Gå til innhold

Spekulasjon: E30 er nært automotiv perfeksjon

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

Får ikke noe som er tøffere og penere enn en E30! Får lyst på e30 igjen når jeg ser på bilder av e30. Har lyst til å kjøpe en 325i og bredde den, legger vi til noen felger med en helvettes kant og 60/40 senking så er resultatet bortimot perfekt. er ikke mye som skal til for å få den til å se tøff ut, iforhold til de fleste andre biler!og lyden er til å drømme om..E30 er vel den eneste bilen som kler DTM potter sinnsykt godt.

- 97mod. Vw Passat 1.8 20V Turbo

BSR Steg 3.

 

* 87mod. Bmw E30 325 Tic

* 87mod. Honda Prelude 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvorfor klage over høyden i baksetet på en bil når man snakker om kjøreglede, comfort, disign og holdbar motorik? Så noen snakke om at kupeen var kasta på. Nei jeg er ikke enig i det hele tatt. Synes selv det på E28 der frontruta er brattere men utsene messig synes jeg E30 er en lekker bil. Sikkerhet? Tja kan ikke sammenlignes med Volvo men jeg kan ikke si jeg følte meg noe mindere trygg i noen av mine E30'er en det jeg har gjort i en 240. Bilen er rett og slett nydelig å se på orginal og det er billig å lett å repparere og style hvis man vil det. Men tilbake til det jeg startet med. Når jeg ser etter en bil ser jeg på Setene foran. Jeg skal sitte bak rattet og der vil jeg trives. Kan også hende det skal sitte på noen så viktig at man sitter godt i pasasjersetet også. Baksetet? Hvorfor skal man bry seg om det? Det er jo ikke en stor familiebil men dytter 5 inn i og kjører på ferie i europa med. (Vanligvis da. Men det går det også). Bilen er lett å hondtere, morro å kjøre og går bra orginalt. Savner mine gamle E30 som fy jeg. Eneste bilene jeg har hatt som jeg var ordentlig gla i og som jeg har savnet etter salg.

 

 

 

PS Stor sett eneste jeg brukte baksetet til var å ha sex.

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Richard Hammond sa når han var å testet E34 M5 og E30 M3 på Isle of man:

 

"While the M5 makes me want to travle to Isle of man more often....The M3 makes me want to live here.."

 

(Til dere uvitende fjols, Isle of man har ingen fartsgrenser)

På utkikk etter turbobil.

 

x83 Wolfsburg Einzer GTI.

x85 E30 320

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg forstod topic første gangen jeg leste den. Derfor jeg skrev "Tilsvarende automotiv perfeksjon". Noe mer du vil plukke på eller skal du kanskje prøve komme med noe konstruktivt i denne debatten?

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig Øyvind.

E30 M3 er en av veldig få biler som når hjertet mitt lyke dypt som en CRX VTEC...

 

Også er det bare to merker som kan lage skikkelige suge motorer, nemmlig HONDA & BMW..

Nyborg Garage http://nyborg-garage.no Ta en titt!!

Karl Kristian Nyborg

Bli venn med Nyborg Garage på facbook å hold deg oppdatert med hva vi holder på med :=

Trenger du noen til og fikse bilen din så ta kontakt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening... Toyota har også lagd noen heidundrende sugemotorer.. Da snakker vi 20v 4a-ge. 170hk på 1.6l motorvolum.. Hvor mye har Hondas 1.6l vtec igjen? 160? Jaa.. Merkelig:)

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening... Toyota har også lagd noen heidundrende sugemotorer.. Da snakker vi 20v 4a-ge. 170hk på 1.6l motorvolum.. Hvor mye har Hondas 1.6l vtec igjen? 160? Jaa.. Merkelig:)

Synes det er helt utrolig jeg at i en tråd der vi snakker om BMW så klarer dere å dra fokus over på Toyota og Honda. Helt utrolig. Lag en ny tråd der dere kan snakke og la topic på tråden få leve!!!!:boxers

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening... Toyota har også lagd noen heidundrende sugemotorer.. Da snakker vi 20v 4a-ge. 170hk på 1.6l motorvolum.. Hvor mye har Hondas 1.6l vtec igjen? 160? Jaa.. Merkelig:)

 

*host* Atlantic Series (?) 4age 20v har 240+ hest på 1.6 ;) Men' date=' dette er om E30, såh!

 

[img']http://img327.imageshack.us/img327/2214/pict04706jf.jpg[/img]

320is, drømme e30 ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er din mening... Toyota har også lagd noen heidundrende sugemotorer.. Da snakker vi 20v 4a-ge. 170hk på 1.6l motorvolum.. Hvor mye har Hondas 1.6l vtec igjen? 160? Jaa.. Merkelig:)

ROFL' date=' B16A1 i Euroland og CR-X 1.6i VT-utgave yter 150 BHP. B16A2 i Euroland og Civic VTi yter 160 BHP. B16A2 i USDM CR-X Del Sol VTEC og USDM Civic Si yter 160 BHP. B16A i JDM CR-X SiR-utgave yter 160 BHP. B16A i JDM Civic SiR-II, og Integra XSi-utgave yter 170 BHP. B16[b']B[/b] fra JDM EK9 Civic Type-R yter 185 BHP. Enkelt, ikke sant? Felles for alle er at de i tillegg til å yte bra per tilgjengelig sylindervolum bruker rundt halvliteren på mila, forurenser svært lite og har et bredt dreiemomentregister ingen Toyotaprodusert 1.6'er med sin svake cam-phasing-løsning klarer å matche. Trenger jeg engang å nevne trimpotensiale og deletilgang? Jeg hopper i samme slengen glatt over Mitsubishis MIVEC- og Nissans VVL-motorer som nyter de samme fordelene som Honda med sitt VTEC-system gjør via separate kamprofiler. Toyota har bygget noen greie motorer, men ikke en eneste av de hamler opp med "de andres" legendariske mygg-motorer i 1.6-klassen. Jeg kan sitte her dagen lang og preke og formene om hvor latterlig enkelt det er å få den jevne Honda 1.6-kvern til å fremvise ytelser man for 10-15 år siden var forstyrret bare for å drømme om, men hva godt gjør det? Hvor ender vi opp? Hva tilfører vi verden ved å gjøre så? INGENTING. Pointless. Blah, nok om dette; sist jeg sjekket tilhørte denne tråden lovprisning av BMW E30 og ikke den poengløse papirkrigen om hvem som bygger 1.6'ere med mest mulig hester per liter.

 

EDIT:

Vennligst kommentér om det er noe ON-TOPIC jeg glemmer å svare på i forhastelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øivind... Du snakker for mye.. Du har tydeligvis MYE mindre peil enn det du prøver vise du har.. Lett å fylle ei halv jævla side med svada for så å poengtere at posten er i off-topic land.

 

Back to topic, sorry Kong Erik og dere andre sulteforede bmw-elskere.

-81 Lada 1300S En rullende livsstil

-07 Bmw 116i Liten og snerten kar trenger liten og snerten car

<<=== Stripa, verdens kuleste kattepus!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øivind... Du snakker for mye.. Du har tydeligvis MYE mindre peil enn det du prøver vise du har.. Lett å fylle ei halv jævla side med svada for så å poengtere at posten er i off-topic land.

 

Back to topic' date=' sorry Kong Erik og dere andre sulteforede bmw-elskere.[/quote']

HIHI Du er tilgitt:smilbmw

Hvem er best og hvorfor er jeg det?

Men hva faen er din unnskyldning?

I stallen pr dags dato

2005 Polo cross / 2002 Tahoe / 2008 Caddy Maxi/ 1986 Sierra (prosjekt) / 2008 Opel Combo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner flere med "fine" e-30 blant annet en som har dytta neddi en e36 3,0 m3 motor og sveisa sperre, rimelig hårete men kjempegøy på bane!

 

Også har jeg en far til en kompis av meg som henta inn en 320is, den er fin den. Skikkelig deilig bil!

 

Har også kræsja med en 318is, bilen så ikke bra ut men vi kom uskadd fra det, så sikkerheten er sikkert helt grei den...

 

E30 er en flott bil, synd imaget til alt annet enn M3 er ganske så usselt

Team HS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår