Gå til innhold

Bruk av belter

Ranger emnet


Golf2

Anbefalte innlegg

  • 3 weeks later...
Originally posted by RaCk

Om man bruker "pysestrikket" eller ikke er jo opp til hver og enkel.

Men krasjer man uten "pysestrikket" så er man teoretisk sett erklært død i hastigheter over 30-40.

 

 

Jeg har talt.

 

 

Tja, en venn av meg har krasjet 5-6 ganger, siste gangen i 120, mener da å huske at vi var hos ham og krasjet bimmer for en stund siden........ ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skammelig å si det, men når jeg er på jobb (kjører avisa), så bruker jeg faktisk ikke beltet. Men da hopper jeg jo inn og ut av bilen hvert 30. sekund! Ellers bruker jeg det alltid.

 

At lastebilsjåførene ikke bruker beltet har vel sammenheng med komfort (slipper å ha et stramt belte rundt brystkassa) og liten odds for å dø i trafikkulykke. Det er jo heller sjelden en koloss på 40 tonn møter noe mere solid enn seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tekNetium

At lastebilsjåførene ikke bruker beltet har vel sammenheng med komfort (slipper å ha et stramt belte rundt brystkassa) og liten odds for å dø i trafikkulykke. Det er jo heller sjelden en koloss på 40 tonn møter noe mere solid enn seg selv.

 

Sant, men syns jeg ser lastebiler ligge strødd utafor veien hele tiden jeg da men (i avisa)

 

Ser ofte ut som belte hadde vært et +

 

Og få gnagsår av belte? herregud.. da snakker du fisefin!

Hvis det skulle være så ille, er det da bare å kjøpe en skulderpute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører til tider drosje i helgene og da er jeg relativt flink til å bruke beltet. Det er mange drosjesjafører som ikke benytter belte(drosjesjafører er jo som de fleste vet ikke pålagt å bruke belte). Når jeg setter på beltet blir passasjerene nesten overrasket og i mange tilfeller tror de jeg har planer om kjøre fort. De bruker ikke å si så mye mer når jeg sier at jeg allerede har kollidert og har kjørt på elg. Ofte tar de da selv på beltet og det er jo bra ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant, men syns jeg ser lastebiler ligge strødd utafor veien hele tiden jeg da men (i avisa)

 

Ah, jeg glemte jo den faktoren. Sant nok, lastebilene har en tendens til å havne i grøfta litt vel ofte... Kan ha sammenheng med størrelsen og at de kanskje prøver å unngå å treffe andre ting på veien (som f. eks. Christian Fredrik fra Holmenkollen i pappas 318iS-cab som ligger midt på veien i en sving osv. etc.)

 

Blir vel mest bare spekulasjoner, egentlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår