Gå til innhold

Billig ok hobbysveiseapp. ø. kjøpt

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Til bilsveising holder det med 100amp, tror ikke jeg var over 50-60Amp når jeg sveiste opp Golfen.

Jeg har kjørt apparatet mitt på 140amp på 16amp kurs med C-profil sikring, korte sveiser og litt pauser innimellom så går det greit men når jeg oppgraderer garasjen blir det lagt opp en 20amp til sveiseapparat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 years later...
Men da blir det fort 4 ganger så dyrt da :P

 

Tror det er en årsak til at disse er så utskjelte.Rett fra boksen så hadde jeg også et mareritt med tråd som hengte seg opp.(Kan godt forstå de som stapper apparatet ned i boksen igjen eller får tanker om å bruke det som anker istedenfor)Etter å ha googlet litt så fant jeg ut at det er om å gjøre å kaste disse rullene med billig 1.25 kl tråd og skaffe seg en 5 kl rull med kvalitetstråd.Det viste seg å stemme og nå fungerer apparatet brukbart.

Men det er helt klart billige komponenter i trådmatinga og en må ta forholdsregler som å alltid holde slangen rett osv.Vinyl hylsa i slangen vil også etter mye bruk bli slitt på innsiden og skape forstoppelse i trådmatinga igjen.Men da er det mulig å skifte til en ny eller improvisere med metall hylse fra sykkelbrems.

 

Vi er priviligerte i vår tid ved at vi kan skaffe oss kraftverktøy våre forfedre bare kunne drømme om.For all del kjøp kvalitet, hvis jeg hadde garasje og tre-fase opplegg ville jeg ikke nølt med å skaffe meg et tre-fase beist, de er uutslitelige og veldig gode å sveise med.Mine 10 øre er at hvis du velger å gå den billige veien så er det mulig å få det til å virke på et vis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår