VCE Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 På turbovogna har jeg et problem, litt avhengig av temperatur på motoren, så kutter den på 2500-4000 rpm - det er omtrent som om man kutter tenninga, holder man gassen kommer og går den. Ved å slippe gassen og gi på igjen kan jeg være så heldig å få den ca 200 rpm høyere. Noen som har en ide om hva som kan være gæli med dritet? Rotor, fordelerlokk, pluggledninger og plugger er byttet uten nytte... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v242tic Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 har du en sliten bensinpumpe eller at bensinstyretrykkregulatoren er deffekt vill motoren oppføre seg slik. Siter B23 2,7Liter sugemotorbunn selges komplett i deler eller sammen satt. alt av deler nytt eller nymaskinert. PM ved intersesse. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vectra.turbo Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 har du en sliten bensinpumpe eller at bensinstyretrykkregulatoren er deffekt vill motoren oppføre seg slik. min styrtrykksregulator er heeelt defekt.. lager ingen problemer det.. (bortsett fra at bilen ikkje vil starte når den er varm) Siter 1981 Volvo 244 B21ET powered by MS (prosjekt) 1977 Volvo 242L 1977 Volvo 244 Jubileum 1987 Volvo 740\760 TIC MDS ãr bilstereo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
240 V8 POWER Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 har du en myk slange mellom luftfilter boksen og turboen kan denne suge seg sammen når turboen begynner å få litt trykk og "kutte" motoren følg med på turbotrykket og se om det forsvinner FORT samtidig som motoren kutter Siter 56 chevy Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oeb Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Når en er inne på temaet... Skal være 5 bar grunntrykk iflg boka, right? Men, får ikke mer enn ~3.2 bar, og det blir ikke trykk i returslangen (Kan hende det må mer trykk til). Men motoren skal da gå fordi? Har bytta bensinmengdefordeleren fra en motor som gikk for noen uker tilbake, plugga EGR skiten osv. Noen tips? Dør ut ved gasspådrag. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 http://www.auto-solve.com/mech_inj.htm Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Hvordan skal jeg gå fram for å feilsøke? Bensinpume: - Vil den levere for lite trykk, eller bare for lite volum? Bensinstyretrykkregulatoren: - Det er den som sitter på luftfilterboksen? Auxiliary Air Valve: - Kan jeg blende denne for å eliminere den som feilkilde, eller...? The Warm-up-Regulator: - Kan jeg blende denne for å eliminere den som feilkilde, eller...? Passer noen av delene fra en E-motor over på min ET? Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ss242 Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115460 Denne hadde jo vært fin! Hadde vært greit å hatt en trykkmåler i kupén, da ser du fort om pumpa gir seg ved større mengder. Siter -1995 Volvo 960 -2010 Touran R-edition Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hilmar Skrevet April 25, 2006 Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 Kjører selv med k-jet sprut, og jeg kjører uten elektronikken, den er litte vanskelig nor den er kald, men er grei ett et par-3minutter på tomgang. Min kutta også som din gjør, det var pga for lavt bensintrykk, var vel en 4 bar nor den kutta, shimsa opp den litte, så nå har jeg 5,5 bar i bensintrykk. dysene åpner vel ikke før rundt en 3,5 bar Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 25, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 25, 2006 shimsa opp pumpa eller fordeleren? *elsker forgasser* Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg