Gå til innhold

Gatebil - Snart vil en av oss miste en venn!

Ranger emnet


HardRock

Anbefalte innlegg

Da måtte jeg kjøre rundt med hjelm til daglig. Det var ett svar.

Skal du ha bur er det jo en rallybil ikke en gatebil, var svar nr 2

Det ødelegger de forskjellige knekkpunktene, svar 3. Da ga jeg opp. Jævla bilsvaksynte!!!!!

 

De jeg har snakket med på BT om bur har aldriv vært negativ til det. Kjenner flere som har fått registrert bilen sin med bur uten at buret har ført til diskusjon. Mulig du har vært veldig uheldig med de du snakket med da

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 256
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg synes det er betenkelig at folk synes det er helt greit å bruke 50-100T på motor, men å bruke 7000,- på bur synes folk er latterlig.......

 

Med rette buret er det mulig å få det godkjent hos BT og det er utformet slik at du kan ha passasjerer.

 

Har selv vært idiot nok til å bruke alt for mye penger på motor før jeg kjøpte bur. Heldigvis gjør buret at jeg kan kjøre mye fortere i svingene ;)

 

hvorfor ikke sveise et bur selv?

UNGDOM MED STERKE MENINGER

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkerheten i bilene er vel forsåvidt grei nok.

Banen er også i og for seg grei nok.

Det er når det kommer tilskuere det blir farlig.

Tilskuerne skulle vært flyttet lengre unna selve banen, slik at bilene ikke har hatt mulighet til å sprette opp på tribunene.

For å gjøre det sikrere for selve bilene, skulle man ha hatt breiere sandfeller rundt hele banen, med enda større dekkstabler rundt om.

Noen folk tror at når man er på en bane kan man gjøre hva man vil, det er disse som er skumle.

De som kjører gris skulle vært "svartflagga" og fått en reprimande, eller om nødvendig blitt nektet videre deltakelse.

Det skulle også vært obligatorisk for alle som skal kjøre på bane med opplæring i banekjøring.

jeg har selv stått og fått stein, asfalt gummirester slengt mot meg på forskjellige arrangemanger.

Skal selv ta turen nedover til Rudskogen den 14. og håper ting har bedret seg, og at vi får fint vær og ingen alvorlige ulykker.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor ikke sveise et bur selv?

 

Fordi jeg ikke kan sveise ;) Enklere å kjøpe Wiechers bur å bolte inn. Kjøpte med for sikkerhetsskyld et med alt ekstra i Chromo4 (lettstål) veier omtrent like lite som et alu bur og er stivt/sikkert som et stålbur

 

 

Feilen med Gatebil er at de svartflagger ikke, for da er man gledesdreper. Bilene er jo på banen for å underholde publikum.

 

Der treffer du spikeren på hode.

 

Man kunne kanskje ha egne "drifte-heat"?

No SPEAKERS

NO BODYKITS

NO BULLSHIT

M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi

M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen med Gatebil er at de svartflagger ikke, for da er man gledesdreper. Bilene er jo på banen for å underholde publikum.

Det blir vel kanskje litt feil at man er der bare for å gjøre mest mulig idiotiske ting bare for å dra publikumere ja.

Jeg for min del synes de fleste motorsportarrangement i Norge er litt for dårlig sikret i forhold til publikum.

Har selv vært medhjelper på banen under noen motorcrosstreninger, og der går det jo galt rett som det er.

Det vi gjorde for å gjøre det sikrere, var at vi plasserte en mann på toppen av hoppet på siden, som rakte en hånd i været hvis noen av de som kom først skulle tryne, slik at trafikken på banen blir stoppet.

har sett mange nestenulykker der biler har stoppet på gatebil, og nesten blitt påkjørt av folk som har kommet bak.

Flere funksjonærer med gult flagg rundt om på banen hadde vel hjulpet betraktelig på det der.

proud mebmer of FosenRacingTeam

Mercedes 190E 1987(rånebil)

volvo V70 TDI. 2000(bruksbil)

volvo 245GLT. 1989(herjevogn)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feilen med Gatebil er at de svartflagger ikke, for da er man gledesdreper. Bilene er jo på banen for å underholde publikum.

 

 

Jeg sto ved banen å så på mye kjøring, og jeg så også at MANGE biler ble svartflagget, så at de ikke svartflagger vil jeg si er feil.

 

Når det gjelder sikkerheten på Gatebil er den ikke så ILLE som mange vil ha det til. Men ingen er perfekt og alt kan forbedres. De ulykkene som skjedde under arrangementet i helga hadde helt sikkert skjedd på vanlig vei også.

Med over 180 biler på banen lørdag og bare 3-4 uhell med all den kjøringa som foregikk så vil jeg ikke si det er så ille.

 

Det med Lisens for å kjøre på bane har jeg ikke noe trua på. For jeg vet ikke hvor mange av dere som la merke til at under ett kjørekurs til Bilsport fredag på Våler så braka det en der i Muren. Han skulle bare kjøre 4 runder, men klarte ikke det. Han hadde vært gjennom flere timer teori, så var det bare det praktiske med kjøringen som gjensto.

Det er også flere Ulykker i vanlige billøp enn det er på Gatebil arrangementer. Der kjører folk race riggede biler med fullt sikkerhets utstyr. Sjåførene har er som regel mere ærfarne også.

 

Det er ingen som tvinger noen til å kjøre fort på banen. Alle kan kjøre i det tempoet de selv føler at de behersker. Jeg vet ikke av noen som har blitt svartflagga for lite underholdende kjøring. De som føler ett Press for å underholde når det er folk som ser på bør absolutt ikke ha seg utpå spørr du meg. Det er absolutt ingen som tvinger publikum til å stå med hode langt over rekkverket bortover langsiden heller.

Det store problemet er vel at folk flest ikke skjønner hvor risikabelt det er å stå der. Det fantes fullt av plasser som egnet seg mere å stå enn bortover langstrekka.

 

Til slutt vil jeg bare si takk til Gatebil for ett velykket arrangement jeg. Ingen kø noe sted (annet enn på do) og masse bra å se på både med fire hjul og to jur.

Pr. Ansvarlig Nordmøre Gatebilklubb

 

http://www.nordmoregatebilklubb.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også flere Ulykker i vanlige billøp enn det er på Gatebil arrangementer. Der kjører folk race riggede biler med fullt sikkerhets utstyr. Sjåførene har er som regel mere ærfarne også.

 

Nå har det seg slik at det er en LITEN forskjell mellom å kjøre på gatebil, og kjøre billøp.

For det første, så gjelder ikke veitrafikkloven på billøp. Det gjør den på gatebil.

Så var det hensikten med kjøringen. På billøp er det snakk om å komme først i mål etter 12-15 runder, etter at alle starter samtidig. På gatebil slippes deltagerene med litt avstand.

 

Generellt så er det skjeldent at det ruller biler på billøp. Siden jeg begynte i staben på Rudskogen's arrangør, NMK Sarpsborg, har det vært 1 taking, og det skjedde mitt på banen, da en porsche "klatret" oppover siden på en annen bil.

Ellers har vi noen avkjøringer, for hensikten er jo å kjøre fortest mulig rundt banen. Og noen med teknisk "leif", sef.

 

Og uansett hvor erfaren man er, så kan man gjøre feil. Se bare på shumi... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er jo i hvertfall bra at dem skjer der det skjer da.. hadde en bil taket vanelig på veien, så kunne jo mye ha skjedd, men på rudskogen eller vålerbanen også vidre, er det jo i hvertfall mange som kan hjelpe til, ambulangsepersjonell og alt er jo til stede.. ulykker kan vel ikke alltid ann og forhindres, problemet er vel at folk kjører i over sine egne beherskelser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår