Gå til innhold

Kjøp av e34, info om pris/feil/utstyr

Ranger emnet


MortenK

Anbefalte innlegg

Har lyst på en e34,helst 525, og minimum 520.. Kor mye må eg gi for en bra 525 24v med soltak? Automatgir er ingen hindring, har lyst på "cruisebil" =)

 

Noen feller å gå i med e34? Bør eg gå for en med lav km? Er vant til Volvo, og at km-stand nesten er uvesentlig, men er mer skeptisk til BMW..

 

Hilsen billøs ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Slapt med respons ja..

 

Hvis eg uttrykker meg litt mer spesifikt, eg vil ha en E34 525i 24v (er åpen for iA) med soltak og gjerne noe mer utstyr.. Ka er normal pris?

 

Så i en annen tråd at E39 sliter ut demperene på 50 000 km, det er jo helt latterlig, har E34 samme problemet?

 

Virker denne som en bra bil? http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=975980

 

Ser at den har motor og ustyret i orden, men den skal EU-godkjennes i september. Det blir jo lett dyrt på en gammal bil..

 

Vet ingenting om BMW, kjenner ingen som gjør det, så eg vil vite litt før eg reiser og ser på en.. Hadde satt pris på om noen hadde fortalt litt om egne erfaringer her :)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 3 E34'er, og har en nå. Dette er solide biler, men 520'en blir nok litt undermotorisert, så 525 er ikke et dårlig valg. Har ingen erfaring med 24V'ene da. Har hatt kun 88-90 modeller jeg. Ellers så kan du jo spørre på http://www.bimmers.no eller på BMW-klubbens hjemmesider: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/index.htm

 

Håper du kan få litt ut av dette. Lykke til iallefall. Du kommer ikke til å angre hvis du kjøper deg en Bimmer :) :D

Kai V

BMWCCN #2244

Styremedlem BMWCCN M&R

2F2F

Lenke til kommentar
Del på andre sider

m50 motorene er sterke saker disse tåler det meste ... jeg har hatt 520 24v å denne var det lte problemer med det som er feil på disse bilene er rust i dører nederst der det sitter en svart gummilist med stål inni denne ruster først og så døra.. vasspumpene er kjent for å gå uten forvarsel.. de er veldig kresne på olje .. jeg anbefaler agip eller castrol min gamle hadde gått på castrol siden den var ny og etter 310 000 km brukte den ikke olje og heller ikke ventilbråk... pris ja alt fra 30-100 alt etter som bilen er ... km er egentlig ikke så farlig da du kan kjøre i det uendelige med disse motorene hvis du passer på de .... ta en tilstandssjekk på girkasse dersom det er snakk om automat.. disse har det vært en del tull med.. min bil forørig er tilsalgs .. ta kontakt hvis intressert selges hbo 110k

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ga 45 lapper for min.

525 med 24v manuell, shadowline (ingen krom) el soltak, 4x el vinduer, 8x alu felger, rustfri.

 

Det du må sjekke ved evt prøvekjøp er å lukke opp føredøren og se etter der hvor "dørbremsen" sitter, prøv å press døren litt lenger ut enn der den stopper, hvis metallet der dørbremsen er festet begynner å gi etter, betyr dette at det må sveises eller bytte dør.

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav 12500 for min 520, 89modell. Den hadde rulla 300000, mens selve motoren bare 150000. Kjempegod bil, men som nevnt er 520 med 12ventiler litt undermotorisert. Men velger du 520 som kom i 1991, får du 20 hester mere og den skal være ganske så bra.

BMW 520i, 89mod.

- Opel Ascona 1.6S, 86mod. -- solgt

- Saab900i (saabrina), 89mod. -- spiker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gav 12500 for min 520, 89modell. Den hadde rulla 300000, mens selve motoren bare 150000. Kjempegod bil, men som nevnt er 520 med 12ventiler litt undermotorisert. Men velger du 520 som kom i 1991, får du 20 hester mere og den skal være ganske så bra.

 

bare til info 520 24v m50b20 kom i august/september 1990

volvo Amazon deler øk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja får vel legge til litt jeg også ,kunne ikke se at disse punktene ble nevnt:

 

- Alle foringer bør byttes ved 200.000

- Vannpumpa bør byttes hvis den er av gammel type (plastikk-rotor - til stål-rotor)

- Oppheng foran blir slarkete

 

Min er gått 228.000 (M50 motor) og jeg har byttet:

- Bakre oppheng til eksospotta , rustet ihjel ca 600,-

- Hardy-kobling mellom girkasse og mellomaksling 800,- (lett jobb , når du har bukk)

- Endel lister på dørene (ca 200 kr pr list)

- Alt oppheng foran, inkl styrestag , stabstag , bærearmer , og det som måtte ha å gjøre med styringa , totalt ca 7000,- + forstillingskontroll

- Må bytte hjullager bak nå ca 350 hvis jeg ikke husker feil

- Ny Radiator, ca 3000,-

- Oljepåfyllingslokk , ca 80,-

- Clips til mattene , 5kr stk

- Reim , ca 150kr

- Fjernlys venstre side ca 450,-

- Bremseklosser (varer utrolig lenge forresten) varierer , betalte 1200 for greenstuff foran og vanlige bak.

- Handbrekk-sko , ca 3-400

- Tenplugger

- En stk coil pga dårlig tennplugg , ca 600

- Må smøre opp kobling mellom mellomaksling og diff nå , pga all grease'n har blitt "slengt ut"

- Lyspærer i speedo , pga dårlig kontakt (standardfeil)

- og sikkert litt til...

 

Jeg elsker min E34 og bytter det som trengs når det trengs , eller før det trengs , så ikke se deg bilnd på alt jeg har byttet :) Motoren har aldri laget noe trøbbel for meg og sviver enda som ei klokke , og jeg her svært lite plaget med rust på kritiske plasser. Ser det begynner å komme litt i hjulbuene , og hadde håpet å få tatt dette så snart som mulig. Ellers så er bakluka , kanten over skiltet en utsatt plass , hvor det ofte finnes rust.

 

Lykke til med kjøpet , jeg tror det skal mye til for at du ikke blir fornøyd :D

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår