Gå til innhold

kjøp av Audi 100 2,3-2,5tdi-2,6-2,8

Ranger emnet


QuattroMan

Anbefalte innlegg

Det eneste som jeg har klart er at det blir Avant... Men Hvilken motor bør man velge å er det noen som har peil på hvor man finner div spesifikasjoner på de forskjellige audiene... Har litt lyst på 2,6 V6 motoren men er redd denne drikker mye bensin... å er redd for at 2,5 td femmern blir for lat og kanskje er en dårlig motor...

 

Noen som har no annbefalinger.. Så lenge det er holdbare motorer så er det jo ikke noe problem å kjøpe en bil som er passert 200 000km..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har en 2.3L fem sylyndret. Går som ei klokke. Har rullet 228000km og går like fint. Kjenner en som har samme motor og den har rullet 279000 uten problemer. Jeg synes at den går utrolig bra. har liten erfaring fra de andre. men fra min side er 5'ern å anbefalle

-BMW 316I Touring

xAudi 100 2.3L s-line

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.3E er nok mest for pengene motoren

2.6E er for lite volum ift V6, så blir slapp og ulønnsom

2.8E er komfortmotor deluxe, men klart, er 2 sylinderrekker mot 1 i 2.3

2.5T er chipbar og har enten 115hk eller 140hk, og det er en TDI som

vil by på endel moment som alle TDIere gjør. Er vel ikke motoren det er

flest av på 100/A6.

 

Skal du bare ha en ren økonomisk bil uten noe mer spesielt, 2.3E.

Noe litt mer futt som er litt moro og, 2.8E.

innehaver av ableitet.no; Audi Sport, Rallye & Racing Quattro

host av twenty S1; Audi Sport Quattro S1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke kjøpt 2.6V6. Den har jeg prøvd på en A6.

Og den er veldig daff.

2.3L motoren har 133hk/186Nm.

2.6L motoren har 150hk/225Nm (Forbruk:1.25/0.73: By/90km/t)

2.8L motoren har 174hk/245Nm (Forbruk:1.25/0.73)

2.8L (30V) har 193hk/280Nm (Forbruk:1.21/0.71)

2.5TDi har 115hk/265Nm (Forbruk: 0.75/0.46)

2.5TDi 140hk/290Nm (Forbruk:0.75/0.46)

 

Skal du ha en som er kvikk på vanlig turtall så sats

på Diesel. Men de er som regel MYE dyrere i innkjøp.

(Bruktbiler)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, 2,6 og 2,8 har samme forbruk. kanskje man skulle velge seg en 2,8. men tror kanskje jeg faller på en 2,3 hviss jeg finner en med quattro. 2,5Tdi motoren er jo en rekke 5. noen som hvet hvor holdbar disse er? defleste som selges er jo gått en del over 200 000km. Er det ellers noen svakheter på Audi 100 Avant. Trøbbel med automat kassene eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil faktisk si at 2.6 literen passer godt i 100/ A6 Avant. Min søster har en slik med automat, og den har rullet mange mil uten problem. Automatkassen fungerer fint så lenge du skifter olje en gang i blandt. Du skal være kjenner for å merke at 2.8 literen er mye raskere. Alle store biler med stor motor og automat bruker mye bensin, det er min erfaring.

 

Selv om motoren holder fint, har de hatt en del utgifter på deler som oppheng og ikke minst elektronikk. Startsperren var den siste som røk (forrige uke).

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så for meg en 2.8 V6 når jeg skulle kjøpe meg min første bil.. men når jeg så fant en penere 2.3E med Quattro ble valget enkelt til ca samme pris.

 

2.6 blir ofte sammenliknet med søppel. 2.0 er for liten motor i såpass stor bil. 2.3E er ikke noe fartsvidunder, men den har fin lyd. 2.8 er sprek. Alle disse motorene bruker en del suppe.

 

Jeg ville valgt 2.3 eller 2.8. Begge disse er slitesterke motorer. Velg 2.8 hvis du vil ha litt power og skal dra litt lass rundt.

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, 2,6 og 2,8 har samme forbruk. kanskje man skulle velge seg en 2,8. men tror kanskje jeg faller på en 2,3 hviss jeg finner en med quattro. 2,5Tdi motoren er jo en rekke 5. noen som hvet hvor holdbar disse er? defleste som selges er jo gått en del over 200 000km. Er det ellers noen svakheter på Audi 100 Avant. Trøbbel med automat kassene eller noe?

 

er 2.5 tdi 5'er?...er ikke det 6'er a?

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2.6 blir ofte sammenliknet med søppel. 2.0 er for liten motor i såpass stor bil. 2.3E er ikke noe fartsvidunder, men den har fin lyd. 2.8 er sprek. Alle disse motorene bruker en del suppe.

At 2.6 literen blir sammenlignet med søppel skulle jeg gjerne visst hvor du hadde fra. Audi-gutta hos Audisenteret i Rogaland sier det stikk motsatte.

Bil er gøy!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan ..

Mulig du har fått mer enn nok innspill allerede , ... uansett..

Var jeg deg ville uten tvil gått for 2,5 diesel !!!

 

Har selv en '92 mod (...skal visstnok selges iflg dama .... - vi får'n nå se ... ) som har rulla over 300' - er originalt 115hk, men har chip "guffer" opp til 148hk/310nm ..

Bilen går som ei klokke - nydelig veihold (sportsunderstell) - og drag til tusen ...

..og det beste av alt (selv med ivrig høyrefot) ... kun max 0,6 på mila ...

 

 

ANBEFALES!!!

 

Lucaz

Lucaz

'94 80 Avant - 2.0E[/size]

____________________

 

('00 Bravo 1.6sx - ..solgt .. yes!)

('86 Abarth 130TC x2 = En solgt .. nå; R.I.P)

('84 280 TE - solgt)

('88 Golf 8v GTI - stjært, og vraka.... ...)

('80 Kadett E - spiker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 2.6 literen blir sammenlignet med søppel skulle jeg gjerne visst hvor du hadde fra. Audi-gutta hos Audisenteret i Rogaland sier det stikk motsatte.

 

Søppel er den kanskje ikke, men den har en svært uheldig momentkurve. Motoren er også plaget med oljeproblemer, noe forsåvidt 2.8 også er, men ikke i like høy grad meg bekjent. Når man også kan kjøpe en 2.8 liter med bedre moment og mer effekt til samme pris eller mindre enn 2.6 (større marked), så syns jeg det sier seg selv hva man velger :) Begge v6'ene bruker like mye suppe

- 1993 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1992 Audi S4 C4 2.2T AAN 20v Quattro

- 1991 Audi 100 C4 2.3E AAR 10v Quattro

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det du ser under og er egentlig for nøyd med det. gått 180000 km og bruker ikke en dåpe olje. men en del suppe.

Hadde en 2,3 før som jeg kjøte til gode 300000 km. Brukte litt olje mot slutten som kom av dorlige ventilforinger. Ellers aldrig hatt tul med motorene i bilene jeg har hatt fra Audi. Men disse bilene trenger en del kos for å gå bra

 

http://www.tepeelan.com/modules.php?op=modload&name=phpBB2&file=viewtopic&t=308

Eier av:

Audi A6 2,7 TDI Avant Quattro 2006

Golf 1,9 TDI 4Motion 2005

X Audi A6 2,6 Avant Quattro 1995

X Golf 1,9 GTD 1993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår