Gå til innhold

urqell

Bruker
  • Innholdsteller

    45
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Contact Methods

  • Bosted
    jessheim

urqell's Achievements

  1. Ja var ikke helt bak mål dette om den såkalte japanske kvaliteten da når man ser alle tilbakekallelsene til Toyota med rust i gulv (Yaris),airbager som løser seg ut for sent(Rav 4),pedaler og bremser og sist styring på Corolla i USA . Nissan og Honda har jo også hatt tilbakekallelser og i dag så jeg Huyndai har problemer med dørlåser på Sonata Og måten Toyota har taklet dette på er vel ikke akkurat tillitsvekkende
  2. Og hva hadde dem krasjet med?,kunne vert en hundai atos
  3. Hallo,lurer på og kjøpe en veteran caprice eller annen billig og bra amcar veteran til maks 50 000. Lurer derfor på ting man bør se etter på disse bilene og evt andre kurante biler (monte carlo kansje?)
  4. BMW må da ha biler med bra kvalitet da de ofte blir kjørt langt og ofte har unge og "uvørne" eiere. Et par jeg kjenner sverger til Japansk og jeg kommer aldri til og få høre noe negativt om bilene dems om de så skulle dette sammen runt øra på dem. Virker som eiere av Japanske biler er langt mere hårsåre når dette med kvalitetsbrister blir tatt opp,man ser jo det gjennom tråden at de ikke gidder og lese det som står skikkelig en gang før de omtrent kaller deg for en kjempestor idiot som kan betvile noe sånt som at ting faktisk kan ryke på en bil
  5. Jeg er NAF-medlem og får bladet Motor i posten ca. månedlig, i det bladet har de noe som heter "Auto Index", som spør kundene og forbrukerne hvor fornøyde de er. Det er jo det som er interessant, ikke hva verkstedsjefen mener?!? For å komme til poenget, så ligger Audi stort sett alltid på Topp 4, og når de ikke gjør det så er de hvertfall alltid godt over gjennomsnittet. Kilder som bekrefter dette finner du i: Motor nr. 4 - April 2008, Motor nr. 5 - Mai 2008, Motor nr. 6 Juni/Juli 2008. :) Den autoindexen er litt tvilsom spør du meg,når Fiat var med kom verkstedene til Fiat ut helt på bunn mens Mitsubishi kom på topp. Hvem forhandler Fiat i norge,jo Motorforum som også forhandler Fiat,og det var der jeg hadde Fiaten min på service på samme verksted som det ble reparert Mitsubishi
  6. For et par uker siden la det seg inn en bil ganske langt foran meg og den røk så voldsomt at det var helt håpløst og se noen verdens ting selv ganske langt bak. Etter som jeg kom nermere og den lå 2 biler foran meg kunne du ikke se veibanen så bilene bak måtte bremse ned. Da den endelig svingte av fulgte jeg etter av nyskjerrihet for og se hva dette var og den kjørte rett inn verksted porten på den lokale Toyota sjappa der jeg bor Den ble stående med bakenden ut p,g,a røken og dette var en helt ny Avensis D4D . Er det disse motorene det er problemer med?
  7. her er link http://debatt.aftenposten.no/item.php?GroupID=55&ThreadID=254876&page=2#item3931824
  8. Her er et annet svar fra en annen person på samme tråden: Jeg har flere års erfaring innen bilsalg (også Toyota) så svada tatt ut av luften er dette definitivt ikke. Jeg har med selvsyn sett flere silent recall fra Toyota der det er klart spesifisert at dette er unntatt offentlighet der verksmester blir bedt om å utbedre feil på bilene uten at kunden blir informert. I 2000/2001 ble Mitsubishi avslørt etter å ha systematisk drevet med en slik policy i årevis, og fikk av det Japanske konkuransetilsynet intil da en av verdens høyeste bøter gitt til noe bilkonsern for dette. Jeg jobbet selv i Mitsubishi på denne tiden og så hvordan store deler av tilnærmet nye biler ble byttet uten at kundene ble orientert. Når jeg forteller dette svarer som regel Toyota/Mitsubishi eiere at dette må da være helt greit så lenge de er fornøyd med bilene sine!? Det er jo nettopp dette som er problemet : For den vanlige kunde er jo dette helt greit. Men som du sier så er veldig mye av den statistikk som blir offentliggjort nettopp basert på kundetilfredshet, og da blir dette helt feil fordi kundene er manipulert til å ha en annen oppfatning av bilens kvaliteter enn det som er virkelig fakta. I Norge så er også mye statistikk på feil også hentet fra forhandlerne vedr. garantireparasjoner, og disse silent recall kommer heller ikke med på disse statistikkene. De fleste Europeiske og Amerikanske bilprodusenter følger de retningslinjer de er pålagt av konkuransetilsynet i EU/USA og offentligjør så vidt jeg vet alle servicekampanjer/recall. Det med Mitsubishi stod det om i media for noen år siden,de fikk jo søksmål også på grunn av flere dødsfall der tekniske feil med bilen var årsaken.
  9. Det var da volsomt til reaksjon da,jeg skrev at jeg fant dette innlegget(har ikke skrevet det selv) og var intressert i synspunkter på dette . Har da selv kjørt 2 av de "værste drittmerkene" man kan kjøpe i tilsammen snart 10 år uten problemer. Mener selv at hvis man tar godt vare på en bil og følger servicer så er mye gjort. Bra at det blir en diskusjon iallefall,bare det blir sakelige svar ut av det.
  10. Fant denne komentaren under en artikkel om at BMW hadde de mest driftsikre bilene foran Toyota: "Betyr dette at den store japsebløffen endelig er avslørt? De fleste som har jobbet i systemet vet jo at måten Toyota (og andre japanske produsenter)unngår å komme dårlig ut på nesten all feilstatistikk er å unnlate å rapportere feil! Toyota kaller så godt som aldri inn til servicekampanjer når de finner feil som må utbedres. I stedet satser de på høy servicelojalitet og utbedrer feilene når bilene er inne til vanlig service uten at eierne vet det. Slik unngår de også å få disse feilene inn i ofisielle statistikker. Hvis noen har vansker med å tro dette så kan de kanskje svare på følgende: Hvordan har det seg at Toyotaforhandlere er de forhandlerne som tjener mest også på vekstedsiden hvis de ikke har noen biler å reparere?" Intressant kommentar,visste jo at Mitsubishi mistet 60% av salget i Japan for noen år siden for og systematisk og ha unnlatt og tilbakekalle biler,men det kan jo virke som flere har gjort det også da?
  11. Var der for et par måneder siden,et helt utrolig sted
  12. Kjente suget i magen nå Helt lik min 1977 Rekord berlina med nesten samme reg nr men min hadde hs41012.Så den i skral forfatning ved Råholt i fjor,sørgelig syn men var borte nå i sommer
  13. http://www.vwnorge.no/index.php/topic,3815.0.html Her er link fra vwnorge med veibeskrivelser og div
  14. Garagemøde hos Lars Bildergalerie - Das vergessene Autohaus: ein Oldtimer-Paradies in Dänemark - autobild.de Løp og kjøp!
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår