frederiCO_87 Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Er det noen her som vet om en E-30 M3 motor vil passe rett på motorfestenene til E28 518? Siden begge motorene er basert på M10 konstruksjonen.. :D Hvor mye HK yter den M3 motoren?:confused: Siter Fuck new model cars, we ridi`n old school. 1983 E28 BMW 518 X1974 VW 1835cc Cal Look X 1989 Peugeot 309XS 1,9 -"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Slipstream Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 vanlig E30 M3 motor har ca 200hk. 2,3liter om den passer rett inn i 518 vet jeg ikke... Siter BMW CCN Member #7856 (-)93 BMW 325i Coupé Mtechnic (x)90 Mercedes 230E (x)98 Honda NX125 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nox Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 kan tenke meg at det ikke er den billigste og letteste motoren å få tak i... Siter -Mazda 323 GTR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mars 30, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 30, 2006 Denne passer ganske greit over i E28 ja, etter hva jeg har skjønt. Den er jo som du sier basert på M10 konstruksjonen som igjen er viderebygd med S38 (M5), S14 motoren (E30M3) er i prinsippet en S38 med 2 færre sylindre.. Og E28 kom med S38/M88 orginalt.. Så det skal ikke være noe problem.. stort motorrom i dem :) Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frederiCO_87 Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Det var det jeg tenkte! Dette var bare jeg som lekte litt med tanken! jeg har ingen planer (ennå) om å fullføre et sånt prosjekt.. men grunnen til at jeg ville ha 4 sylidre i stede for 6 er vektfordelingen.. For har du en stor 3.5 liters M5 motor foran blir den så sinsykt fortung.. og det er vel bare en 40 eller 50 hester som skiller dem fra hverandre hvis ikke jeg tar feil.. så da er det lite vits syns jeg.. Er det noen som vet om det her er gjort før? Siter Fuck new model cars, we ridi`n old school. 1983 E28 BMW 518 X1974 VW 1835cc Cal Look X 1989 Peugeot 309XS 1,9 -"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Hvis du tenker på den store rekke-6ern på 3.5 liter som sitter i f.eks. E34 535i, så veier den mye ja.. og yter ~208hk, omtrent tilsvarende som M3 motoren (S14). Den har en del mere moment enn M4 motoren, men mye høyere vekt.. forøvrig er tilgjengelighet og pris ganske forskjellig og.. :) Har du vurdert å stappe i en M50/M52 motor ? grei pris og vekt, og ikke så vanskelig å finne. Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frederiCO_87 Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Hvis du tenker på den store rekke-6ern på 3.5 liter som sitter i f.eks. E34 535i, så veier den mye ja.. og yter ~208hk, omtrent tilsvarende som M3 motoren (S14). Den har en del mere moment enn M4 motoren, men mye høyere vekt.. forøvrig er tilgjengelighet og pris ganske forskjellig og.. :) Har du vurdert å stappe i en M50/M52 motor ? grei pris og vekt, og ikke så vanskelig å finne. Har ikke det nei.. Passer den rett inn i de orginale motorfestene eller er det mye som må gjøres om? Hva er ytelsene til M50 motoren? Siter Fuck new model cars, we ridi`n old school. 1983 E28 BMW 518 X1974 VW 1835cc Cal Look X 1989 Peugeot 309XS 1,9 -"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet Mars 31, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 31, 2006 Hvis du tenker på den store rekke-6ern på 3.5 liter som sitter i f.eks. E34 535i, så veier den mye ja.. og yter ~208hk, omtrent tilsvarende som M3 motoren (S14). Den har en del mere moment enn M4 motoren, men mye høyere vekt.. forøvrig er tilgjengelighet og pris ganske forskjellig og.. :) Har du vurdert å stappe i en M50/M52 motor ? grei pris og vekt, og ikke så vanskelig å finne. Nei, slik jeg tolker det så spør han om 3,5 M5, altså 286hk'n. Skiller 91 hk mellom S14B23 og S38B35. Vekten er slik: S14B23: Motor: 106 kg Svinghjul: 7,8 kg Innsug: 8 (?) kg Eksosmanifold: 6,3 kg Totalt: 128,1 kg S38B35/36 Motor: 152,0 kg Svinghjul: 5,7 kg Innsug: 13 (?) kg Eksosmanifold: 9,6 kg Totalt: 180,3 kg Og spørsmålene ang. M50 - M52 motoren: M52 er alu blokk. M52: Motor: 118,7 kg Svinghjul: 11,6 kg Innsug: 2,8 kg Eksosmanifold: 4,9 kg Totalt: 138,0 kg M50 Motor: 132 kg Svinghjul: 11,1 kg Innsug: 2,6 kg Eksosmanifold: 8,9 kg Totalt: 154,6 kg Ytelsene på M50 motoren er i 2L verison 150hk, i 2,5 192 hk. Alle motorene er 24v. M52B28 som sitter i E36 328i har 193 hk orginalt, men er i prinsippet en nedstypt version pga av hk avgifter i Tyskland. Du har ved enkle utskiftninger 220hk, og ved litt mer trim så du oppe i 240hk. Den har også et vanvittig Nm fra bånn. 215nm på 1000RPM!! Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frederiCO_87 Skrevet April 3, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 3, 2006 Takk for et utdypende svar! :D 215 Nm ved 1000Rpm er SYKT..:phatyo Men hvis man skulle ha satt inn en M52 2,5L i E28.. hva slags girkasse og diff må man bruke for at dette skal passe? Er det noen som vet om dette er lett og godkjenne hos biltilsynet? Siden e28 en gang kom med 2,5L PS ingen kom med noe svar ang motorfester? trengs det mye modifikasjoner i motor rommet for å få dette til å fungere? Siter Fuck new model cars, we ridi`n old school. 1983 E28 BMW 518 X1974 VW 1835cc Cal Look X 1989 Peugeot 309XS 1,9 -"Han sa ”Quattro er tingen” å begynte og le, da han dro opp en Audi med sin BMW" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vrtx Skrevet April 6, 2006 Rapporter Share Skrevet April 6, 2006 M52B25? ingenting som heter det? M52 er vel kun 2.3 og 2.8, M50 som jeg har er det 2.0 og 2.5. fine motorer dette. skal MYE til å knekke de, meget slitesterk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 M52B25? ingenting som heter det? M52 er vel kun 2.3 og 2.8, M50 som jeg har er det 2.0 og 2.5. fine motorer dette. skal MYE til å knekke de, meget slitesterk. *kremt* joda.. det finnes. M52 motoren kom i B20,B22,B24,B25,B28,B30. En del av disse er M52T/M52TU utgaver. Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Hvordan biler finnes B22,B24 ig B30 da? B20 er 320,B25 er 323,B28 er 328. Mens 320 med 2.2L het M54B22 Samtidig ble 325 og 330 innført igjen, med henholdsvis M54B25 og B30 Siter 2002mod E46 320 M-Sport2 ESS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radiaki Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Hvordan biler finnes B22,B24 ig B30 da? B20 er 320,B25 er 323,B28 er 328. Mens 320 med 2.2L het M54B22 Samtidig ble 325 og 330 innført igjen, med henholdsvis M54B25 og B30 Skal vi sjå.. det er sikkert noe feil på lista, men den skal være ganske så riktig: M52B20 - fra 1994. E36 94- E39 95- E46 (M52T) E39 98- (M52TU) Z3 (M52TU) M52B22 E46 (M52T) - 2000-2001 mod M52B24 Thailandske markedet og ikke noe annet (som jeg vet om) E36 E39 M52B25 E36 95- E39 95- E46 97-01 (M52T) E39 98-01 (M52TU) Z3 (M52TU) M52B28 E36 E39 E38 Z3 E46 (M52T) Z3 (M52TU) E39 (M52TU) E38 (M52TU) M52B30 Z3 I tilleg hører vell S52B32 med i "familien", og sto i E36 M3 og M Roadster/M coupe. Ok.. kom med korreksjoner.. kanskje jeg burde mekke en egen database/websie med alle bmw motor varianter. :) Siter (*) BMW Z3 Coupe 2.8 (*) 1999 BMW 520i touring (x) 1996 BMW E39 535i manuell (x) 1988 BMW M3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
0ddis Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 Bimmers.no's modell og motorguide er meget kompetent, der det står ganske bra detaljert. M52'er iflg. bimmers.no M52 2.0 M52/B20 M52 - 2.0L DOHC-24v/L6 w/VANOS - M52 2.3 M52/B23 M52 - 2.3L DOHC-24v/L6 w/VANOS - M52 2.8 M52/B28 M52 - 2.8L DOHC-24v/L6 w/VANOS - M52 ble vel utgitt i alu blokk såvidt jeg vet.., ihvertfall 2,8'n. Siter Den som ingen Ferrari har - får ladda BMW med bar http://www.youtube.com/oddisPProductions Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ha|||on Skrevet April 7, 2006 Rapporter Share Skrevet April 7, 2006 M50/M52 er basert på M20, og passer derfor dårlig med motorfester/girkasser til E28. Og hva skal du med en M50/M52 når man har M30? Du vil få endel mer "bang for the buck" med en gammel 3.5 istedet for å knote med å installere enn (marginalt) lettere M50/52. M30 har også mye finere moment enn S14. :) Siter Et smil i trafikken er den beste taktikken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.