Gå til innhold

Diff ? Det bare spinner...:- )

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Jeg fikk svar fra powertrax i dag. De anbefaller ikke den til mitt foremål.

 

Har en bakaksel fra en 02 Camaro, med sperre, og 3,73 utveksling, skiver er også med, har rullet 300 mil, den får du kjøpe for 8 tusen.

Da slipper du bruke mer bredbånd for å se etter dette.

NEW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette skjønner jeg inget av Torqueflite.

Hva mener du med dette?

 

Det er ikke engang linker till differ som passer min pickup??????

 

Leste du den siden jeg linket til? Du spurte om en betegnelse for lamellsperre. Det står der: Clutch type, cone type etc. På den samme siden står det også linker til forskjellige aksler.

Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen høydare det der med camaro bakakselen. Jeg brukte litt

båndbredde :- ) å fant fort ut at:

- Dette er en vesentligen svakere aksel en den jeg har.

- Det vil kreve omfattende modifikasjoner for å få den å passe.

- Boltsirkelen er ikke den samme som jeg har nå.

 

Skal man nødvendigvis skifte aksel så er det MYE bedre å gå for en 12 boltet fra en eldre pikkis. Men å andre siden virker det som om den jeg har nå tåler mye......Samtidig så finnes det kits for å skifte fra tromme till skiver.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lamell sperre er cluchtype sperre, fjærbelastet somregel eller spreng skiver.

 

En 8,5" tibolter tåler mye de også så lenge de ikke står i tunge biler med mye hester. (orginale aksler da)

Men en bygget tibolter tåler ufattelig mye mer en folk tror, er så mye fine deler idag til rimelige penger, at det der at tiboltere er for pyser er gammel overtro.

 

Pluss at en tolvbolter veier en hel del mer da.

- Pontiac Firebird Formula 400 1973

- 2008 Mitsubishi Outlander Innstyle+ 22"

http://www.bilforumet.no/outlander/230641-mine-outlander-mods-22-a.html#post2559049

- 2000 Peugeot 406 stv (konebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både i pris, bruk og slitasje er en Truetrac overlegen lammelsperra.

 

En lamellsperre overfører bare et visst moment til det hjulet som har mest grep, ved 0 grep på ene hjulet vill all kraft overføres til dette, og du sitter fast.

Tt overfører mest kraft til det hjulet som har best grep, ved 0 grep på ene hjulet vil all kraft overføres til dette - men ved å såvidt bremse vil den overføre 100% av kraften over på det hjulet med grep.

 

En lamellbrems er en våtclutch som slurer og slites hver eneste gang bilen svinger, mens Tt er giroperert og har "null" slitasje.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et godt råd:

 

Ring 62 34 39 44 og spør etter Petter'n. Forklar hva du er ute etter og hør med han hva han anbefaler at du gjør. Jeg garanterer at hvis du gjør som han sier og bestiller dette ferdig montert hos ham, vil du ikke angre på dette.

 

Vi er en gjeng amcarfrelste som kjører Dragrace og den hjelpen vi har fått av Petter'n har aldri slått feil ut og alle er kjempefornøyde med det han har anbefalt!

 

Dette er et værksted som kun jobber med amcars og henter deler fra USA direkte til sine kunder...

1978 Chrysler New Yorker Brougham 6,6, byttes i HD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår