Gå til innhold

Golf 3, 6 Politibiler, Og Falken!

Ranger emnet


Mazda 323f

Anbefalte innlegg

Det som jeg har fått med meg er : De kjørte i stjålet bil, de stoppet ikke for politiet og de kjørte for fort. Personlig trenger jeg ikke noen flere faktorer for å trekke egne slutninger. Summa sumarum så ødelegger dem for ALLE. En uheldig fotgjenger på feil plass til feil tid og dette kunne fort fått dødelig utgang. Det er ikke noen rakettvitenskap å tenke litt slikt selv.

 

Må gjerne kalle meg for barnslig om dere vil. Det er dere mening. Men min mening om at folk som gjør en vinningskriminalitet for så å sette andre sine liv i fare der vi skattebetalere må betale for hele morra er jeg ikke noen spesiell fan av. Og ettersom jeg selv er med å finansierer slike utflukter så forbeholder jeg meg retten til å si min mening :

 

Slike folk MÅ få straff slik det svir skikkelig (litt egne fysiske skader grunnet egne idiotiske krumspring gjør meg INGENTING) ellers vil vedkommende gjøre det samme igjen! Har lite med sympati for disse som tråden startet om.

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som jeg har fått med meg er : De kjørte i stjålet bil, de stoppet ikke for politiet og de kjørte for fort. Personlig trenger jeg ikke noen flere faktorer for å trekke egne slutninger. Summa sumarum så ødelegger dem for ALLE. En uheldig fotgjenger på feil plass til feil tid og dette kunne fort fått dødelig utgang. Det er ikke noen rakettvitenskap å tenke litt slikt selv.

 

Må gjerne kalle meg for barnslig om dere vil. Det er dere mening. Men min mening om at folk som gjør en vinningskriminalitet for så å sette andre sine liv i fare der vi skattebetalere må betale for hele morra er jeg ikke noen spesiell fan av. Og ettersom jeg selv er med å finansierer slike utflukter så forbeholder jeg meg retten til å si min mening :

 

Slike folk MÅ få straff slik det svir skikkelig (litt egne fysiske skader grunnet egne idiotiske krumspring gjør meg INGENTING) ellers vil vedkommende gjøre det samme igjen! Har lite med sympati for disse som tråden startet om.

 

100% enig i at det er veldig alvorlig. men det med fysisk avstraffelse blir ikke helt meningsfult mener jeg. tenk da hvordan de som gjorde det vil være etter de kommer ut.. de vil ikke forbedre seg og de vil antageligvis bare gjøre værre ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% enig i at det er veldig alvorlig. men det med fysisk avstraffelse blir ikke helt meningsfult mener jeg. tenk da hvordan de som gjorde det vil være etter de kommer ut.. de vil ikke forbedre seg og de vil antageligvis bare gjøre værre ting.

 

det gjør de uansett..tidligere kjenninger...ubrukelige søpplehoder begge to som tor milde så pent ville sagt!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier jeg noe om fysisk avstraffelse? Vist noen mener det så må dem lese innleggene mine omigjen ...

 

Men for all del .. jeg legger ikke skjul på at jeg er for strengere lover på forskjellige lovbrudd. Deriblant er tyveri ett av dem (og ettersom jeg er bilinteresert så svir det litt ekstra når det er en bil som er stjålet).

 

Forresten så skriver du "fysisk avstraffelse blir ikke helt meningsfult mener jeg. tenk da hvordan de som gjorde det vil være etter de kommer ut.. de vil ikke forbedre seg og de vil antageligvis bare gjøre værre ting.".

 

Hva får deg til å tro at milde straffer skal være mere forebyggende?

"Camry Turbo"

Why try to fit in when you where born to stand out?

 

Sandnes & Stavanger Gatebilklubb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier jeg noe om fysisk avstraffelse? Vist noen mener det så må dem lese innleggene mine omigjen ...

 

Men for all del .. jeg legger ikke skjul på at jeg er for strengere lover på forskjellige lovbrudd. Deriblant er tyveri ett av dem (og ettersom jeg er bilinteresert så svir det litt ekstra når det er en bil som er stjålet).

 

Forresten så skriver du "fysisk avstraffelse blir ikke helt meningsfult mener jeg. tenk da hvordan de som gjorde det vil være etter de kommer ut.. de vil ikke forbedre seg og de vil antageligvis bare gjøre værre ting.".

 

Hva får deg til å tro at milde straffer skal være mere forebyggende?

 

greit. leste littegranne feil men da retter jeg den mot alle andre som har snakket om fysisk avstraffelse.. jeg tror ikke det hjelper med en "mild" straff men jeg mener det i mange situasjoner er mulig å gjøre folk bedre enn de var

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de som gjør slikt (kjører fra politiet) burde få regress krav på seg slik at det ikke går utover osss andre mer lovlydige som stopper hvis politiet vil oss noe. (om vi liker det eller ikke)

 

Vil tro at forsikringsselskapet ikke betaler noe til golfeieren, siden det er nok av bevis på uaktsom kjøring. Og hvis golfen var stjålet, krever de kanskje regress fra han som stjal den.

 

I tillegg så er det jo politiet sin feil at ulykken fant sted, så det burde jo nesten gå på deres forsikring.

 

Jeg tror og synser en del i dette innlegget, jeg vet ikke om det jeg sier stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var selv ute å kjørte de dagen, Kom ca bort til Th.Liens da vi møte golfen i hundreoghelvete, fulgte etter en goood stund.. han hadde jo kommet seg langt, fra nedre eiker, opp til Åmot, ned til hokksund igjen, også var han på vei opp mot åmot igjen, han kjørte jo ikke ut så langt unna Hassel fengsel da :P

 

Bilen ble stjålet 2-3 dager før Politijakten, og sjaføren fikk vel 1/2 år bak murene..

 

Btw, Mazda 323f: Takker for kjøringa forbi Herstrøm retning Mjøndalen i går , Hilsen en rød sierra combi med ødelagt frontfanger.. men du må ikke slippe gassen da :P Var jo så godt igang.. hehe

Kjører: Ford Focus Titanium 08'

Vinterbil: Volvo 360 Turbo 84'

X: Ford Sierra 2.0 89'

X: Audi A4 2.0 01'

X: Ford Sierra CLX 2.0 92'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pinglete, skulle peisa forbi jakta, da hadde det blitt litt mer liv tenker jeg :p

[o] '09 BMW E60 520D

[x] '00 BMW E46 320i Touring
[x] '93 Audi S4 2.2TQ Avant
[x] '91 BMW 525i 24V - Solgt
[x] '97 Opel Vectra 1.8 16v CD STV - Solgt
[x] '83 BMW 323i E30 2dørs - Solgt - beste bilen jeg har hatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo vi som må betale for den faenskapen dem gjør. Blir høyere forsikring, politiet bruker tid dem kunne gjort på andre fornuftige ting, og om det var en litt "pyntet" bil som prøvde å kjøre fra dem, så er det vi som er eier av dem pyntete bilene som blir stoppet oftere. Men ikke minst for han/hun som eide bilen. Er lite hyggelig å ha stjålet bil...

Kjør hardt kjør stil, kjør VW bil...

 

2007 VW Golf GT

x 1998 VW Golf GTI

x 1989 VW Golf GTI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår