ut. Har man ikke peil holder man kjeft ;) har man ikke peil , så spørr man. Ellers vil man aldri få den evt rette tilbakemelding. så holde kjeft er noe som aldri kommer til å skje fra min side :D Men G60 kontra turbo. så iflg det je har hørt G60 mindre levetid eller tåler mindre juling... Siter Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges! AutoDB AD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
projektRUST Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by Polo Classic Trenger ikke det hvis man holder seg unna turtallssperren. Når du treffer den får du nemlig en stor peak i oljetrykket inne i laderen, noe som lett kan føre til a scroll simringene spretter ut. Har man ikke peil holder man kjeft ;) g-ladere har vel det ryktet på seg at de blir ødelagt bare du ser på de.. og grunnen til det er vel fordi det er mange naut rundt om med g60'er som kjører som noen jævla nisser, og som ikke tar vare på laderen.. og samme nautene er de som sier at g-ladderene er noe skit fordi de ikke holder.. det er vel slike utsagn som faller på sin egen urimelighet.. :-) Siter grønn og hvit, hva er jeg? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet Juli 10, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 10, 2003 Originally posted by projektRUST g-ladere har vel det ryktet på seg at de blir ødelagt bare du ser på de.. og grunnen til det er vel fordi det er mange naut rundt om med g60'er som kjører som noen jævla nisser, og som ikke tar vare på laderen.. og samme nautene er de som sier at g-ladderene er noe skit fordi de ikke holder.. det er vel slike utsagn som faller på sin egen urimelighet.. :-) Veldig bra skrevet. De fleste som chipper G60 og setter på mindre ladehjul, gjør det når laderen egentlig skulle vært overhalt, dvs 120-150T første gangen. At VW heller ikke har gitt ut noen informasjon om laderen som er til særlig hjelp, eller kan skaffe reservedeler til laderen hjelper ikke særlig mye heller. Jeg tipper at 70-80% av g-ladere havariene kunne vært avverget ved å bytte den lille reima hver 40000. Synd at VW ikke skaffer den..... Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.