Gå til innhold

Gatebil - Snart vil en av oss miste en venn!

Ranger emnet


HardRock

Anbefalte innlegg

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg er en av disse forhatte nullvisjon-folkene, og vil svært gjerne vite hvor du vil sette grensen dersom den ikke skal så lavt som null. Hvor mange personer synes du det er akseptabelt at det går med under et gjennomsnittlig treff? 2? 5? 15?

 

Jeg, og alle andre "nullvisjon-folk" VET at målet vårt er totalt uoppnåelig. Man kan bare ikke sette seg ned å godta at folk dør. Bare noe så enkelt som å leve tar livet av deg en dag, men du går ikke hen å gjør ende på alt imorgen av den grunn, gjør du det...?

 

Til trådstarter: KUDOS!

 

Seriøst ingen er døde og det er ikke noe som tillsier at noen kommer

til å dø, overdramatisering fra husmorforeningen har alltid skapt problemer.

 

Hastigheten i sving er redusert slik at faren for en dødsulykke i

velt er meget liten, da skal man sitte i et gammelt vrak.

Så lenge man bruker belte er det verste man kan gjøre

å knekke en arm eller noe slikt om man skulle hekte den i rattet.

 

Det skal en del til å dø i en velt i en sandfelle.

Matrielle skader må man kunne regne med når man stiller på banekjøring.

Spesielt om dette komme fra førerfeil, og da hindrer man kansje at

føreren begår samme feil å havner utfor et stup på veien.

 

Da ville han ha vært død, det som slike idiotiske diskusjoner ender opp

med er maksfart på 40km/t og puter fremme på alle bilene for

å hindre skader. Det blir bare for sykt.

 

Hele poenget her er at folk lærer seg å kjenne grensen for både

bil og fører på en trygg bane slik at ikke dette blir testet ute

på gata i trafikken, med mye værre konsekvenser.

Børge Bernes

 

http://b.bernes.cc/

 

Audi A8 2,8 Quattro 1997 (Til Salgs)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å samenligne gatebil med grp.b på 80 tallet er for det første det største våset jeg har hørt. (Du vet ikke hva du snakker om et sekund)

Til dem som har noen som helst innsigelser angående at Gatebil er et pr-arrangement med ca 2% fokus på sikkerhet og 98% fokus på pr og $: TeNk dere om 3 ganger til.

Ja det har riktignok ikke skjedd veldig dramatiske ulykker der ennå: Men når biler oppnår over 200km/t på bane sammen med biler som klarer knappe 100km/t . Og begge sjåfører har hatt lappen i 6mnd og er på bane for første gang. Ingen av dem har noen som helst for for opplæring, begge to skal helst kjøre raskest mulig og sladde mest mulig, begge to tror de er verdensmestere. Den ene har kun bur men ikke skikkelige stoler og seler, den andre har stoler med 4pkt seler men ikke bur, den ene bruker en Slalomhjelm fra 1972 mens den andre kjører med hjelmen han rappa på HV-øvelse. Da er det ikke snakk om at det ikke kan skje noe men heller flaks at ikke allerede har skjedd noe. Skal man bruke ordet flaks i den slags sammenheng? Er det virkelig så viktig at noen små-rånete kærer får stå å drikke øl og se en opp-jazza 200sx prøve seg med noen ukontrolerte slædder på utslitte vinterdekk fra 93' ??

BARE SPØR JEG.

 

Og jeg sier ikke at man ikke skal ha banekjøring men at mere kontrolerte former kan være greit. BMWCCN og porsche klubben er allerede nevnt og vil i tilleg nevne VACN sit treff. Her er det kontrolerte og sikre omgivelser med vakter, kjøreinstruktører og strenge krav til hva som gjelder av oppførsel på banen.

Ser du meg i speilet så legg deg til siden så slipper jeg å gjøre så mye ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke giddi å lest gjennom alle svarene så er ikke sikker på om denne linken er lagt ut her.. men her er i hverfall film fra takingen av 200sx : http://www.bimmers.no/files/bimmers.no-200sx-taking.mpg

 

noen er rett å slett bare dårlige til å kjøre bil.. han prøvde ikke på noe show greier i det hele tatt.. stakkaren var bare tallent løs..

 

så da var hele denne tråde bare pølsevev.. sjekk fakta før dere skriker.. hehe

1996 R33 Skyline GTR LM T51R 900hk

1994 Supra Time Attack 3.4L GT4094R 800hk

2000 Supra TRD widebody GT45R

 

Team Quicksilver

Lenke til kommentar
Del på andre sider

såg sjølv at ein escort cosworth flaug ut av bana og passerte ein pressemann som filma med ca. 10-20 cm margin.... Den pressemannen hadde gatebil "id kort"... Han stod ikkje på plass bak sperringer...

 

Han fekk sikkert eit rått filmklipp...

 

Heilt på tryne spør du meg!!!!

 

Forresten elendige veggrep på dessa cosworth'ane...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke giddi å lest gjennom alle svarene så er ikke sikker på om denne linken er lagt ut her.. men her er i hverfall film fra takingen av 200sx : http://www.bimmers.no/files/bimmers.no-200sx-taking.mpg

 

noen er rett å slett bare dårlige til å kjøre bil.. han prøvde ikke på noe show greier i det hele tatt.. stakkaren var bare tallent løs..

 

så da var hele denne tråde bare pølsevev.. sjekk fakta før dere skriker.. hehe

 

Kommer ikke opp noen film til meg, bare en haug med rare tegn og bokstaver.

Sommerbil: E30 M-Tech 2

Bruksbil: S4 2.7 Biturbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir litt dumt å gjøre bilen sin "idiotsikker" når du selv kan kjøre sikkert på banen og bruke hodet isteden.

Dessuten er det kanskje litt folk sin skyld hvis de får en asfaltbit i trynet etc. og ikke flyter seg når arrangørene har bedt dem om å flytte seg, altfor lenge.

Dessuten er det faktisk på noen baner at det er veldig lite sikkerhet i form av gjerder, barrierer osv..

for eks. på et punkt på lånke-banen i Trøndelag kan en hvilken som helst idiot legge bilen altfor brei og komme helt inn i utstillingsområdet hvis den har fart nok :S

Anders Haugen Club Honda Norge

 

http://www.club-honda.org

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sku vært som i japan, 4 klasser med GRIP kjøring, og 4 med drifting.. 4 er kansje litt mye men..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke giddi å lest gjennom alle svarene så er ikke sikker på om denne linken er lagt ut her.. men her er i hverfall film fra takingen av 200sx : http://www.bimmers.no/files/bimmers.no-200sx-taking.mpg

 

noen er rett å slett bare dårlige til å kjøre bil.. han prøvde ikke på noe show greier i det hele tatt.. stakkaren var bare tallent løs..

 

så da var hele denne tråde bare pølsevev.. sjekk fakta før dere skriker.. hehe

Virker ikke som han PRØVER å få den inn igjen engang :confused:

Talentløst ja..

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis man ser på sporvalget til 200sxen ser det jo ut som han vrir snuta inn og gasser på for å fremprovosere en sladd, men drar i kassa istedenfor, når man kjører grip vrenger man ikke bilen inn til høyre etter en høyravsing for å lukke den. så virker som han prøvde å sladde, men bommet.

fly without wings

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg virker kanskje litt dum nå, men jeg lurer på hva dere kommer til å si hvis en eller annen uheldig sjel blir drept i en ulykke på et gatebilarrangement om et par års tid. Lurer på om alle fortsatt har samme mening! Nå skal det sies at jeg ikke har lest igjennom hele tråden.

 

Men en ting til: Fy FAEN for noen JÆVLER som satt i den forden som filma S14 som kjørte ut! Man sitter ikke å LER når en bil til godt over 100k som en person er glad i kræsjer, HVERTFALL ikke når det er en såppas alvorlig krasj/rull som dette var! Dere har kanskje ikke sett hvor trykt ned taket var bak føreren?

Vil si at det ser ut som personen(e) i bilen hadde flaks!

Mvh Espen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår