BIG1 Skrevet Mars 19, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 19, 2006 Jeg skal bygge billigst mulig selv av deler. Skal ikke ha noen superdempere, sånt trengs ikke når jeg aldri kjører hardt:) Siter Skoda Enyaq iv80x -2022 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Her kommer et bilde av mitt prosjekt: inklusive adaptere for å flytte ned opphengskula. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Maxis: kan ikke du mekke en steg for steg tråd til disse og diverse mål osv :) har lyst til å prøve meg på et sånt prosjekt! åssen fikk du fjærebenet løs fra selve navet? tenkte ikke det gikk an å få det løs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Maxis: kan ikke du mekke en steg for steg tråd til disse og diverse mål osv :) har lyst til å prøve meg på et sånt prosjekt! åssen fikk du fjærebenet løs fra selve navet? tenkte ikke det gikk an å få det løs? Det å løsne selve røret gikk ganske greit,finnes flere typer fjærbein og mine var 2 forskjellige..alacocaina Røret er "klinket" eller presset ut over en kant i enden,fresa "låsinga" bort og kakka ut røret.. Røret jeg skal montere er i tillegg kraftigere enn det orginale. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SHN-Motorsport Skrevet Mars 20, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 20, 2006 Det å løsne selve røret gikk ganske greit,finnes flere typer fjærbein og mine var 2 forskjellige..alacocaina Røret er "klinket" eller presset ut over en kant i enden,fresa "låsinga" bort og kakka ut røret.. Røret jeg skal montere er i tillegg kraftigere enn det orginale. akkurat! ikke sikkert det blir coilovers på meg men slike adaptere skal jeg få mekka siden jeg skal få kappa senkefjørene når jeg har fådd godkjent senkesettet! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Her har jeg fått sveisa(tig) ihop delene: Med tanke på dimensjonen på de orginale røra og innfestinga på de så må dette være en forbedring uten tvil. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tohola Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Vakkert! Hvordan fikk du ut det gamle røret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Vakkert! Hvordan fikk du ut det gamle røret? Det var ikke noen heksekunst akkurat,det orginale røret er bare "stappa" nedi og "presset ut" på 3 punker over en kant slik ar det låses der.Fresa disse 3 punktene bort og kakka ut røret. Får se hva det blir til,men enten skal mine fjærbein elokseres eller pulverlakkeres. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mars 24, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 24, 2006 Tyn på med industri maling, det hadde eg gjort. Då bler det sjokt å godt. Sink grunding(ca80my) mellomstrøk (2-300 my) og ein toppcoat i ein farge som passe (ca.80my). Då holde det iallefall Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 trond, om han elokserer ser det jo rimelig porno ut.. men maxis, jobber du som maskinarbeider du..? eller kjenner du bare folk? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maxis Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 trond, om han elokserer ser det jo rimelig porno ut.. men maxis, jobber du som maskinarbeider du..? eller kjenner du bare folk? Vil nå ikke skryte av noen av delene,industrimekaniker står det på fagbrevet ja. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 okei..så du gjør det manuelt selv da..? skryte å skryte..er jo mer enn hva de fleste kommer frem med, så det er jo hvertfall ikke noe å skjems for! planlegger du å få det godkjent eller skal du bytte om på visninger? syns at når folk gjør det så godt og gjennomført som du har det her at det ikke er noen grunn til at det ikke skal bli godkjennt..men det er jo bt som bestemmer Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik Holdaas Skrevet Mars 25, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 25, 2006 tror han har skrevet tidligere at han har allerede sendt søknad.. og at han så godt som har et klage brev klart til når han får svar :) Siter Volvo 760 - 88 Modell (Prosjekt T5, tråd kommer) Volvo 740 TIC - 87 Modell WV Golf 2 GTD - 87 Modell (Til Salgs) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond D Skrevet Mars 26, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 26, 2006 trond, om han elokserer ser det jo rimelig porno ut.. men maxis, jobber du som maskinarbeider du..? eller kjenner du bare folk? Ok, men har ikkje hørt om eloksering før, ka det e? Siter 96 Volvo 945 B230ft 94 Volvo 945 B230ft (vraka) 88-89 Volvo 740 B230f (solgt) Min 945: http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=167070 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Falken` Skrevet Mars 27, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 27, 2006 Maxis, beundrer arbeidet til nå. Detta ser ut til å funke. Har du bestilt fjærene fra en vanlig maskin foretning eller er de fra noen andre coilovers. Legg ut noen tengninger a, med mål og hva man trenger av deler. Hvis du gidder da :) Siter Volvo 850 T-5 94mod Volvo 244 GL 76mod Volvo 245 L 79mod B230fk proskjekt Volvo 144 GL 72mod Søndagsbil *Member of Volvo Skrensar Lag* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.