Gå til innhold

Bilder av 124-serien


FriX-244TiC

Anbefalte innlegg

Min førstebil

S6300960.jpg

 

Har siden bildet bile tatt:

Byttet dører, tatt ut vinduer for soting, demontert rails og tatt av lister.

 

Står nå i garasje og skal rette taket, sveise igjenn antennehull og hull etter stjerna på bakluka (eller?), gjøres klar for lakkering, og lakkes i org farge. (lister og rails skal lakkes svart). forhåpentligvis ferdig til nyttår. :)

Endret av Liland91

Mercedes Benz 230te -89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 408
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Må du skjerpe deg her Dieseldyret. Greit nokk, masse fine mercer på notodden, men de er da ikke så spesielle. Mange i samme stil her jeg holder til. :P En som er nesten prikk lik den du la ut også, og går/har gått hauevis med brock felger å senk. Liker det samme som du gjør, men det betyr ikke at det er kun den stilen som er pen. Synes den begynner å bli litt oppbrukt for å vere ærlig, og det er IKKE praktisk med 10" breie 16toms felger på en w124 som ligger heelt nedpå. Vet ikke med deg, men jeg ga opp planen da faktumet at en må bytte bakdekk en gang i mnd slo meg.

 

Men her en min w124 iallefall:

 

Har ikke brukt all verden på bilen, å gidder heller ikke det.

 

Er en 90' 230E.

 

Bilde0155.jpg

 

Det jeg har gjort/har vert gjort med bilen:

 

- Avantgarde grill

- 18"x8,5" Ceberus Welin felger

- Anlegg

- Bytta til et Momo Figher ratt i zebrano

 

Planene er:

 

- Legges nepå til våren.

- Ta vekk H-bjelken under (hengerfeste)

- Ny bakre del av eksosanlegg (har liggende)

- Bakrutesenker (har, må lakkes)

- Sote ruter med 24%

90' Mercedes-Benz 300TDT S124 - Go'vogna

91' Ford Sierra 2.0CL

02' Suzuki RM 125

85' Honda CR 80 Høy - Til salgs! ANNONSE!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dscn0342.jpg

 

denne, bare med 16-17" kantfelger, minimum 10" bak.. Denne er fra Lunde, et steinkast fra bø og notodden, så ikke rart den er så og si dønn perfekt.

 

Den bilen der har fint lite med Tødden å gjøre, bilene som går der er stortsett løene biler, og 16" brock, samma om det er en jetta eller en E30 eller en W211.

Selvfølgelig finnes det bra biler der og, men felles for notodden, er at alle kjører skamkabba merce, med 16" brock B1 eller Kercher Carmona, xenonlys justert så til himmels det går og xenonlys i blått/lilla/rosa, samt baklykter som gjerne lyser rosa.

 

Grunnen til at jeg kjenner til den bilen er at det er en kompis sin, og jeg har vært med den del på den, når den blei pussa opp.

På ingen måte en 110% strøken bil, men en adskillig forbedring fra utgangspunktet, og noe av det mere rsutfrie jeg har sett av W124.

 

Det er ei oppskrift som fungerer ypperlig på W124, det er 17" med litt bredde på, gjerne kant, godt med senk, litt toning av vinduer, så trenger man ikke emre, men litt velplassert stash skader ikke, og da tenker jeg ikke diode og prosjektorlykter, og spoilere/scoop.

 

 

Vi får se om det blir noe morsomt ut av Vegard`s nåværende Stasjonsvogn, Sedanen er solgt, felgene kjøpt tilbake, og i tillegg er det skaffet 10" bakfelger, og 9" blir flyttet fram.

 

Selv har jeg mine helt klare formeninger om hvordan jeg vil ha min S124, men det tar si tid om det i det hele tatt blir noe.

Vil ikke påstå at 230E`n til Vegard som det er bilde av over her har tyskerstuk, den har for store felger, og hjula er på innsida av skjermene, tyskerstuk er lavt, dassrullfelger i minst mulig diameter med gørrsmale dekk, og gjerne svidd gummilukt konstant.

 

Notodden er forresten ei grusom gate å råne i, mye bedre i Bø, selv om vi har noen irriterende fartsddumper der nå.

Skjøner ikke at de orker å kjøre kabba 240 opp og ed den gata dag ut og dag inn, har prøvd en gang, det humpa og spratt....

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nok bøye oss i støvet gutta, NOTODDEN er herved verdens beste by å være i... Pen bil, for all del, men det er ikke noe som heter Notodden-stuk. Det der er en fin bil med fin lakk som har fått riktige felger og riktig mengde senk, verken mer eller mindre. Om det går mange sånne i Notodden skal jeg ikke uttale meg om, det overlater jeg til eksperten som tydeligvis drar dit hver gang han har mulighet...

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er for høy;) og har to dører for lite. Bredding bak er det heller ingen som har.. blir ikke kasta stein på nei! hehe

Hallo mister... som du ser har denne riktig antall dører!?

Har stort sett aldri hørt om folk som snakker om to dører for lite! Men to dører for mye derimot, jada...

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi må nok bøye oss i støvet gutta, NOTODDEN er herved verdens beste by å være i... Pen bil, for all del, men det er ikke noe som heter Notodden-stuk. Det der er en fin bil med fin lakk som har fått riktige felger og riktig mengde senk, verken mer eller mindre. Om det går mange sånne i Notodden skal jeg ikke uttale meg om, det overlater jeg til eksperten som tydeligvis drar dit hver gang han har mulighet...

TØDDEN, ikke Notodden... TØDDEN!

Haha, makan til folk... er det rart dem blir mobba :D

'86 BMW E30 M3 (S50B30 prosjekt)

'90 VW Golf mk2

'82 VW Golf mk1

'83 VW Golf mk1

'86 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår