lotus409 Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 kommer an på hvilket understell du bruker:iconsm Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jølle-ascona Skrevet Juni 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Juni 27, 2006 Du må vel ha understell så du kan justere setet fram og tilbake. Siter "Suddenly, I heared a tapping, as of someone gently rapping, rapping at my chamber door." Ascona B/J 16V ombygging Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 no har eg fått i bøttestola....sveiste till ramme sjølv..og malte den derretter blå... jævli gudd å kjøra med sånne stola...sitte so støpt Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alexxx Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Jævlig feite stoler. Hva måtte du gi for de? Blir vel vanskelig for passasjerer å kommer seg inn bak, hehe. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juli 1, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Jævlig feite stoler. Hva måtte du gi for de? Blir vel vanskelig for passasjerer å kommer seg inn bak, hehe. nypris er ca 2000kr pr stol, men jeg kjøpte de brukt for 1800 kr av to kompiser som hadde like stoler i bilcrossbilene sine. folk baki?nei...skal ikkje ha folk baki...berre problema med da...subbing forektsempel....dessuten so ska eg sikkert ut med baksetene og bygge bur ettervert. Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Juli 1, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2006 Nå må du nok få omregga bilen din til 2 seter. pga trang rømmningsvei fra baksetet, så de ikke får noe å henge seg opp i om du blir stoppa. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JMA_Jarle Skrevet Juli 6, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Pen ascona du har der:) Har du bestemt deg for motorvalg nå. Eg kan bekrefte at c20ne med 315ccm dyser og 0,7 bar trykk får du ca oppmot 200 hk det varierer litt fra motor til motor. Men eg hadde godt for c20xe/c20let og bygget på det. Mye bedre me tanke på større effek utakk senere. Lykke til videre me prosjektet. Ser veldi bra ut. Siter Golf mk1 midtmotor 2,2T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juli 6, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 6, 2006 Pen ascona du har der:) Har du bestemt deg for motorvalg nå. Eg kan bekrefte at c20ne med 315ccm dyser og 0,7 bar trykk får du ca oppmot 200 hk det varierer litt fra motor til motor. Men eg hadde godt for c20xe/c20let og bygget på det. Mye bedre me tanke på større effek utakk senere. Lykke til videre me prosjektet. Ser veldi bra ut. ringte deg i forjegårs angående dyser, intercooler og silikonslanger til prosjektet mitt..valget falt alike vell på å bygge en c20ne turbomotor som skal forhåpentlig vis gi nermere 200 gamp..billig å bygge en slik versjon...dette spenner helt sikker bra frå i ein ascona b Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JMA_Jarle Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Da har du ringt jonh magne, driver ilag me han. Han som tar tlf og bestilinger. Ja det fuker veldi bra me c20ne og, er jo enn god del billigere enn å bygge c20xe/let motor. Du trenger ikke dekomprimere motoren den går helt fint opp til 0.7 bar. Vi har sikkert motert 8 sånne kit selv å det fuker veldi bra på alle motorer vi har montert på. Siter Golf mk1 midtmotor 2,2T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 kjempegreie men no ligge motoren i beta....ska bytta rådelager,pakninger,reg-reim og frese opp igjenn ventilene og ventilsetene, på en måte en slags liten overhalling sånn at eg e sikker på at motoren kan vara ei stund. på bildet har jeg nett rengjort og malt opp igjenn blokka og skal til og begynne på rådelagerene. kanskje i litt feil rekkefølge men men.. Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ascona-Man Skrevet Juli 7, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Da har du ringt jonh magne, driver ilag me han. Han som tar tlf og bestilinger. Ja det fuker veldi bra me c20ne og, er jo enn god del billigere enn å bygge c20xe/let motor. Du trenger ikke dekomprimere motoren den går helt fint opp til 0.7 bar. Vi har sikkert motert 8 sånne kit selv å det fuker veldi bra på alle motorer vi har montert på. foresten.... e da kje lurt å dekomprimera an littegrann vist eg ska kjøra litt høgare trykk en 0.7 eller vill andre ting svikta då? Siter Opel Ascona B 2,2 (Solgt) Kadett C (c20ne) (Solgt) Opel Ascona B 3000 24V Turbo (prosjekt) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JMA_Jarle Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 Det som er problemet er at tenninga på orginalhjernen er for høg og du vil få tenningsbank ved for høy syl trykk. Dvs tenningstidspunkt feil i forhold til hvor det skal ligge på en turbo motor, på overlading. Men vist du har tenkt på høyere trykk må du ha datasprut det har eg. Da kan du kjøre 1 bar trykk på en bra motor: dvs stempelfjører, topppkn og slitasje...ect. På c20ne med litt lavere komp å 1 bar vil du sikkert slite med høy eksos temp og lite effekt pga laverekomp. Og kansje ikj kvit tenningsbank pga tenningstidspunkte er for sugemotor. En c20ne går meget m orginal motor. Asconaen vi byggde den grønne gikk 0-100 på 5,8 sek det er bedre enn en cossi med orginal motor gjør, men det har mye effekt/vektforhold å gjøre. Siter Golf mk1 midtmotor 2,2T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet Juli 7, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 7, 2006 go dag jarle, christer her den intercooleren du "anbefalte" til asconaen min holder den til 500hk+? Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JMA_Jarle Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 Holde godt opp til 500+++hk er oppgitt ca 600... men da er det best me 3" stusser Siter Golf mk1 midtmotor 2,2T. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TurboChrister Skrevet Juli 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Juli 8, 2006 pris på ein me 3" stusser da? Siter Bruk vett, Ligg bredt! 1977 Opel Ascona B - prosjekt 1991 Opel Omega 2.0 cd 1994 Opel omega b 2.0 16v turbo dta++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg