avant Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 har en audi rs2 med mtm chip. den lader 1,8 bar med en gang man trykker gassen i bun men den detter rett ned til 1,4 bar etter ett par sekunder. vet turbotrykket pleier og dette litt men er ikke 0,4 bar mye? noe som kan gjøres med dette? er ikke lekasje i systemet og bilen går som den skal ellers Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Cossieman Skrevet Februar 21, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 21, 2006 for lite bensin.? Siter http://www.bilforumet.no/faq.php Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 har en audi rs2 med mtm chip. den lader 1,8 bar med en gang man trykker gassen i bun men den detter rett ned til 1,4 bar etter ett par sekunder. vet turbotrykket pleier og dette litt men er ikke 0,4 bar mye? noe som kan gjøres med dette? er ikke lekasje i systemet og bilen går som den skal ellers Prøv og rengjøre magnetventil, les av feilkoder Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Hva er gjort med motor og motorstyring?? Hvis den får tenningsbank, så kan vel styringen ta ned trykket? men 1.8 bar?? hvis turbo er trang i turbin huset så du får baktrykk, så er det ikke uvanlig ut trykket går ned ja. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 Les av feilkoder og få trykktestet slangene fra LMM til innsug. Vanlige feil er magnetventil for styring av wastegate, resirk-ventil eller lekkasjer i slangene fra LMM/turbo til IC og videre til innsug. Kan også være lekkasje i IC. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PerUlv Skrevet Februar 22, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 har en audi rs2 med mtm chip. den lader 1,8 bar med en gang man trykker gassen i bun men den detter rett ned til 1,4 bar etter ett par sekunder. vet turbotrykket pleier og dette litt men er ikke 0,4 bar mye? noe som kan gjøres med dette? er ikke lekasje i systemet og bilen går som den skal ellers Kjenner ikke Audi så godt men 1,8 bar!! Hørtes mye ut.. Overlading er noe stort sett alle turbo biler gjør, kan forbedres med en elektronisk boostcont. feks..Ville tro det bare er overlading, mere svingninger jo høyere trykk.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avant Skrevet Februar 22, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 22, 2006 det jeg vet er gjort med bilen er mtm chip,3" eksos, porta org turbo,annen dump,kn filter. har trykktestet og det er ingen lekasje på trykksiden. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bar1 Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Tipper det er magnetventil, slapp wastegatefjær eller resirk-ventil hvis trykksiden er tett.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Er 99% sikker på at de er original turboen(turbin) som er for trang. 1.8 bar er "mest" sansynlig for høyt trykk til at den klarer det. Snakk med KRB eller Audi sentrum, de burde vite hva den originale turboen klarer. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mexxor Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Er det lenge etter at du gir på gass og den faller ned på trykket? Den harker ikke eller noe i den del? (under gasspådrag) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
avant Skrevet Februar 23, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 er ingen hosting og harking i bilen. det går vel noen sekunder før den begynner og dale i trykket. mtm 360 hk chip skal jo lade 1,6-1,7 så 1,8 kan jo ikke være alt for mye Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Februar 23, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 23, 2006 Hmm. Trur du bør stille ned trykket til 1.5 bar å sjå om den klarer å holde det trykket stabilt.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Spangen Skrevet Mars 9, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 9, 2006 Dersom det er original måler (tror ikke RS2 har dette) viser den absolutt trykk, altså 1 bar mer enn de fleste andre målere. Viser den 1.8 er det 0.8. Forresten klarer ikke originalturboen et ladetrykk på 1.8 bar, men 0.8 er langt under originaltrykket på en RS2. Samtidig skal man IKKE ha åpen (atmosfærisk) dumpventil på disse motorene, kun resirkulerende.. Siter '87 Mercedes-Benz 300GD (prosjekt rustfiks - i dvale) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_BASS Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Dersom det er original måler (tror ikke RS2 har dette) viser den absolutt trykk, altså 1 bar mer enn de fleste andre målere. Viser den 1.8 er det 0.8. Forresten klarer ikke originalturboen et ladetrykk på 1.8 bar, men 0.8 er langt under originaltrykket på en RS2. Samtidig skal man IKKE ha åpen (atmosfærisk) dumpventil på disse motorene, kun resirkulerende.. Hvorfor klarer ikke en k24 7200 turbo 1,8 bar... fortell meg det? Siter Japanisce Industriabfall, nein danke! audi s2 morrobil audi s2 bruksbil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Mars 10, 2006 Rapporter Share Skrevet Mars 10, 2006 Hei. Dette med turboer er et stort tema. Kan prøve å forklare litt generelt hva som skjer med små turbiner på Standard turboer. Standard turboer er konstruert for å gi trykk tidlig og for å ha en bra respons. For å få dette til så er der et ganske trangt turbinutløp med en aksel med montert turbin på. Når den er trang så vil de bygge seg opp fort et trykk som vil drive turbokompressoren som står på samme aksel som turbin hjulet. Når du skrur opp trykket så ”må” der bli et større eksostrykk (baktrykk) for å Drive kompressor hjul til å produsere mer trykk og mengde luft.. Det som skjer er at med en standard turbo med 1.5 bar trykk så kan man måle 3 bar eksos trykk for å klare 1.5 bar , stiller du på mer trykk så Vil baktrykket bli så stort at motor ikke klarer å kvitte seg med eksos og du vil få et trykkfall ned til et nivå som motoren klarer. Den dropper fra 1.7 bar til 1.4 bar som et eksempel. Skifter du til en større turbin og får tilsvarende lavere eksostrykk for å drive turbo så vil du Få høgere trykk og myyye mer effekt.. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.