Gå til innhold

Intercooler som radiator?

Ranger emnet


Strez

Anbefalte innlegg

Er godt mulig jeg er helt ute på jordet her, og dette er ikke noe jeg har tenkt til å gjøre el noe, men en tanke jeg har hatt og vil ha svar på.

 

Spørsmålet er ganske enkelt, kan man bruke en intercooler som radiator?!

 

Hvis jeg f.eks har en bil som jeg vil ha et litt grommere utseene på uten å montere turbo osv, kan jeg da fjerne radiatoren, sette inn en frontmontert intercooler (med ny fanger så den syns) og bruke den som radiator? Dermed tror folk jeg kjører forbi osv at jeg har en heftig turbo?! Vet at dette går under samma kategori som fake dump ventil osv, men bare lurer!

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En intercooler vil ikke ha like stor effekt som en radiator, både pga mindre overflate og alt for stor fløde...kjølevæska vil bare renne rett gjennom uten å bli kjølt nevneverdig.

Mvh. Hans -

 

Det er ikke fart som dreper, det er smellet.

It's not the fart who kills, it's the smell!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er som folk sier her, men jeg har også en teori at siden vi ikke oppnår de samme ute tempraturene som bilene er lagd for å klare, så har du mye større margin for at det kan fungere. Det sitter også en tempratur føler som bestemmer hvor mye kjøleveske som skal slippe igjenom. Monter i tillegg en elektrisk vifte, som er stor på baksiden. Er ikke noe særlig om motoren står å koker i et lyskryss. Litt triks å miks for å få dette til å fungere.

 

 

Hva med å montere en litt minidre radiator på baksiden. ?

Audi A4 Avant 1997 1,8T

Land Rover Range Rover Classic 1986 3,5 V8

Volkswagen Golf III GL 1994 1,8

X Mitsubitshi Galant GLSi 1994 2,0

Toyota HiLux 1986 2,2 4x4 "Offroad/arbeid"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blir vel litt forskjell å bygge om en radiator så bilen ser tøffere ut, enn å sette på et merke på noe man ikke har! om folk feiltolker radiatoren hans som at bilen skulle være noe råere er jo ikke hans problem i grunn! han har jo ikke skryti på se g noe! har sett fmic kit uten funksjon noen steder og, er det noe? :P

Bmwccn #7477

Bmw E39 520I(solgt)

Chevrolet G30 Starmaster(solgt)

S4 ABT 2,7 Biturbo Tråd her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa jo også i første post at dette ikke var noe jeg hadde tenkt til å gjøre da! Er omtrent som dekal trim som sagt! men hvis det skulle blitt gjort så måtte den blitt brukt som ihvertfall radiator, blir mer idiotiskt om den ikke engang skal ha funksjon!

- Nissan 200sx s14a

x Opel Astra 1.8l

x Crysler Neon 2.0l

 

http://www.auto-supply.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud....teit å gjøre noe slikt. Klistre på V12 type R bak bilen også ?

V12 var ikke dumt, men tror ikke mange ville klistre "Type R" bakpå bilen for å få den til å virke "rask". Er ikke akkurat ville krefter i en standard Type R av noe slag m'm

2008 Skoda Octavia RS 2.0 TDI

1998 Ford Mondeo 2.0 16v

1995 Opel Astra 2.5 V6 24v Caravan

1992 Honda Prelude 2.0 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår