nnnneh Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Har lyst på kompressor på bilen.. sånn type bånn trykk fra 13-1400rpm (tja 1-1.5bar? :D) noen som har gjort dette før? (veit det er en manta med turbo OG kompressor på en 2.3 16V volvo rødmotor..) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 Hei. Her er en litt nord for der vi bor som er meget dyktig på motor. Dyr men spiller det noen rolle når man ser kvaliteten. http://www.mobeck.com/mt/NergaardMotor.asp Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DaButcher Skrevet Juni 5, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 5, 2006 du har jo http://www.enem.se Siter Volvo Power Team Volvo "S90 T6" S: Volvo 242R6 3.0 24V TwinTurbo S: Volvo 780 Bertone Coupè Turbo X: Volvo 240 Stasjonsvogn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 ja kompressor hadde vore tingen:) ka efekter hadde en fått med noe slikt? noen som veit Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Det bestemmer du nesten selv, får kompressorer som klarer et par tusen hk om du vil. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Det bestemmer du nesten selv, får kompressorer som klarer et par tusen hk om du vil. hehe par tusen hk? hadde no klart meg lenge med 2-300 hk hehe, trur eg holder meg til turbo eg ja Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ovlov86 Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Hadde jo vært bøst med en skikkelig kompressormotor... Har ikke disse fullt trykk fra bunnen av og ikke bare i et visst område som en turbo? Siter [x] 2 x 1984 Volvo 240GL [x] 1987 Toyota Camry 2,0 XLi [x] 1980 Volvo 245 L [x] 1994 Ford Scorpio CLX [x] 1995 Honda Accord 2,0iLS [o] 1991 Volvo 740 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
aremme Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Hadde jo vært bøst med en skikkelig kompressormotor... Har ikke disse fullt trykk fra bunnen av og ikke bare i et visst område som en turbo? ja er no sant det:) Siter 1981 240TIC Prosjekt 1998 Mitsubishi Galant GLX STV Bruksbil (Konebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 20, 2006 Kompressor gir effekt fra tomgang og oppover. Den har ikke et spesifikt område den virker på, den bare virker. Den har heller ingen lag, og ingen krav til en helt syk eksosmanifoil. Skovl-komp. (roots-type og tvilling-presse) gir mest "dytt", men bruker noe helt sykt med bensin. Den bruker bortimot 1 hk for å lage 3 hk, dvs hvis en slik presse tilfører motoren 300 hk vil du kun få i overkant av 200 hk ekstra. Disse blir solgt som Roots, Eaton eller twin-screw. Turbintypen er den som er mest effektiv og gir en lyd som er helt ubeskrivelig. Her er det fortsatt en del bensin som går med i dragsuget i forhold til en turbo. For mer info: http://auto.howstuffworks.com/supercharger.htm PS: De tallene som nevnes på siden jeg linker til skal tas med en klype salt, de gjelder kompressor-kit's som skal monteres på standard høykomp-motorer! Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 Om kompressorene skal gi ladetrykk fra tomgang eller hvor i turtallet du nå enn ønsker kommer jo ann på hvilken utveksling du har på reimhjulene (eller drevene eller hvordan du nå enn velger å drive kompressoren). Men i en gatebil hvor du skal ha moderat med effektuttak vil du få effekten fra/på et lavere turtall enn med turbo. Men turbinkompressor? Har kun hørt om skovle (type roots), skruv og lamell kompressor jeg da, hvor skovle og skruv er de vanligste på bil... Turbin kompressor fungerer som en turbo da eller? Men istedenfor eksoshus har man reimdrift (eller lignende)? Må vel ha en sinnsyk utveksling for å få fart på turbinen? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 hadde du lest gjennom de sidene på howstuffworks hadde du lest dette (og sett bilder!): http://auto.howstuffworks.com/supercharger5.htm Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rogern Skrevet Juli 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 21, 2006 leste i ett bilsport blad her om en honda? med kompressor.. eieren var ikke fornøyd med effekten og bytta til turbo.. fikk effekten mye tidligere med turbo enn med kompressor.. Siter volvo 240 87mod (2,5l 16v turbo på gang) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.