Gå til innhold

Bilder av 124-serien


FriX-244TiC

Anbefalte innlegg

  • Svar 408
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:) ser jo ut som du har nåkk lys.

 

kjøre også med 3 tusnmetra og xenon på min bil. men så måtte æ på eu-kontroll. da æ fant ut kor vanvitti dårlig hovedlysan er.

 

snasn bil...

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) ser jo ut som du har nåkk lys.

 

kjøre også med 3 tusnmetra og xenon på min bil. men så måtte æ på eu-kontroll. da æ fant ut kor vanvitti dårlig hovedlysan er.

 

snasn bil...

 

Har brukbart med lys ja, disse konsentrerer lysstrålen så jeg ser at de lyser opp på 1,5 km avstand. Der jeg ser at de lyser opp skog og omgivelser i horisonten altså, ikke bare skilt og reflekser..

 

Men de sprer brukbart 45 grader fra bilen også, så på 200-300m hold er det flombelysning på begge sider av veien.

 

Skal bytte hovedlyktene etterhvert, til klarglass linselykter var tanken. Klarglass iallefall, ikke helt bestemt på linser eller ikke riktig enda.. :wonder: Men det blir en forbedring uansett tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukbart med lys ja, disse konsentrerer lysstrålen så jeg ser at de lyser opp på 1,5 km avstand. Der jeg ser at de lyser opp skog og omgivelser i horisonten altså, ikke bare skilt og reflekser..

 

Men de sprer brukbart 45 grader fra bilen også, så på 200-300m hold er det flombelysning på begge sider av veien.

 

Skal bytte hovedlyktene etterhvert, til klarglass linselykter var tanken. Klarglass iallefall, ikke helt bestemt på linser eller ikke riktig enda.. :wonder: Men det blir en forbedring uansett tror jeg.

 

bytta til klarglass lykter! Lys spredninga blei mye bedre i mine øya værtfall! linselykter er vel kansje noen hakk bedre en bare klarglass lykter da. ikke at jeg har prøvd det på min men man ser jo va nye biler ruller rundt med! :)

-Bmw E36cab, Mercedes s124, Volvo 244

X Mercedes 190E 2.0D, SaaB 9000 Turbo 16v 1986, saab 900T -95, Toyota Hi-lux korta -83 3"BL og 33"dekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Se der ja, den var fin :)

 

Var du fornøyd med 220-motoren? Har hørt at de skal være endel bedre enn den gamle 230-motoren?

 

Spørs om det blir det neste gang :)

Bilforumet.no
Super Moderator
NYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil

2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se der ja, den var fin :)

 

Var du fornøyd med 220-motoren? Har hørt at de skal være endel bedre enn den gamle 230-motoren?

 

Spørs om det blir det neste gang :)

 

Veldig fornøyd med motoren! Skal jeg ha 124 senere igjen blir det nok med samme motoren, evt en 300 tdt. I forhold til 230'n er 220'n både kraftigere, mer økonomisk og visstnok mer driftsikker.

Bare så synd det er vanskelig å finne et pent eksemplar..de fleste har jo gått 400'km++, er dekket av rust og/eller elendig vedlikeholdt.

Men, er man tålmodig nok.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår