Voøvo740_89 Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Har byttet turbo i min volvo 940 B230fk. Har montert en 15g turbo i denne nå. Alt gikk veldig bra helt til jeg startet den. Når den står på tomgang blir eksos huset sykt varmt bare etter noen minnutter. Ryker av den. Alle koblinger å slanger er tette å fine, men det virker som om den ikke får kjøling eller noe. Noen som har et tips eller to å komme med? Tørr ikke kjøre med den sånn den er nå.:eek: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 At turboen blir varm er normalt, den kan bli rødglødene ved hard kjøring.Røyken kan skyldes at turboen er ny og at det er et belleg eller noe på den som brennes bort. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 jeg vet den blir varm med hard kjøring, men min blir drit varm etter noen minutter med tomgang. Er det normalt ??? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gork Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Har du sett på noen andre motorer om turboen blir like fort varm der. Det har mye å si om det er en stor eller en liten turbo og, småe turboer blir veldig fort varm. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Fyr opp motoren inne i en garasje, og "ikke lukk" alle dører! Bør være mørkt. Da skal du sjå at gren blir en anelse rød der røra blir samla før de går inn i turbinhuset på "tomgang" hvis turbinhus blir rødt da er det noe galt med tenning, Og varmt skal det bli ja. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Fyr opp motoren inne i en garasje, og lukk alle dører så det blir mørkt. Skulle nesten tro at det var selvmord du snakka om... hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 om du nettopp har montert turboen er det normalt at det ryker av selve turboen pga olje og smuss som er på den fordamper.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mai 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 He he ... Når eg leser det eg har skrevet så kan man lure på hva som sviver en Søndags kveld. Det var nå ikke slikt ment da. Bør ha luft så man ikke slokner ja.. Foresten en veldig fin opgradering det å montere den 15G turboen. Men er ikke det en fare for at motor vil gå magert da den turboen vil levere meir luft ved samme trykk?? Eg veit ikke hvordan de luftmengde målerne takler dette? Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 Fyr opp motoren inne i en garasje, og ikke "lukk" alle dører! Bør være mørkt.Da skal du sjå at gren blir en anelse rød der røra blir samla før de går inn i turbinhuset på "tomgang" hvis turbinhus blir rødt da er det noe galt med tenning, Og varmt skal det bli ja. Ok skal prøve dette i morra. Kansje bruke gassmaske eller noe hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 7, 2006 kjørte meg en liten tur med bilen. Kan ikke si at det ble noe verre av å kjøre. Så da skal det vel kansje vere sånn da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo_Roger Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Skulle nesten tro at det var selvmord du snakka om... hehe Ble litt skremt ja ,er det så store motsetninger på Bilforumet at vi prøver og ta livet av hverandre violin Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
940tic Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 hallo...lurte på å bytte turboen på min bil, hvilke turbo er bra å sette på, ikke orginal? kor du får fatt i de å for volvo skal ha bra med peng for en liten turbo Siter Volvo 940 Turbo 93modell Volvo 740 Gle 86 modell Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mambo Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 hallo...lurte på å bytte turboen på min bil, hvilke turbo er bra å sette på, ikke orginal? kor du får fatt i de å for volvo skal ha bra med peng for en liten turbo 15g turbo Siter - BMW 525DAT M-Sport 2005 - - SELGES 400.000 - Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
yoyofish Skrevet Mai 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Off topic: hvordan ble bilen å kjøre etter oppgradering da? ;) Og hva av andre forandringer har du gjort med motoren? Siter Volvo 940 Turbo -95. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Voøvo740_89 Skrevet Mai 8, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mai 8, 2006 Off topic: hvordan ble bilen å kjøre etter oppgradering da? ;)Og hva av andre forandringer har du gjort med motoren? Har desverre ikke fått testet bilen noe særig enda. Har vikingchip (ecomax) 15g Turbo fra 850R Montert ny og kraftigere clutch Åpent filter fra BSR ladet 0.9 med den gamle turboen. Større ic kommer snart inn også. Med andre ord ikke så mye forandringer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg