Golf2 Skrevet Juni 19, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2003 Hvorfor bruker ikke lastebil sjåfører "pysestrikken"?? På bilene vi disponerer tror jeg ikke beltet har vært brukt en eneste gang. Merkelig egentlig? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kubbikkåre Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Det er vel fordi en tross alt sitter rimelig trygt høyt der oppe. Og om en sitter og kjører dag ut og dag inn, risikerer en jo gnagsår på brystet. Siter Har for tiden: 1997 520 BMW Touring og 1994 VW Golf 1,4 (!!) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RaCk Skrevet Juni 20, 2003 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2003 Om man bruker "pysestrikket" eller ikke er jo opp til hver og enkel. Men krasjer man uten "pysestrikket" så er man teoretisk sett erklært død i hastigheter over 30-40. Jeg har talt. Siter ^RaCk^ @ Efnet Robert Krondorfer ] Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roberto Skrevet Juli 8, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2003 Originally posted by RaCk Om man bruker "pysestrikket" eller ikke er jo opp til hver og enkel. Men krasjer man uten "pysestrikket" så er man teoretisk sett erklært død i hastigheter over 30-40. Jeg har talt. Tja, en venn av meg har krasjet 5-6 ganger, siste gangen i 120, mener da å huske at vi var hos ham og krasjet bimmer for en stund siden........ ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Skammelig å si det, men når jeg er på jobb (kjører avisa), så bruker jeg faktisk ikke beltet. Men da hopper jeg jo inn og ut av bilen hvert 30. sekund! Ellers bruker jeg det alltid. At lastebilsjåførene ikke bruker beltet har vel sammenheng med komfort (slipper å ha et stramt belte rundt brystkassa) og liten odds for å dø i trafikkulykke. Det er jo heller sjelden en koloss på 40 tonn møter noe mere solid enn seg selv. Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Essex Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Originally posted by tekNetium At lastebilsjåførene ikke bruker beltet har vel sammenheng med komfort (slipper å ha et stramt belte rundt brystkassa) og liten odds for å dø i trafikkulykke. Det er jo heller sjelden en koloss på 40 tonn møter noe mere solid enn seg selv. Sant, men syns jeg ser lastebiler ligge strødd utafor veien hele tiden jeg da men (i avisa) Ser ofte ut som belte hadde vært et + Og få gnagsår av belte? herregud.. da snakker du fisefin! Hvis det skulle være så ille, er det da bare å kjøpe en skulderpute. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hercem Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Jeg kjører til tider drosje i helgene og da er jeg relativt flink til å bruke beltet. Det er mange drosjesjafører som ikke benytter belte(drosjesjafører er jo som de fleste vet ikke pålagt å bruke belte). Når jeg setter på beltet blir passasjerene nesten overrasket og i mange tilfeller tror de jeg har planer om kjøre fort. De bruker ikke å si så mye mer når jeg sier at jeg allerede har kollidert og har kjørt på elg. Ofte tar de da selv på beltet og det er jo bra ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind Ryeng Skrevet Juli 9, 2003 Rapporter Share Skrevet Juli 9, 2003 Sant, men syns jeg ser lastebiler ligge strødd utafor veien hele tiden jeg da men (i avisa) Ah, jeg glemte jo den faktoren. Sant nok, lastebilene har en tendens til å havne i grøfta litt vel ofte... Kan ha sammenheng med størrelsen og at de kanskje prøver å unngå å treffe andre ting på veien (som f. eks. Christian Fredrik fra Holmenkollen i pappas 318iS-cab som ligger midt på veien i en sving osv. etc.) Blir vel mest bare spekulasjoner, egentlig... Siter Oyvindryeng.net Freedomain Radio Mises-instituttet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg