Gå til innhold

Billig ok hobbysveiseapp. ø. kjøpt

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

de har et ok 150 amp apparat på FK for rundt 4k.

 

Husker ikke om det var Esab, Telwin eller Kempi, men alle disse tre er jo relativt kjente.

 

Jeg sparer i allefall til det tror jeg...

 

FK ? Sa meg ikke akkurat mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lector: ikke nødvendigvis. Jeg handlet brukt. Mye bedre kvalitet på ALT, til samme pris som et billigapparat. ;)

 

Ja det er godt mulig. Men har sett på finn.no. Men ikke mye å velge imellom akkurat. Å det meste som er det trenger en liten rep. Noe som ikke jeg gidder å starte med , om det ikke skulle være så lett å ordne som jeg kanskje trodde. Men tror egentlig et billig apparat vil holde til litt hobby?eller? hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de har et ok 150 amp apparat på FK for rundt 4k.

 

Husker ikke om det var Esab, Telwin eller Kempi, men alle disse tre er jo relativt kjente.

 

Jeg sparer i allefall til det tror jeg...

 

 

Snodig nok blir Telwin omtalt som noe dritt her på forumet, men ikke bry deg om det-er nok endel folk her som tror at bare det er dyrt er det bra.-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

slå til på et skikkelig kemppi apparat først som,er kjempe fornøyd med de kempomat 4000 vi har på jobben. med riktig tråd(ok autrod 0,8mm 12,64) og gass(mison 8) er det ikke noe problem å sveise alt fra 0,7 mm gods opp til 12-14mm. Noe mer trenger man som regel ikke til hobbybruk...

 

hvor mange amp er det da?

'01 Alfa 147 2.0TS SS

'76 Ascona 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizzmo: hva med Migatronic? Miller? drittmerker? hmm.. ?

 

finnes masse gode produkter...

 

og sammenligne store tunge industri apperater med hobby maskiner.. er bare tull

blir som å sammenligne audi R8 med A8.. hvor ofte står man og skamsveiser i 1time i strekk hjemme i garasjen? jeg har aldri gjort det... på jobb skjer det daglig.

 

man får hva man betaler for.. enkelt og greit.

og man kjøper ikke et svært NYTT industri apperat for hobby bruk.. såsamt hobbyen ikke er bro sveising/platform sveising etc.

 

Til eksos/tynnplater osv.. så trenger man ikke mye varme for og få gjennombrenning.

Bare det henger i sammen så er di fleste hobby brukere fornøyde.

Dem som er viderkommne vil ha mere justerings muligheter,tilgang til mere varme digitale display osv, trenger man det? nei. ikke til bilsveis. er snakk om 0.6mm til i værstefall 3,5mm plater

Og si at man trenger apperat til 10k når man sveiser 5timer i året er bare tull.

kjekt og ha.. kjekkere og jobbe med... ja klart men er det strengt tatt nødvendig?

 

jeg har det _MINSTE_ apperatet til lincon, et handy mig/mag/rørtråd apperat til 3600 da fulgte regluator,sveisemaske(dritt),slaggpikke,kompakt tråd,rørtråd og 2pakker ekstra kontaktrør ++ med, det er et helt greit apperat for rustsveising, dog ikke noe bra, men jeg får gjennombrenning på 1mm plater.. så det duger til eksos/rust sveising..

Har også et esab 250 amp apperat som jeg skal overhale. men det har ikke hasta noe særlig for jeg klarer meg o.k med billig apperatet jeg har.. neste gang jeg kjøper apperat blir det garantert TIG apperat til tynnplate arbeid med like og vekselstrøm, kjekt og ha.. koster bare 40-50lapper for et "greit" et..

 

 

mine 10øre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gizzmo: hva med Migatronic? Miller? drittmerker? hmm.. ?

 

finnes masse gode produkter...

 

og sammenligne store tunge industri apperater med hobby maskiner.. er bare tull

blir som å sammenligne audi R8 med A8.. hvor ofte står man og skamsveiser i 1time i strekk hjemme i garasjen? jeg har aldri gjort det... på jobb skjer det daglig.

 

man får hva man betaler for.. enkelt og greit.

og man kjøper ikke et svært NYTT industri apperat for hobby bruk.. såsamt hobbyen ikke er bro sveising/platform sveising etc.

 

Til eksos/tynnplater osv.. så trenger man ikke mye varme for og få gjennombrenning.

Bare det henger i sammen så er di fleste hobby brukere fornøyde.

Dem som er viderkommne vil ha mere justerings muligheter,tilgang til mere varme digitale display osv, trenger man det? nei. ikke til bilsveis. er snakk om 0.6mm til i værstefall 3,5mm plater

Og si at man trenger apperat til 10k når man sveiser 5timer i året er bare tull.

kjekt og ha.. kjekkere og jobbe med... ja klart men er det strengt tatt nødvendig?

 

jeg har det _MINSTE_ apperatet til lincon, et handy mig/mag/rørtråd apperat til 3600 da fulgte regluator,sveisemaske(dritt),slaggpikke,kompakt tråd,rørtråd og 2pakker ekstra kontaktrør ++ med, det er et helt greit apperat for rustsveising, dog ikke noe bra, men jeg får gjennombrenning på 1mm plater.. så det duger til eksos/rust sveising..

Har også et esab 250 amp apperat som jeg skal overhale. men det har ikke hasta noe særlig for jeg klarer meg o.k med billig apperatet jeg har.. neste gang jeg kjøper apperat blir det garantert TIG apperat til tynnplate arbeid med like og vekselstrøm, kjekt og ha.. koster bare 40-50lapper for et "greit" et..

 

 

mine 10øre..

 

 

Noe av det mest fornuftig jeg har lest om hobbysveising!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår