Gå til innhold

Spekulasjon: E30 er nært automotiv perfeksjon

Ranger emnet


Øyvind Ryeng

Anbefalte innlegg

  • Svar 110
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

kjører e30 sjøl, og må si at det var jævlig fine greier. akkurat nå starter den ikke, ironisk akkurat d der da. men for meg som ikke har kjørt så mye annet enn pappas vectra og mors triste riskoker, så synes jeg den dro no jævlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perfeksjon er vel litt hardt å ta i, sikkerhet er jo et veldig svakt punkt på E30.

Men mer morsom bil å kjøre skal du lete lenge etter.

sikkerhet og bmw er ikke ett svakt punkt, spesiellt om man sammenligner med biler i sammeprisklasse, og årstall :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e21 323 M er bilen det..

 

Hvis du tenker på 323i M-tech så ser jeg bare ikke helt forskjellen på den og en vanlig E21 323i... Er jo samme motoren. Edition M kom forresten som 320 også.

Og dette var off topic.

-rolfi

xbox gamertag: rolfii

-BMW E28 528i

-BMW E21 320/6

-BMW E32 750i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig ikke BMW generelt, men E30 er svak der.

Vet ikke hvilken prisklasse denne lå i på 80 tallet, golf, 240, sierra?

sist men ikke minst må man tenke på størrelse, 240 er absolutt LANGT ifra automotiv perfeksjon, så ville ikke sammenligna med den engang.. :)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig ikke BMW generelt, men E30 er svak der.

Vet ikke hvilken prisklasse denne lå i på 80 tallet, golf, 240, sierra?

 

Tror kanskje føreren ville kommet bedre fra det i en E30 enn en 240.. Riktignok ville vel selve 240en klart seg bedre, men heller mann enn bil.. :)

 

E28 er jo fin? Det største minuset jeg kan tenke meg ved E30 er vel forsikringen.

'77 Toyota Cressida RX30 - '82 Toyota Corolla KE70 - '82 Toyota Corolla KE70 - '86 Volkswagen Golf Mk2 auto

'93 Volkswagen Golf Mk3 - '93 Daihatsu Charade G100 - '96 Volkswagen Golf Mk3 - '00 Toyota FunCargo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje føreren ville kommet bedre fra det i en E30 enn en 240.. Riktignok ville vel selve 240en klart seg bedre, men heller mann enn bil.. :)

 

E28 er jo fin? Det største minuset jeg kan tenke meg ved E30 er vel forsikringen.

forsikringa er ikke så ille om man har hatt lappen i 2-3 år :) e28 ja :) *tihi*

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje føreren ville kommet bedre fra det i en E30 enn en 240.. Riktignok ville vel selve 240en klart seg bedre, men heller mann enn bil.. :)

 

Akkurat det der ble egentlig en litt for dum påstånd.

Jeg har hatt begge to, og begge har sine fordeler, men 240'n er overlegen på sikkerhet.

-1995 Volvo 960

-2010 Touran R-edition

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E30 er verdens beste biler, syntes JEG, også :)

 

Har min første nå, og er dritfornøyd, storkoser meg når jeg er ute å kjører, senest i går var jeg på lang tur med den i går, såkalt råning, kjøring uten mål og mening :)

 

Jeg tenker på de bilene hver bidige dag, og jeg og mine bmw kamerater konstaterer opp til flere ganger daglig med at, "E30 er best!"

 

Vi kan holde på med hva som helst, plutselig kan en si, faen, E30 er så jævlig fett! Jeg surfer selv E30 dagen lang, dag ut og dag inn. Min bil er jo bare en 316, men kjøpte den fordi den var så strøken som den er, null rust og gått 114 000 garanterte km :)

 

Planen er å ha den en stund, blir opp til flere E30'r etter denne, E30 er favorittene, den ultimate favoritten er jo E30 M3, det er verdens feteste og beste bil i mine øyne, den har alt. Men jeg er av typen som også liker dem i replica, med større motorer :) Komplett ombygd med f eks E36 M3 motor, det er drømmen :) Bilen min ser nå tilnærmet original ut men ser i disse dager på felger og det blir veldig gøy å få på senkefjærene jeg har og noen nye 17" :)

 

Min og mange andres kjærlighet til E30 var jo grunnen til at jeg og et par andre, blant annet ehrnst, krissa og elgx startet opp E30klubben.net

 

Har du E30 og ikke er medlem så meld deg inn :) Noen av oss skal forresten stille ut med klubben, på gatebil treffet i mai. Blir det i stedet for rudskogen ccn treffet, utrolig kjedelig at det havnet på samme helg, men gatebil treffene syntes jeg er litt gøyere enn bmw treffet, men bare litt :)

 

Jeg har vel om lag 3000 E30 bilder på dataen, blir en del surfing på det :)

 

Har to gallerier liggende på bilgalleriet til bjirn her på forumet med E30 bilder på følgende adresse;

 

http://www.oppbrukt.net/gallery

 

Flere E30 linker enn de nevnte;

 

http://www.bmwccn.no

http://www.e30.de

http://www.s14.net

http://www.pure-pf.com

http://www.bimmers.no

 

Avslutter med et par freske E30 bilder :)

 

43-800.jpg

 

30-800.jpg

 

cecotto3_8_6.jpg

 

detailed03.jpg

 

IMG_1934_Medium.jpg

 

Ybbs_078.jpg

 

4-Gruppe-forfra_medium.jpg

 

3_G.jpg

 

523462_G.sized.jpg

 

molde_003.sized.jpg

 

Gatebil_Rudskogen_09_07_2005_242_sized.jpg

 

2352352_G.sized.jpg

 

2352_G.sized.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår