Gå til innhold

Klarte og få bot i går!

Ranger emnet


brendis

Anbefalte innlegg

Parkerte i går utenfor sport 1 i byen. Så at det hang et handikap skilt der, men det var sånn pil ned og var i tvil om hvilken vei pilens betydning var. Den kan tolkes begge veier. Noen som tror dette holder som argumentasjon i en klage eller er det noen som har noen bedre tips til hva man skal skrive i en slik klage?

Ingen som har ett sånn handikap bevis som jeg kan låne? :hello:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkerte i går utenfor sport 1 i byen. Så at det hang et handikap skilt der, men det var sånn pil ned og var i tvil om hvilken vei pilens betydning var. Den kan tolkes begge veier. Noen som tror dette holder som argumentasjon i en klage eller er det noen som har noen bedre tips til hva man skal skrive i en slik klage?

Ingen som har ett sånn handikap bevis som jeg kan låne? :hello:

parkerte du rett under denne pila? hvis ikke, så vil jeg tro dette er grunnlag for klage hvis skiltet var "utydelig". Sjekket du om det var malt handicap parkering på asfalten?

07 Nissan Pathfinder 2.5 LE AT IT-pack

65 Volvo Valp Feltvogn (laplander) B18

x 86 Volvo 765GLE, x Mercedes 280SE x91 Mercedes 300 SL Cab x Volvo 745GLE

Selger: B28E kam (ny)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Parkerte i går utenfor sport 1 i byen. Så at det hang et handikap skilt der, men det var sånn pil ned og var i tvil om hvilken vei pilens betydning var. Den kan tolkes begge veier. Noen som tror dette holder som argumentasjon i en klage eller er det noen som har noen bedre tips til hva man skal skrive i en slik klage?

Ingen som har ett sånn handikap bevis som jeg kan låne? :hello:

 

Var det skilt med P på med rullestolsymbol bevegelseshemmede2.jpg og med en pil nederst? Pekte pilen opp eller ned? Peker den opp, gjelder skilter i kjøreretningen fra der skiltet står. Peker det ned, er det motsatt. (Altså bakover fra der skiltet står)

Husk på bilens plassering ift skiltet.

 

PS: Oppmerking på asfalten har ikke noe å si, er skiltene som gjelder.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS: Oppmerking på asfalten har ikke noe å si, er skiltene som gjelder.

 

Så dersom det ikke står noe skilt om handicap-parkering, men det er bilde av en gedigen rullestol i asfalten i en parkeringsluke, så kan man trygt parkere der altså?

Mvh.

Daniel Gjerstad

[ ]1997 Vw Golf 3 1.6

[X]1986 Citroën BX 19 GTI - død (gikk bra..når den gikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes man skal tenke litt på samvittigheten når man parkerer på handicapplass. Har kompis som sitter i rullestol, og det er ikke gøy å se han slite seg igjennom hele byen med rullestolen når andre folk har tatt parkeringsplassen.

1983 volvo 240, b23e SOLGT

1989 volvo 740 tic SOLGT

1994 volvo 850 gl

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal holde deg unna handicapplassene, men det er jo lov å parkere ved siden av.. Hvis du faktisk var i tvil, klag, hvis du tenkte på forhånd at det skulle være unnskyldningen din, betal boten din ;)

Bil: 07 Volvo V70

 

Tidligere biler: 97 740, 97 Subaru Justy 4x4,97 Fiat Brava, '86 240 GL (LPG), '91 Volvo 940 GL (LPG), '92 Volvo 945 Turbo, '86 Volvo 240 GLE, '85 Opel Rekord 2.0S, '90 Ford Scorpio 2.0i GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom det ikke står noe skilt om handicap-parkering, men det er bilde av en gedigen rullestol i asfalten i en parkeringsluke, så kan man trygt parkere der altså?

 

Ja, trygg for bøter ja. Men jeg synes man skal ta hensyn til forflytningshemmede allikevel.

Bilforumet.no
Administrator
-96 BMW 328i Touring
x -92 BMW 318iS Coupé

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser folk med dyre 5-7 serie BMW`er som trer bilen sin på tvers av to handicap-plasser skal jeg innrømme at det klør i nøkkelknippet (selv om jeg aldri ville sunket så lavt.) Handicap plasser er for handicappede, men du var jo tydeligvis usikker på om du parkerte feil, så ikke ta dette innlegget som kritikk mot deg.

 

Men når det er sagt, vet jeg om flere med handicap-lapp som slettes ikke er handicappede. Så det er svarte får over alt.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg ser folk med dyre 5-7 serie BMW`er som trer bilen sin på tvers av to handicap-plasser skal jeg innrømme at det klør i nøkkelknippet (selv om jeg aldri ville sunket så lavt.) Handicap plasser er for handicappede, men du var jo tydeligvis usikker på om du parkerte feil, så ikke ta dette innlegget som kritikk mot deg.

 

Har selv sett akkurat det du nevner, og mens jeg gikk forbi spurte jeg eier om han var handicapet, han ble da først veldig aggresiv og spurte hva jeg mente, jeg sa i et rolig toneleie at han dessverre hadde parkert feil. Han latet da som om han ikke hadde sett skiltet og flyttet bilen...

Å stjele handicap plasser er i mine øyne det samme som å stjele fra kollekten i kirka..

- VW Touran Mk1 TDI

- VW Golf Mk3 Variant 8v

- VW Golf Mk2 8v

 

Fiend Engineering

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår