momo Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 lesjoførene er bare 40 mm kortere med 3x stivere, og org fjørene siger jo 40 mm eller mer :P Jepp, og da mangler det fortsatt 120mm med senk før jeg er fornøyd :D Bilstein og lesjø funker sikkert helt greit til vanlig gatekjøring :) Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
klezz Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 bare og ha snill eu godkjenning og unngå BT det Ja sant så sant:) Men skulle ha vært noen senkesett eller coilovers som virkelig har fått volvoen dønn ned til bakken lovlig:) menmen.. Siter Volvo, BMW & MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 Lovlig griselav 740 blir nok ganske vanskelig. Om du ikke skriver en skikkelig søknad, så kan man få det godkjent. Med dette kitet skrudd i bunnen, og bortskjærte hjulbuer med breddere utpå tror jeg at jeg vil få et bøllete stuk :D Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 toten letting? hehe, skal du lage ny indre hjulbue? Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
momo Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 toten letting? hehe, skal du lage ny indre hjulbue? haha toten letting :D Jeg vet ikke om jeg trenger å lage nye indre hjulbuer, eller om det bare holder å skjære rundt "kanten" sånn at den indre buen går rett ut og ikke nedover igjen, om du skjønner :) Har funnet meg noen felger som jeg skal prøve sammen med coiloverkitet og se først :) Setter forsåvidt saga i bilen i dag! Siter - 85 Toyota Levin AE86 - F20C - 87 Toyota Supra MK3 - 1JZ-GTE Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ealoken Skrevet Juli 24, 2007 Rapporter Share Skrevet Juli 24, 2007 hehe, skal vise deg "letting" av bak dører jeg momo :P ( som det rally cross chassiet ) Siter [/url] www.vts-racing.no/forum/ Gjengen som bygger ting folk sier ikke går ann. www.gsbildeler.no Norges beste BMW dele leverandør! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet August 5, 2007 Rapporter Share Skrevet August 5, 2007 hei. noe sier meg at bilstein har coilovers til 900-serie? kan det stemme? Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 23, 2007 Rapporter Share Skrevet September 23, 2007 Lovlig griselav 740 blir nok ganske vanskelig. Om du ikke skriver en skikkelig søknad, så kan man få det godkjent.Med dette kitet skrudd i bunnen, og bortskjærte hjulbuer med breddere utpå tror jeg at jeg vil få et bøllete stuk :D Å få godkjent selvbygde coilovers en ikke store problemet,men å senke type 15 cm og få det godkjent er vel bare å glemme. er noe som heter bakkeklaring,fjæringsvei,klaring imellom felger og chassis osv. Det de bruker å gjøre er at de skriver inn avstanden imellom senter nav og opp til hjulbuen i vognkortet... altså det avstanden er når du er på vising. etter retten så kreves det jo forstillingskontroll for hver gang en justerer høyden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Å få godkjent selvbygde coilovers en ikke store problemet,men å senke type 15 cm og få det godkjent er vel bare å glemme. er noe som heter bakkeklaring,fjæringsvei,klaring imellom felger og chassis osv. Det de bruker å gjøre er at de skriver inn avstanden imellom senter nav og opp til hjulbuen i vognkortet... altså det avstanden er når du er på vising. etter retten så kreves det jo forstillingskontroll for hver gang en justerer høyden. Skeptisk, mener du at det er lett å få godkjennt selvbygde coilovers til 740? Til 240 er det nemmlig håpløst :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 25, 2007 Rapporter Share Skrevet September 25, 2007 Skeptisk, mener du at det er lett å få godkjennt selvbygde coilovers til 740? Til 240 er det nemmlig håpløst :rolleyes: 240,740 eller 940..går vel for det samme.. Jeg skrev en seriøs søknad ang å bygge dette selv på min 960 og fikk søknaden godkjent.med andre ord:om jeg gjorde som jeg skrev i søknaden og hadde den dokumentasjonen som krevdes,så ville jeg få godkjent coiloversene... Og dette var med rørene ifra s.a.m foran.(De for å montere/bygge selv) det bt krevde var : #sveiser med sertifikat utførste sveisinga,dokumentasjon på dette måtte foreligge. #fjærene måtta ha minimum hardhet i nm i forhold til det volvos fjærer var+dokumentasjon på dette. #4-hjulskontroll før vising.. har papirene foran meg her,men slike søknader er jo opp til hver enkelt person på bt å vurdere. Hjelper lite å si "men han fikk det jo godkjent" Må vel ha disse liggende på lur og montere coilovers på 940n jeg har nå. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 var ikke siste orange 242'n din og godkjent med justerbart og, eller husker jeg feil nå..? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet September 26, 2007 Rapporter Share Skrevet September 26, 2007 var ikke siste orange 242'n din og godkjent med justerbart og, eller husker jeg feil nå..? Var justerbare fjærbein og greier på den ja,men den var kun godkjent senket med lesjøfors.som forøvrig ikke senket bilen noe i forhold til de gammle orginalfjærene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 aa.. *den var uansett nesten like grom som den sjøgrønne 960'n.. :p Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
242-T5 Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Ok, da er det stor forskjell fra BT til BT.... i telemark er det helt dødfødt. Jeg var å snakket med de tidligere å spurte da om det var mulig å gjøre slik du gjorde, men det var totalt NEI!!! Spurte da om jeg kunne få godkjennt Selholm coilovere, men de krevde en voldsom dokumentasjon og det kunne ikke Selholm gi. Så derfor har jeg kjøpt fjærer fra Åkrene som jeg fikk med papirer på, de sa de aldri hadde hatt problemer med BT:rockets , men det går vel til helvete det også....kanskje jeg må prøve et BT et annet sted. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AC^ Skrevet September 27, 2007 Rapporter Share Skrevet September 27, 2007 Ok, da er det stor forskjell fra BT til BT.... i telemark er det helt dødfødt. Jeg var å snakket med de tidligere å spurte da om det var mulig å gjøre slik du gjorde, men det var totalt NEI!!! Spurte da om jeg kunne få godkjennt Selholm coilovere, men de krevde en voldsom dokumentasjon og det kunne ikke Selholm gi. Så derfor har jeg kjøpt fjærer fra Åkrene som jeg fikk med papirer på, de sa de aldri hadde hatt problemer med BT:rockets , men det går vel til helvete det også....kanskje jeg må prøve et BT et annet sted. Har vært mellom godkjenning med bilen min nå, det hjelper ikke om du skiver til hvilket som helst BT rundt i landet, det er et sentralt råd med 4 ansatte som tar seg av dette nå, SFOR heter det... Eneste mulighet du har er å gå mellom TUV... Dette rådet kom vel for et år sia eller noe... Siter Prosjekt: 740 16V 2.3l Turbo, SM4, TKO600 DOG, 1986 Bruksbil: Volvo V70N 2.0T aut, alt utstyr Signaturregler:http://www.bilforumet.no/faq Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.