VCE Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Jeg har en drøm... :D og den blir forhåpentligvis en realitet iløpet av våren/sommeren... Det er en del jobb, men relativt lite rust. Bilen står selativt strippa i påvente av en grundig vask, rustsveising og lakkering. Men første post på programmet er tilpassing av motor og girkassefester. Tok med kameraet i verkstedet i dag, men glemte å ta oversiktsbilder... HVEM sa at Chevy SMALLBLOCK var en STOR motor?!?! Sorry for store og blurry bilder... Motoren på bildene er en havarert 305 (5 liter). Motoren jeg skal bruke er en generasjon 1 350 og er av de siste som ble produsert i mexico, så den har 4 bolta rammelagerbukker, relativt gode innsugs og eksoskanaler og desverre bare 8.5:1 i komp. Innvendig er alt av lagre og tettinger byttet, nytt register og ny kam med stor løftehøyde(+ 6mm). Forgasseren er en Edelbrock 650cfm fra en volvo penta båtmotor som sitter på er Edelbrock Preformer aluminiums innsug. Etterhvert blir det datasprut på motoren. Nye headers er på veg: Jeg har kjøpt girkasse som er på veg fra Grimstad "as ve speak"... Det er en TH 355, forsterka 3 trinns automat med lockup. Budsjett: Tja, si det... ca passe! Utgifter til nå: Bil 6 500 kr(?) Motor -6 500 kr :D Kam, lager, løftere, register, innsug, bunnpakninger 5 400 kr Forgasser 1 000 kr Headers 1 870 kr Girkasse 3 000 kr Motorfester 510 kr Girkassefeste 378 kr Motorfestebraketter Freebie! :D Topper (64cc forbrenningskamre og 2.02"/1.6" ventiler) 5 000 kr Toppdeksler m/monteringsdetaljer og breather 520 kr Svingningsdemper 825 kr Fuelcell 2 515 kr Shifter 1 415 kr Luftfilter og inntak 1 512 kr Gasswire-brakett 260 kr Foreløpig sum: 24 205 kr <- den her tror jeg ikke jeg har godt av å vite etter hvert... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ibanez Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Hehey, moro =) Den summen stiger nok betraktelig skal du se. Lykke til, vær flink med bilder! :D Siter mvh Daniel Nilsen \ Danieln Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Har planer om å lage masse bilder... Jeg hadde en haug med bilder fra når bilen var "ny", men de finner jeg ikke igjen... :( Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
slire_sladd Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 fett! var jo god plass til en v8'er oppi der da! blir kult å følge dette prosjektet utover!! stå på og ta masse bilder! kult at du tar med priser og kostnader! har denne v8'ern stående, kanskje gjøre det samme som deg? hmm... mvh thomas. Siter ...prrrrrtt... 2001 Audi A3 1.8T Quattro - A3TQ 180HK... (X)1990 240 Turbo - SS 240 Turbo Prosjekt... (X)2000 ZX6-R Ninja - 2000 ZX6-R Ninja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Skal man først gjøre noe, så gjør det orntlig! :D Motoren er jo bredere enn en Volvo B23, men den er like lang og MYE lavere. Er den noen som vet hvordan BT mener om modifisert torpedovegg? Jeg må nok "masere" litt for å fo motoren så langt bak som jeg vil ha den. Jeg vil ha 50% av motoren bak center på forhjulene. Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Motoren har 175 HK og 275 pund-fot moment originalt, med de mods som jeg har gjort regner jeg med å komme i området rundt 200 HK...var det ikke 220 HK som var maks i 240? :D:D:D:D:D:D Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BUS_164 Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 200hk uten ventilerte skivebremser og 220hk med ventilerte skivebremser også må motorens vekt være inna for maks vekt lasta på forhjulstillinga,240 diesel fjærer og stag.. det trur eg er alt som skal til for å få godkjent v8 i 240..vist eg ikkje tar mykje feil.. Siter "man blir aldri ferdig utlært, man lærer så lenge man lever, jo meir du veit, jo meir veit du at du ikkje veit..veien blir til mens du går." -min livsfilosofi- Volvo 164 1969mod. B30TURBO. Volvo 164E 1973mod. B6304F, M90H. Volvo 240 1991mod. B230F. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Er fullstendig klar over dette... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet April 20, 2006 Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 FAAAAAAAAAAAAAAAEN så mye koks det er under innsuget kun ettefylt siste 300.000 eller? :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 20, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 20, 2006 Den motoren er HAVARERT! Gravrust i kjølevannskanaler, gravrust i sylindere - med gjennomslag på ene i tillegg til at den er borra maks. Jeg brukte slegge for å få ut de hydrauliske ventilløfterene... EDIT: Det er ikke koks, det er rustbeskyttelse! :D det sto vann til oppunder toppdekslene... Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vølvø Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 JAJA var ikke meningen å hisse deg opp men jeg bare måtte pga så så jævlig ut kjekt å ha en "monterings" blokk da går det litt fortere fatality Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Pio| Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 dette ser bra ut VCE :D nå er det bare å fortsette så du får en nice "284" :D får ta meg en tur innom deg en dag å titte litt nøyerer på kjærra :) men må nok vente til neste månede..er ikke mye igjen av lønninga her gitt :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BloOdHaRrY 242eigar Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 tøft!artig noken bygger 8èr og :volvsmile hoho klokt å ikkje rekna ut ka det vil kosta deg i motor osv... hehe det har eg gitt opp for leeenge sia :tannløs lykke til vidare! Siter volvo 242 -83 16v, turbo prosjekt volvo 360 Grøftekanten Lakk&Rally! død ;) volvo 245 -85 turbopelle :) delvis død volvo 940/s90 - my blue pearl Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvo242TIC Skrevet April 21, 2006 Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 der var du på gang gett.. :D driver som kjent å lager eksos på min om dagen.. litt inspirasjon til deg ; her havner min (nei de toppdeksla skal ikke brukes) Siter * Volvo 242,355chevy v8,prosjekt,80mod++ * Volvo S60T5 ®,02mod, bruksbil X Vovlo 240TIC, 83 mod, B230FT, 405topp++ Kadett V8 morro prosjekt. 350 smallblock. kamerat og jeg som hadde lite å finne på :D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VCE Skrevet April 21, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 21, 2006 Jeg skal ha motoren så langt ned og bak at jeg må modifisere torpedovegg for å få plass til fordeler og girkasse... :) Siter Mvh. Hans - Det er ikke fart som dreper, det er smellet. It's not the fart who kills, it's the smell! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg