Gå til innhold

Skogsturbo1

Bruker
  • Innholdsteller

    11
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Skogsturbo1's Achievements

  1. hei, jeg har mye av de samme problemene som du nevner. Jeg har en 1,8 94mod motorkode AAM. fant du ut av problemet? :)
  2. liten oppdatering: i går begynte det å lage litt rare lyder bak fra eksospotta og det hørtes ut som at eksosen sleit med å komme ut. Så begynte jeg å ruse motoren litt og ut kom det en haug med isoleringsgreier som brukes orginalt i potta for å lydisolere? Uansett så samlet jeg opp en bunke med isolasjon så jeg mistenker at potta har vært defekt og tetter for at eksos skal komme ut. Kanskje det er derfor den har stoppet også? i og med at eksos ikke kommer helt ut så sliter motoren med å få luft og bensin inn? kanskje derfor den har gått ujevnt også kanskje.. I morgen skal jeg ta av potta for å se om bilen er friskmeldt..
  3. jepp, will do ;) takk for hjelpen hittil forresten! det betyr mye når man står fast med et problem som man ikke kommer videre med :)
  4. Okai da er jeg med :) ble litt uklart for meg med forkortelsene :P Du sier at jeg kanskje mangler gnist.. men da motor ikke ville starte så hadde jeg gnist så det holdt på alle fire pluggene. Og hvorfor går den plutselig rent når jeg klemmer sammen retur bensinslangen? Er det ikke noe med bensintilførsel/ for lavt trykk som er problemet da?
  5. Okai, kan du forklare litt enklere? :P skjønte ikke så mye av det du skrev. Har du noen forslag til hva det kan være som forårsaker det jeg har beskrevet over? :)
  6. En oppdatering på problemet; Da jeg prøvekjørte bilen i dag etter å ha byttet rotor og fordelerlokk så stoppet den og ville faktisk ikke starte. Så jeg skyntet meg og koblet på en plugg som jeg hadde liggende på en av tennkablene og der var det gnist så det holdt. OG bensinpumpa gikk da jeg tok på tenninga. Så tok jeg ut kontakten foran på forgasseren (denne motoren har en monodyse) og da hadde den gnist helt til motoren stoppet fordi den er avhengig av signalene til monodysen. OG da jeg prøvde å starte bilen uten kontakten til dysen i, så hadde jeg gnist. Bilen går også ujevnt når den står å går på tomgang, mens hvis jeg klemmer sammen returslangen til bensinen på forgasseren så går den helt rent.. Men motoren stopper innimellom for det. Hva kan være galt?
  7. Nå istad begynte den å gå på 3 av sylinderene da jeg skulle kjøre ut fra verkstedet. Og det gnistet fra alle pluggkablene.. hva kommer det av?
  8. Okai, da har jeg tatt ny diagnose etter alle feilkodene ble slettet utenom hallgiver som ikke gikk ann å slette. Alle feilkoder kom tilbake utenom 00525 lambdasonde.
  9. ja, og kjørte den ut fra verkstedet for en prøvetur.. den startet, stoppet etter litt.. (det som jeg har beskrevet ovenfor) hva mener du med at den ikke skulle ha startet?
  10. Hei, jeg har en Golf 3 1,8l automat 94mod med motorkode AAM. Problemet er at den stopper hele tiden men starter igjen med en gang igjen.. Den stopper uansett varm/kald og tomgang/pådrag.. Jeg har kjørt diagnose og fått opp disse feilkodene: 00515 hallgiver (permanent deil) 00670 gasspjeldelement potensiometer (permanent feil) 00525 lambdasonde (periodisk feil) 00529 motorturtallskrets-inngang: funksjonssvikt. Deler jeg har byttet: Coil, fordeler(med hallgiver i bånn), bensinpumpe+filter. -> deler er hentet fra skroten.
  11. hei, jeg har akkurat samme problem som deg nå om dagen. Fant du ut av hva som var problemet med golfen din? Jeg synes det er vanskelig å feilsøke i og med at motoren starter med en gang etter den har stoppet..
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår