Gå til innhold

kjøp av Audi 100 2,3-2,5tdi-2,6-2,8

Ranger emnet


QuattroMan

Anbefalte innlegg

hei. jeg bare luurer veldig på en ting får jeg audi 100 tdi med quattro, egentlig??

 

Du får vel ikke tak i dette på Audi 100 mener jeg, men du får tak i dette på Audi A6, med samme karosseri.

 

http://www.eurofoto.no/show_album.php?aid=492975

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2.5 TDI motorene som sto i Audi 100 og tidlige A6, har de slik pumpedyse som de nyere audi dieselene? Er jo innsprøytning, men er vel ikke pumpedyse/common rail motorer? Hva med 1.9 TDI du fikk i A6 da, er det noe av det samme som de nyere 1.9 TDI motorene? Lyst på 100/A6 med TDI. Noen som vet hvordan 1.9 TDI funker i A6, kanskje litt lite med 90 hk til en såpass stor bil? Noen som vet egenvekta til A6 2.5 TDI (tenker på omregistreringa)?

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, da har jeg anskaffa meg en 2,6 V6. Herlig bil å kjøre, å faktisk ikke så "lat" som mange sier. Har hørt en del rykter om at disse V motorene er utrolig slitesterke å går maaaaange mil!

 

http://i71.photobucket.com/albums/i134/talfheim/4.jpg

 

Nå er jeg bare på utkikk etter sports interiør... enten skinn eller stoff...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vell, da har jeg anskaffa meg en 2,6 V6. Herlig bil å kjøre, å faktisk ikke så "lat" som mange sier. Har hørt en del rykter om at disse V motorene er utrolig slitesterke å går maaaaange mil!

 

http://i71.photobucket.com/albums/i134/talfheim/4.jpg

 

Nå er jeg bare på utkikk etter sports interiør... enten skinn eller stoff...

Gratulerer med fin bil! Godt du er enig i at 2.6 literen er en bra motor. :)

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De 2.5 TDI motorene som sto i Audi 100 og tidlige A6, har de slik pumpedyse som de nyere audi dieselene? Er jo innsprøytning, men er vel ikke pumpedyse/common rail motorer? Hva med 1.9 TDI du fikk i A6 da, er det noe av det samme som de nyere 1.9 TDI motorene? Lyst på 100/A6 med TDI. Noen som vet hvordan 1.9 TDI funker i A6, kanskje litt lite med 90 hk til en såpass stor bil? Noen som vet egenvekta til A6 2.5 TDI (tenker på omregistreringa)?

A6 type C4 hadde ikke pumpedyse-TDI.

1.9 TDI 90hk (over 200 NM)

 

A6 "nye" typen fra 1997-

1.9 TDI 110hk

1.9 TDI 115hk med pumpedyse fra 2001/2002

1.9 TDI 130hk med pumpedyse fra 2002/2003

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Interiør finner du kanskje på bruktbildeler.com eller nbfbildeler.no eller bildeler.net ..

 

Var selv ute og prøvekjørte en 95 A6 2,6 Quattro i forrige uke.. Gild bil det.. Den føltes ihvertfall ikke dau.. Sparket fint over hele registeret.. Selv med Automat.. Det var tanken da jeg kjørt den ihvertfall.. Frem til...

 

...Idag, da jeg kjørte en 1999 A6 2,4 . Er bare 15hester mer på papiret ihevrtfall. Men i virkeligheten så føltes den nyere motoren ganske mye sprekere ut..

Deilig bil å kjøre da.. Jeg kjøper ikke bil uten automat ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår