Gå til innhold

Forlatte veteranbiler

Ranger emnet


Gunnar KRC

Anbefalte innlegg

Det røde huset med et hav av gamle biler er nok ikke så vanskelig å finne. Jeg bor der. Å en titt kan nok uten problemer kunne fikses. Lenin

 

 

 

ØØØh, av ren nyskjerrighet 'Lenin' : Jeg var innom Passebekk i sommer, og kjøpte noe saker til DKW F7'ern min, en skiltlys/nummer holder og bakre størfangerbøyle. Var det av deg??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Picture211.jpg

Picture212.jpg

Picture213.jpg

Picture214.jpg

Picture215.jpg

Picture216.jpg

Picture217.jpg

Picture218.jpg

Picture219.jpg

Picture220.jpg

Picture221.jpg

Picture222.jpg

Picture223.jpg

Picture224.jpg

 

Noen som har info om disse?

 

Spesielt nysgjerig på hva den motoren stammer fra. Var Audi merker på alle delene dens.

 

Mvh.

 

Urbanius

 

 

Hei.

 

Takk for tipset. Den bilen uten tak er en DKW F89 4 seters cab. 1950-52 bygd i 5010 eks. Motoren hører til denne.

Den blå er en Peugeot 403

Varebilen er en Commer cob og den siste er en Ford Cortina mk1.

Dkwen er allerede hentet å bringt under tak i påvente av restaurering. Det er ikke Audi merke men konsernet Auto-union som besto av Audi, DKW, Horch og Wanderer. Etter krigen fantes bare DKW igjen av disse og i 1965 kjøpte VW opp Auto-union å da ble DKW navnet byttet ut med Audi. (En kort forklaring på en lang historie.)

Takk til Urbanius fra Lenin.

Skulle noen andre der ute vite om noe Auto-union DKW greier så gi gjerne lyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om jeg har lyst til å tenke på hvordan det ser ut under det vinyltaket...

 

Jeg kan opplyse om at skiltet faktisk tilhører Opelen, den ble sist EU-godkjent 01.09.2003 (utrolig nok). Den skulle vært vist innen 30.11.2005, men det gadd tydeligvis ikke eieren å prøve på en gang, for begjæring om avskilting kom 02.12 i fjor...

 

Quoter en gammel post, men går det ann å finne ut sånne ting for en enkeltperson? Eller gir Vegvesenet ut sånn info på forespørsel?

 

Hadde vært litt fett, å se om den gamle 245'en til mora mi fra 81 fremdeles er på veiene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Quoter en gammel post, men går det ann å finne ut sånne ting for en enkeltperson? Eller gir Vegvesenet ut sånn info på forespørsel?

 

Hadde vært litt fett, å se om den gamle 245'en til mora mi fra 81 fremdeles er på veiene :)

 

Har du reg. nr så kan du gå inn på http://www.vegvesen.no Gå inn på Periodisk kontroll, så kan du gå inn der det står : sjekk når du skal til periodisk kontroll. Slå da inn reg.nr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår