Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Tenkte jeg og måtte opp med en prosjekt-tråd nå, etter å ha vert her en stund... Så jeg bjyner med litt bilder og info til de som ikke er så aktive på Volvo forumet. Bilen er for øvrig stort sett bruksbil. Bilen er altså en 1984 240 Turbo. Orginalt levert med B21A, så byttet til B21AT og bygget om med litt turbo stæsj. Bilen kjøpte jeg i mai 2004 med den B21AT'en i med noen enkle mods. Den bestod da av: 530 topp, B21ET innmat, VX-kam, T3 turbo, intercooler, moddet gul-kork gasser (byttet dyser og filt nåla), elektronisk tenning med moddet fordeler, forsterket sachs trykkplate 440nm, elektronisk bensinsystem, 3" eksos. Denne motoren funket utmerket, men jeg mente det var litt kjedelig med gasser. Så jeg kjøpte da en 84 760 turbo som motoren ble plukket ut, overhalt og sleppt nedi 240en. Dette var en handling som jeg sent skulle glemme, først ville ikke driten starte, så ville den aldri gå skikkeli, da brukte den 3-4 liter på mila, så ble det datasprut. Har angret meg i hjel på at jeg solgte den AT'motoren. Den gikk helt klokke reint og det var ikke noe tull med den etter jeg fikk den til å gå skikkeli. Ble solgt for 6500 med clutchen..Tragisk! Så nå sitter det en B23ET med 405 topp, A kam, smidde stempler, smidd veiv, m-råder, T3 trim 50 turbo og med Autronic SM4 med MSD tenningsanlegg. Motoren ble bremset til 234.8 hk og 411.5 nm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Go knall ditta hassånersagt.. ta deg en tur inn i måro då, så eg får sitt på galskapen. hehe. Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Go knall ditta hassånersagt.. ta deg en tur inn i måro då, så eg får sitt på galskapen. hehe. Møkje te galskap... Va så masse newton at han ville ut av garasjen når han starta. Bilen jekk faktisk med dysene ståande på kanten av hålet og med kun tre plugga..hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Colli Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Ser bra ut dette Larsen! ;) Du må komme deg til Bergen og la Colli sitte på en tur. Vårmønstringen eller? Siter Ønsker å kjøpe alu bakaksel til 240. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Ser bra ut dette Larsen! ;) Du må komme deg til Bergen og la Colli sitte på en tur. Vårmønstringen eller? Hehe, får se om jeg kommer meg dit. Blir jo kun kjørt med 0.5-0.8 i trykk no i første omgang. Må jo ha meg girkasse, clutch og intercooler før jeg kan jekke opp til 1.2 bar og 411nm! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo 240 T4R Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Før ville an kje gå skikkeli om du hadde hatt 8 dyse, men no går an me tre:P Blir vel bremsing på meg og snart tenke eg.. Ta en tur te bydn... Siter 1992 Audi S4 2.2 20v Turbo Quattro Sedan 1985 Volvo 240 2.3 8v Turbo. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Blir fjerning av be-4-you klistermerke i måro, og aktiv montering av feite Polly Motorsport merke:assman Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
245 gl Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Fin bil...hvor har du fått fatt i R'en som sitter i grillen? Siter http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=129803&page=1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Hva var det som satte stopper for effekten da? 240 hk er ikke akkurat svære greiene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Eg syns at dette er meget bra. Har et lignende oppset selv. Meget kjørbart!!! 400NM fra ca 2300rpm til 3600rpm.. tenk å ligge i 70 i 4 gir, bare å gi gass, og det drar som en V8! Deilig Har prøvd mye rart men de er dette oppsettet som eg trives best med. Det er nå en liten turbo T3 mest sannsynlig AR48 med en T3 trim 50 kompressor. den leverer nokk ikke så mye mer en 240hk.. Mvh Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Hvordan moddet du fordeleren til å tåle trykk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 14, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 lavbudsjettstrim til denne motorn som gjør susen må vel være 16t turbo og 940 grenrør. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Fikk greia til å gå i gårkveld. Skrudde så faen uten stopp fra halv 2 til halv 9 i kveld.. Resultatet er: Lekker litt vann, lader lite, lekker litt olje, jordfeil som får sikring nr. 13 til å gå, slurer litt på clutchen. Ellers så er ting forholdsvis OK.. Draget er helt sinssykt i forhold til AT'en. Kjører med 0.56 i trykk nå. Skal være noe rundt 170hk og 260nm.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mai 14, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 14, 2006 Hvordan moddet du fordeleren til å tåle trykk? Fordeleren til hva?? Maxis: Stoppet ved 234hk fordi turboen leverer ikke mere enn til 250. Eksosmanifoilen fløder dårlig og eksosen står i kø for å komme ut. Du ser jo på det ene papiret så har du MAP og EBP, måla er i PSi..men du ser hvor mye trykk det er på eksosen der. Dessuten stoppa dysene og, de har nå 4.5 bar i grunntrykk. Dessuten har jeg ikke skikkelig girkasse, clutch eller intercooler til noe mere enda. Så jeg kommer til å trille på 0.5 foreløpig. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ekren Performance Skrevet Juni 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 1, 2006 Nice kjerre :D Siter - Volvo 240 Turbo Intercooler 90 mod 400hk prosjekt.. - Volvo 740 Turbo Intercooler 89 mod Mvh //Kristian Ekren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg