Gå til innhold

Noen med erfaring med V eller VX kamaksel?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Eg har prøvd T kamaksel og A kamaksel og KG-2T kam og en kamaksel fra KRB ukjent men heftig. det på en motor med moderat trimm. T Kamen blir noe kjedelig men den drar godt fra 1800-2200 rpm, man slokner ved ca 4500-5000rpm

KG-2T virker veldig sterk fra 3500rpm men liker stor turbo med stor turbin.

Krb kamaksel var heftig over 3500rpm og passet den T3 ar63 med en T04B S trim

veldig godt. A kammen fungerer helt greit med bra drag i motor fra 2500 rpm

og den holder til 6000-6500rpm.

Eg vurderer en V kamaksel eller VX de burde være perfekt for moderat trim med bredt register. er her noen med erfaring med de kammene

Mvh

Øyvind

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei,

Jeg har snart erfaring med vx3, mahlestempler, kobberpakning, totalrenovert b230ft.. i volvo 780'en..

Tror det skal gå greit..

Kan gi en lyd (om jeg husker det), når bilen er på veien med nymotoren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vel litt med hvilket sprut du kjører med også, kan jo få riktige vasse kammer til å gå brukbart på lave turtall med den riktige innstillinga på tenningskurven.... Men siden du spør om V kontra VX så.

A kammen er vel grei opp til ca 300-320Hk, og K kammen derover, men er svakere på lave turtall, så V eller VX/VX3 passer nok bra.

Tror V (B230E) er noe vassere enn VX(B230FB), VX3 har samme profilen som VX, den er bare stilt med en offset forover på 3grader, så justerbart kamdrev på VX blir det samme som VX3.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Geir.

Ja eg kjører med datasprut. så den er grei, mye å hente på tenningskurve.

Men V og VX kamakslene er vel utviklet noe senere en A kammen.

V kammens verdier.løft inn og ut 11.37mm durasjon 245.5 og overlap 22.9

vx inn 11.37 ut 10.65 durasjon 246 overlapp 14

A inn ut 10.5mm durasjon 260 overlapp 25,2

sier de verdiene noe om karakter på turbo?

Ludvig

Lenke til kommentar
Del på andre sider