RayBay Skrevet April 8, 2006 Rapporter Share Skrevet April 8, 2006 Som topic sier, er det mulig å godkjenne en golf 3 2l GTI 16v turbo? Evt. hvordan? Siter Audi 80 -VW Golf III VR6 -VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nitewlkr Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 tüv er vel beste løsningen dersom du overskrider hk antall som er levert orginalt... dvs 174hk eller 192 dersom det er syncro. Eller så kan du ta en prat med lokale biltilsynet å høre hva de sier Siter Har for mange biler.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Må vel ha minst like gode bremser, dempere og understell ellers som det er på de bilene med slike motorer originalt hvertfall for og ha en sjanse for og få det godkjent. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Må vel ha minst like gode bremser, dempere og understell ellers som det er på de bilene med slike motorer originalt hvertfall for og ha en sjanse for og få det godkjent. Ja, men problemet er vel at G3 GTI aldri har vært levert originalt med turbo, og det finnes derfor ikke ombyggingspapirer fra Møller.. Med disse papirene hadde det ikke vært spesielt mye problemer. Må vel høre om det er noen som har gjort det før deg og som har fått tak i papirer fra en godkjent instans.. Hvor mye effekt klarer du å hente ut fra en 16V med snurre..? Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Ta en titt på dette prosjektet: http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=95035 Er vel noe av det samme så..:thumb Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RayBay Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Okey.. Takker for svar :) Var denne jeg tenkte på: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1062674 Men er det mulig å godkjenne den som vr6? Hvis jeg hadde skiftet turbo eg justert trykke ned slik at jeg fikk 174hk. Hvis, hvilket slagvolum blir oppgitt i vognkortet? Siden vr6 er 2,8l og 2,9l, mens denne er 2l? Siter Audi 80 -VW Golf III VR6 -VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Oleee Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Okey.. Takker for svar :) Var denne jeg tenkte på: http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1062674 Men er det mulig å godkjenne den som vr6? Hvis jeg hadde skiftet turbo eg justert trykke ned slik at jeg fikk 174hk. Hvis, hvilket slagvolum blir oppgitt i vognkortet? Siden vr6 er 2,8l og 2,9l, mens denne er 2l? Den bilen har jeg kjørt bak når jeg var på vei hjem fra Rudskogen ifjor, og tro meg..den gikk unna for å være en III'er for å si det sånn..hååhhååi! :thumb Siter | -My rides- | [X] VW Golf III 1,8 GL - 95 mod. aka. "Hot Stuff" (solgt) [X] Suzuki FZ 50 - 87 mod (dævkjørt, solgt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Om du skal godkjenne den som VR6 må man vel ha en VR6-maskin i den..? Er mer enn bare hk-antall dem ser på under godkjenning.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kremt Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Om du skal godkjenne den som VR6 må man vel ha en VR6-maskin i den..?Er mer enn bare hk-antall dem ser på under godkjenning.. Vil så absolutt tro det :boxers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RayBay Skrevet April 9, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Så eneste måten å få den godkjent er å reise ned til Tyskland og få den TUV godkjent? Siter Audi 80 -VW Golf III VR6 -VW Golf II Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 9, 2006 Rapporter Share Skrevet April 9, 2006 Det kan jo være noen har gjort dette før deg i Norge (derav tråden), som allede har papirer.. Kan jo prøve VACN-forumet også, er mye folk med høy kunnskap der.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maxx Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Jeg ville prøvd å godsnakket litt med 'tilsynet og møller. Siden mk3 ble levert med 190hk/max så ser jeg ikke problemet med godkjenning av en 2.0 16VT @ 190hk/max hvis du bruker bremser, forstilling ++ fra VR6. En annen ting er jo at HVIS bilen er en original GTi 16v, så er jo bremser på plass allerede! Ihvertfall til 174hk. Er jo effekten som teller, ikke antall ccm eller sylindrer. Så om du har 190hk med 16VT eller VR6, SO WHAT? Du kan jo, som det blir sagt, høre på VACN forumet også. Er fast bruker og medlem der selv, så ja, jeg vet der er mye kompetanse der! ;) Kansje skaffe papirer fra møller at "bilen" (bremser ++) er "godkjent" for 174hk, og så bremse bilen (med rett trykk på "den roterende eksosdemperen"), da har du jo dokumentert at motoren ikke har mer effekt enn det bremsene++ er gode for. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 En annen ting er jo at HVIS bilen er en original GTi 16v, så er jo bremser på plass allerede! Ihvertfall til 174hk. G3 GTI har aldri vært levert med 174 hester.. Max er 16V med 150 hester. 174 er vel 2,8 VR6.. Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polo Classic Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 G3 GTI har aldri vært levert med 174 hester.. Max er 16V med 150 hester. 174 er vel 2,8 VR6.. Men bremsene er de samme på VR6 med 174 hk, som på GTI 16v med 150hk (280mm) Siter No SPEAKERS NO BODYKITS NO BULLSHIT M3-speil, like moderne som bakrutesjalusi M3-speil, M3-sideskjørt og RS-fangere, også kalt nybegynnerfeil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marvil Skrevet April 12, 2006 Rapporter Share Skrevet April 12, 2006 Ah, det kan godt stemme, ja.. :) Siter » [ ] Audi A3 Cruiser Edition, 2004 » [x] VW Golf 3 Carbon Edition, 1996 (showcase) » Pengesluk, solgt » [x] VW Golf 2 Pendlebil Edition, 1989 » Krasjet, deretter solgt Bildegalleri: » http://foto.sparklingblue.net Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.