v240 Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 hei noen som vet hvordan lyden blir med åpent luftfilter i en b230et. er det slik at spjellet lukker seg og stenger for den feite rally lyden( luften som går tilbake i turboen og gjennom skovlene og ut luftfilteret) Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oyvind ludvig otterlei Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Koble fra vakum til dompventil.. da får du lyd. Siter Ludvig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 har bare orginal dumpventil uten lyd. skal ikke ha åpen dump ennda, er ikke ute etter dump lyd... er ute etter den såkalte wastegate lyden( vet at det ikke er waste gaten som lager den)¨ Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 turbo stalling ja, jeg har nå i hvertfall det, ikke no dump i det hlee tatt og kon filter... Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MercFreak Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 men husk at det slliter mye på turboen! Siter Mercedes 190E selges, send pm for mer info Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 men husk at det slliter mye på turboen! syns faktisk det er verd det. vill ikke ha dump som lager lyd vertfall. hvorfor blir turboen slitt når jeg har orginal dump da? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 sliter ikke med orginal, men hvis du ikke har no dump i det hele tatt.. når du slipper opp gassen har jo ikke lufta no sted å gå og turboen fortsetter å snurre.. du får da den flaffre lyden i filteret men det sliter på turboen.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 ja, og da er jeg tilbake på det jeg spurte om i begynnelsen. vill turboen lage flafre lyd eller stalle som noen sier, vist jeg tar på åpent filter nå?? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
2FAST 2FØRTI Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 hva mener du med stalle? du vil få en flaffre lyd ut av filteret hvis du ikke har no dump i det hele tatt og åpent filter.. Siter 1976 Scania 80 Super Partybuss * 1976 244 GL * 1978 242 L * 1989 240 Gl * 1991 245 GL * 1994 Nissan Skyline R33 GTS-T * 1997 Volvo 940 LT * 1998 Ford E-350 Econoline Powerstroke * Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
v240 Skrevet Februar 16, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 okei, og ingenting med orginal dumpen? Siter 940 LT 97 http://www.bilforumet.no/900-serien/167012-v240-min-940-lt.html x740 Tic 86 model - solgt XOpel vectra 90 model - Herjebil XVOLVO 240 STV 92 mod x 4 Volvoer, 1 renå, en mitsubichi Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
knaur14 Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 går ikkje d and å bere koble ut orginal dumpen då?? e den plassert på ca same plassen me en liten vakuumslange til innsuge sånn som en ettermontert dump? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erik_B Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 Er det noen som har en god forklaring på hvorfor det sliter så mye på turboen å kjøre uten dumpventil ? For min del tror jeg det sliter mer på ørene enn på turboen :) Har åpent filter på 245:n uten noen mengdemåler i veien , og det flafrer og peser noe forjævlig :) Slitsomt i lengden. Men lyden er jo tøff da, i små mengder i slengen. Erik Siter 95 Volvo 855 96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3) 85 Massey Ferguson 675 Turbo Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Naila Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 jeg har flappre lyden, stoort åpent k&n filter, samt kjører med den orginale resirk membran dumpen som sitter på turboen, du får den råe flaprelyden når resirk dumpen sender ladelufta til luftfilteret.... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
B230ft Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 er en endeløs diskusjon som er tatt opp _1000_ ganger før! at det sliter på turboen, ja mye mulig, men på en orginal etmaskin med litt justert trykk og ca200føl under huven, så holder turbo'n kansje "bare" 150-200k på tellern, men med dump holder den 250-300k, men da slarker mest sansynelig den også som ei gammal hore.. å uansett, så går en ikke konkurs om en må ta en liten sørviss på turbo'n en gang i skuddåret... få deg åpent filter, napp av den tynne slangen som går fra innsuget til dumpen og blend den(innsugsiden) og trø på.. en ting skal være sagt, jeg har ikke peil på om det er orginal avlastningsventil på 230et engang..trodde det var noe av "fulgte med" 1.gen. 230ft.. menmen..jeg vet ikke så helgraderer meg på forrhånd;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Februar 16, 2006 Rapporter Share Skrevet Februar 16, 2006 om man bare napper av vakuumslangen på den originale resirk-ventilen lekker det litt ladetrykk gjennom den i enkelte tilfeller. Jeg merket forskjell når jeg tok den vekk og blindet uttaket til den. du får nok litt rallylyd på en B230ET uten noe dump, men ikke like mye som du vil få på en bil med luftMASSEmåler i stedet for luftmengdemåler - for som nevnt i andre tråden din, "spjeldet" på måleren blokkerer for en del av luften som du vil ha ut av filteret. Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.