Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Hvor er det? hadde vært gæy og dra dit med kameraet en dag!

 

Det ligger rett over grensa ved Ørje. Kjør E6 til Tøcksfors,ta av

til høyre rett før kirken som ligger inntil E6. Mins det var ett godt stykke inn der, har ikke vært der siden 93. Det vw merket

som mangler på folkvond bussen i filmen henger i garasjen her:)

 

Det annbefales å ta en tur ditt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ligger to biler i en elv ett lite stykke fra der jeg bor:)

Er usikker på hvilke biler det er, men den ene er e stor amrikaner av noe slag (ford v8 ?) Den lyseblå ser ut som en gammel japsebil, muligens en toyota corola fra 1970-80 tallet.

DSC00701.JPG

 

DSC00702.JPG

 

Ligger også restene av en bedford lastebil i skogen her ;)

-1969 Ford 17m

-1986 ford scorpio

-1976 Ford Taunus

-1987 Mercedes 300E


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ligger rett over grensa ved Ørje. Kjør E6 til Tøcksfors,ta av

til høyre rett før kirken som ligger inntil E6. Mins det var ett godt stykke inn der, har ikke vært der siden 93. Det vw merket

som mangler på folkvond bussen i filmen henger i garasjen her:)

 

Det annbefales å ta en tur ditt...

 

Det står skiltet mot enten Båstnäs eller Fägelvik, fra Töcsfors.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange av disse bilene ble nok helt sikkert lagt igjen før det var noe særlig til interesse for dem som veteranbiler. Ofte kan de være fra perioden før det ble vrakpant på biler i Norge, og da var det ikke uvanlig å bare la den gamle bilen stå igjen et sted. Noen er også prosjekter som eieren aldri finner tid til. Eventuelt kan eieren være død og har ingen arvinger som bryr seg om bilene.

 

Det er nok ikke folks aversjon mot penger som har fått dem dit.

 

Edit: Om man skulle finne en bil som er verdt å redde (biler som i praksis er sammenkrøllede klumper er nok dessverre ikke det) på skraphauger, hvor vanskelig er det da å få kjøpt disse? Vil ikke høggeren ta rammenummeret os.v. når en bil blir levert inn, og dermed gjøre det umulig å få skilter på den igjen?

:)

 

Normalt sett får en ikke kjøpt ut et kjøretøy som det er utferdet en vrakmeldig på , den er da ute av systemet . Jeg har klart det umulige , etter 6 mnd med telefoner , mailer , søknad og støtte fra en stor bilhobbyorganisasjon løste saken seg . Jeg betalte tilbake noen avgifter ,betalte huggeriet for bilen og fikk bekreftelse på at den lot seg registrere igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den gamle traktoren er vel en eller annen gammel Volvo BM tror jeg, muligens en BM 320 (men nå er ikke jeg så veldi god på de forskjellige modellene). Hadde vært en gullgruve for min far som liker å holde på med gamle traktorer :)

 

 

Firelude, med tanke på at jeg selv en gang i tiden sjekket ut hvordan papirmølle det var å få ut en bil fra høggeriet, så må jeg jo spørre hvordan bil du gjorde det på? Er jo en helt sinnsyk lang prosess!

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bolinder-munktell.se/ fint sted for den BMifiserte. Masse bilder, historie og fakta.

 

När jag var sju år gammal tog det slut med traktorkörandet. Jag hade råkat köra ner Victorn i diket med vagn efter och jag kunde inte backa upp ekipaget själv, så mormor fick tillkallas. När min mor ringde på kvällen berättade mormor i förbifarten vad som hänt och morsan exploderade och skällde och gormade. "-Ni låter honom väl inte köra traktor när han bara är sju år gammal!" Mormor tog det med ro och lät henne skälla färdigt tills hon lugnat ner sig och frågade sen min mor om hon kom ihåg hur gammal hon var när hon körde traktor första gången. Då blev det tyst i luren... Sen sade aldrig min mor något mer om att jag kört traktor.

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er planene for bilen da ? Orginal eller ? Har en følelse av at det er vanskelig og skaffe deler til denne bilen. Mulig jeg tar feil altså.

 

Planene er noe i denne stilen.

113724-1080859_1_.jpg

113724-1083206_1_.jpg

 

Ev å beholde den orginal i utseendet,med takstativet!.. :) og putte i litt mer motor.

Planene er uansett siste modell av Felicia-motor,med innsprut,går rett på orginalkassa,lett å dra ut litt ekstra av motoren.

Da kan det bli moro.

Karosserideler til den modellen er ikke så lett,den orange er litt nyere modell,lettere til den,men det passer på den gamle modellen,så kan jo bygge om til nyere ev...

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planene er noe i denne stilen.

113724-1080859_1_.jpg

113724-1083206_1_.jpg

 

Ev å beholde den orginal i utseendet,med takstativet!.. :) og putte i litt mer motor.

Planene er uansett siste modell av Felicia-motor,med innsprut,går rett på orginalkassa,lett å dra ut litt ekstra av motoren.

Da kan det bli moro.

Karosserideler til den modellen er ikke så lett,den orange er litt nyere modell,lettere til den,men det passer på den gamle modellen,så kan jo bygge om til nyere ev...

 

 

 

Er det ikke disse som har rekkefirer hengende i rompa?

Står jo en sånn 2 dørs coupe "gjemt" i en garasje i tromø.. virkelig før sin tid med åpning av bagasjerommet! :D

-Why Drive When You Can Drift..-

*Nissan SilEighty -92

*Mitsubishi Carisma -96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår