volvokvaløya Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 Noen av dere som har meninger om hvordan orginal bunndel på 2,4 CIH motoren takler overlading? Tar gjerne imot råd og tips,balansering av org råder?H-Råder,Smidd stempler,dreie ned org stempler...forhandlere? Takk på forhånd. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 8, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2006 http://www.enem.se har CIH trimdeler. 2.4 er vel den nyeste CIH-motoren. Tror ikke bunndelen er så verst på de. Polering og balansering er aldri å forakte. Nye råder er dyrt. http://www.opeltuners.com har styrt en del med overladding av CIH, så sjekk ut artiklene deres. Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Noen av dere som har meninger om hvordan orginal bunndel på 2,4 CIH motoren takler overlading?Tar gjerne imot råd og tips,balansering av org råder?H-Råder,Smidd stempler,dreie ned org stempler...forhandlere? Takk på forhånd. Ikke tenk på å dreie ned de orginal stemplene. hehe... Bortkastet. Rådene som sitter i 2,4 er av høy kvalitet, det samme er veiva. Den er meget godt balansert fra orginalt. Mye vekt, på veiva, så å lette svinghjulet er nesten et myst, Bruk evt 2,2 svinghjul. (husk at det er forskjellige bolter på 2,4 og 2,2 osv. ) Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Ok!Kanskje like greit å bestille smidd stempler da på org råder,(kjører selv med smidde JE på H Råder i volvo motor),Hvordan funker toppen?,ventiler,kam,fjører,retainere,burde vi gjøre noe porting?. Innsuget også??...vi kommer til å lage grenrør selv. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 10, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Noen av dere som vet av ferdig smidde stempel sortemang til 2,4?? Eller må det custom lages?...blir fort dyrt da. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Noen av dere som vet av ferdig smidde stempel sortemang til 2,4??Eller må det custom lages?...blir fort dyrt da. Wössner har stempler til 2,4. De er av meget høy kvalitet, og svenskene bruker dem i rally (lov med 2,4 i Ascona B i sverige). Må legge til at de gir en kompresjon på 12:1. De er foresten overdim på 96mm & 97mm. De er desverre ikke serieprodusert slik som Mahle stemplene, så de er noe dyrere. Pris eksempel: 4stk Mahle stempler: ca 2700 skr (tatt fra Dalhems katalogen 2003) (ikke høy komp stempler) 1stk Wössner 2,4 stemple 178euro http://www.woessner-kolben.de/english/indexenglish.html Edit: Men disse stemplene ville jo så klart heve kompresjonen din. hehe, tenkte ikke på at du ville ha lav komp motor. Er vanskelig å få til, spes med tanke på at orginal stemplene har alerede en grop for å senke kompresjonen. (og da ender opp på 9,2:1) Orginal stemplene er lave, og noe mere utfresing vil svekke de, og medføre motorhavari. Om man ønsker det så går det ann å prøve med 1mm kortere råder, men da vil man få helt feil geometri i forbrenningskammeret. Et alternativ er å frese ut et vist volum av toppen. Frese ut rundt innsugsventilen, da det vil øke flow inn rundt ventilen. ville nok også gått for 46mm innsugsventil når man første skal bearbeide toppen. Samt å få den skikkelig portet, polerte innsugskanaler, osv. PS: les litt her: http://members.boardhost.com/opeltuning/msg/1136670443.html Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
joppa Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 stempler får du kjøpt på mål, vet mange bruker "Je" stempler i CIH. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mad_Maxx Skrevet Mars 11, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Ikke at jeg er noen ekspert, men ville ikke en c20let bli en billigere og lettere og mer stabil motor å trimme turbo og greier på? (så kan du gi 2.4en til meg så slipper du å tenke mer på den :D :D) 2.4 er jo fortsatt en "jøtul", så den er jo svintung da.. ;) Syns CIH`ene passer best med dobble gassere personlig ;) Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Nei det blir 2,4 CIH. Blir hjemmelaget grenrør og ladeluftskjøler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
volvokvaløya Skrevet Mars 11, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 11, 2006 Wössner har stempler til 2,4. De er av meget høy kvalitet, og svenskene bruker dem i rally (lov med 2,4 i Ascona B i sverige). Må legge til at de gir en kompresjon på 12:1. De er foresten overdim på 96mm & 97mm. De er desverre ikke serieprodusert slik som Mahle stemplene, så de er noe dyrere. Pris eksempel: 4stk Mahle stempler: ca 2700 skr (tatt fra Dalhems katalogen 2003) (ikke høy komp stempler) 1stk Wössner 2,4 stemple 178euro http://www.woessner-kolben.de/english/indexenglish.html Edit: Men disse stemplene ville jo så klart heve kompresjonen din. hehe, tenkte ikke på at du ville ha lav komp motor. Er vanskelig å få til, spes med tanke på at orginal stemplene har alerede en grop for å senke kompresjonen. (og da ender opp på 9,2:1) Orginal stemplene er lave, og noe mere utfresing vil svekke de, og medføre motorhavari. Om man ønsker det så går det ann å prøve med 1mm kortere råder, men da vil man få helt feil geometri i forbrenningskammeret. Et alternativ er å frese ut et vist volum av toppen. Frese ut rundt innsugsventilen, da det vil øke flow inn rundt ventilen. ville nok også gått for 46mm innsugsventil når man første skal bearbeide toppen. Samt å få den skikkelig portet, polerte innsugskanaler, osv. PS: les litt her: http://members.boardhost.com/opeltuning/msg/1136670443.html Takk for veldig bra info! Tror nok vi går for å få delene på.få tak i en forsterka topp pakning.om det blir skjærkant eller flerlagspakning er ikke bestemt enda.topp bolter i 12,9.Toppen blir porta,så ut å prøve til våren. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
flisa2 Skrevet Mars 28, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 28, 2006 snekkra en 2.4 cih i kadett c, dreide stempla litt, t3 volvo turbo, gik kjøler, to tilleggs dyser ladet greit 0,8 bar. men smidde stempler og datasprut riktg tenning, kan man vel lade myyye mer. men trur det alikevel er mer holdbart med en 20 let.. Siter Lotus Omega 0484d Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.