Gå til innhold

Trenger litt hjelp til å ta ut side rutene bak på vectra a

Ranger emnet


Mazda_Power

Anbefalte innlegg

vinduene på bakdøra da? det blir vel et helvete å sote bakruta uten å ta den ut?

 

ja er ikkje enkelt det.. mulig det er lurt å legge flere strimler med film i staden for heile ruta på ein gang..

 

vindu i døra har eg aldri hatt ute på vectra, men det er vel berre til å plukke ned trekket, så ser du ka du må gjøre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å ta ut trekantruten så er det bare å demontere dekslet under ruta, og dekslet bak belteholderen på stolpen.. Så kommer du til noen muttrer som du skrur ut og presser ruta ut.

 

For å ta ut siderutene så er det et rent helvete. For det første må du få av alt av trekk på døra, som er nok arbeid i seg selv uten å knekke noe.. Så man borre ut nitene som holder vindusheisen for så å ta den ut.. Så tar du ut ruta, og når alt er ferdig trenger du en sånn popnitetang som du popper vindusheisen fast med på nytt.. Lykke til! Husk å hold oss oppdatert på hvordan det gikk ;)

Opel Vectra 1997 hatchback

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har åpnet døra på min Vectra A nå, gjenstår bare å ta ut vinduene. :)

Hittil må jeg si det var veldig enkelt, håper det er like enkelt å ta ut rutene.

 

Regner med at ruten er limt fast i denne "heisen"?

Og hvilken lim bør jeg bruke for å få festet ruten igjen til denne heisen?

Og hvilken lim til eventuelle lister?

 

Kalisto: popnitetang? Hva er det? :P Og hvor kjøpes det? Bilde? :)

 

kzn: Er enormt mye enkelere å få et bra resultat om man tar ut ruten, om man ikke tar den ut så får man jo heller ikke dekket alle områder, som du vet.

Hvilken solfilm bruker du på bilen din? Pen vectra du har forresten :)

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi oi oi oi!!!

 

Skulle ønske jeg hadde noen bilder her for å vise mange av dere...

Rutene i dørene er IKKE vanskelig å ta ut. kan være litt kronglete ja men ikke vanskelig...

 

Første ting er å få av dørtrekk, dette løsnes ved å skru ut en skrue under albuhvileren pluss to skruer bak dekslet som sitter rundt dørhåndtaket. Dette dekselet løsnes ved å bruke en skrutrekker forsiktig. Kun klips på dette dekselet.

Hele dørtrekket sitter med klips som tåler demontering. Man har et trekant deksel bakerst på døra ved ruta, ta av dette. Bikk ut i bakkant før den skyves fremover. Slikkelistene nappes rett opp begynn i bakkant da dette er stive lister. Ta opp vinduslista som går rundt hele vinduet. bak denne finner du en glideskinne, denne sitter skrudd fast med to Torx 25 ller 30. denne kan da dras opp. Vindu løsnes fra heismekanismen ved å sveive vinduet helt ned skyve, bikke heise litt opp, skyve litt mer og vips så er vinduet av heismekanismen. ruta går kun en vei ut av døra. litt opp i bakkant mens man bikker litt... Ikke vanskelig men litt kronglete.! Hehe... bare spør om du har fler problemer!! Fikk nettopp sota rutene mine hos spesialist... Ble sinnsykt kult! Soting er et lite must! men anbefaler å ikke kjøpe film på torshov. begynnte med dette på trekantrutene bak... var bare tull...

05' VW Caddy 1,9TDI

99' Vectra 1.8i 16V STV

95' Vectra 2.0i 16V - Spiker

91' Vectra 1.8i 8V - Spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

kzn: Er enormt mye enkelere å få et bra resultat om man tar ut ruten, om man ikke tar den ut så får man jo heller ikke dekket alle områder, som du vet.

Hvilken solfilm bruker du på bilen din?

 

ja, er det...

får jo dekket såpass mye at det dekker alt fra utsiden ettersom det er lister rundt..

 

bruker sånn mobilsentrum solfilm av noe slag :P

ikke det beste men ser bedre ut enn å ikke ha soting i det hele tatt ;)

 

Pen vectra du har forresten :)

Takk for det ;)

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Låner tråden litt igjen jeg.. :P

 

Opelmaffian: Bra skrevet :) Får man bruk for lim når man skal montere ruten igjen?

Er det lim på "heisen" til ruta?

Du kan vel ikke utdype litt mere hvordan man tar av dette trekantdekselet bakerst på døra ved ruta?? :)

Og du vet vel ikke hvilken solfilm som ble brukt på bilen din? bilde? ;)

 

kzn: Okai, tror kanskje jeg slår til med en bestilling derfra jeg også :-) Om jeg ikke kjøper solfilm hos min lokale mekonomen da :P

Opel Vectra B 96mod

Audi 80E 92mod - Solgt

Opel Vectra A 92mod 4x4 - Solgt

Opel Vectra A 94mod - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår