Gå til innhold

1,6 til gti 16V

Ranger emnet


tersomme

Anbefalte innlegg

det er nok en del arbeid da minsteparten av det elektriske er på plass.. du bør i så fall ha en hel 16v stående ved siden av for å plukke deler, og en god del tålmodighet (+ koblingsskjema :-)

 

småtjafs som bensinpumperele, bensinpumpe, ECU, etc..

 

pluss at du trenger bremsene fra 16v (fremme, de er vel større?), samt bakstillingen, bremseregulator og alt det der..

 

om du har en 16v å plukke fra så kan du vel begynne i dag og bli ferdig en gang i august.. :)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hfracing

jeg mener de nesten holder til 75 hester. men er vel de samme som satt på gti 16v orginalt , ihvertfall på min 87....

 

WTF??? de orginale 1.6 bremsene er gode for 75hk... Men nå har jeg skiver hele veien og byttet ut forran til ventilerte.. Hvor mange HK er de gode for ??? må jo være over 120Hk enplass

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

 

WTF??? de orginale 1.6 bremsene er gode for 75hk... Men nå har jeg skiver hele veien og byttet ut forran til ventilerte.. Hvor mange HK er de gode for ??? må jo være over 120Hk enplass

 

jeg tror han spøkte litt med deg.. ;)

 

skivebremser har vel typegodkjenning opp til 112/139/160 hk.. gti, gti16v, g60.. sånn sirkus

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

Da ville jeg heller vurdert et turbo prosjekt... De G60 laderene går jo bare man er litt hard på gassen...

 

 

ehhh feil!!!!

 

G60 laderene holder like lenge som turbo, hvis man gir de RIKTIG service

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by wabby

 

Er ikke det jeg har hørt... Men en service hvergang man racer litt er jo et herk.

 

Trenger ikke det hvis man holder seg unna turtallssperren. Når du treffer den får du nemlig en stor peak i oljetrykket inne i laderen, noe som lett kan føre til a scroll simringene spretter ut.

 

Har man ikke peil holder man kjeft ;)

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Trenger ikke det hvis man holder seg unna turtallssperren. Når du treffer den får du nemlig en stor peak i oljetrykket inne i laderen, noe som lett kan føre til a scroll simringene spretter ut.

 

Har man ikke peil holder man kjeft ;)

 

har man ikke peil , så spørr man. Ellers vil man aldri få den evt rette tilbakemelding. så holde kjeft er noe som aldri kommer til å skje fra min side :D

 

Men G60 kontra turbo. så iflg det je har hørt G60 mindre levetid eller tåler mindre juling...

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Polo Classic

 

Trenger ikke det hvis man holder seg unna turtallssperren. Når du treffer den får du nemlig en stor peak i oljetrykket inne i laderen, noe som lett kan føre til a scroll simringene spretter ut.

 

Har man ikke peil holder man kjeft ;)

 

g-ladere har vel det ryktet på seg at de blir ødelagt bare du ser på de.. og grunnen til det er vel fordi det er mange naut rundt om med g60'er som kjører som noen jævla nisser, og som ikke tar vare på laderen..

og samme nautene er de som sier at g-ladderene er noe skit fordi de ikke holder..

 

det er vel slike utsagn som faller på sin egen urimelighet.. :-)

grønn og hvit, hva er jeg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by projektRUST

 

g-ladere har vel det ryktet på seg at de blir ødelagt bare du ser på de.. og grunnen til det er vel fordi det er mange naut rundt om med g60'er som kjører som noen jævla nisser, og som ikke tar vare på laderen..

og samme nautene er de som sier at g-ladderene er noe skit fordi de ikke holder..

 

det er vel slike utsagn som faller på sin egen urimelighet.. :-)

 

Veldig bra skrevet. De fleste som chipper G60 og setter på mindre ladehjul, gjør det når laderen egentlig skulle vært overhalt, dvs 120-150T første gangen.

 

At VW heller ikke har gitt ut noen informasjon om laderen som er til særlig hjelp, eller kan skaffe reservedeler til laderen hjelper ikke særlig mye heller. Jeg tipper at 70-80% av g-ladere havariene kunne vært avverget ved å bytte den lille reima hver 40000. Synd at VW ikke skaffer den.....

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår