Gå til innhold

Billig ok hobbysveiseapp. ø. kjøpt

Ranger emnet


Mad_Maxx

Anbefalte innlegg

  • Svar 67
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Får vel være litt mere positiv da:) mateverket er noe herk.. slangepakken dårlig.. du får det du betaler for..

Et triks du kan gjøre for å holde slangepakken litt bedre.. tre på en bit fra en svamp.. får tråden går inn i slangepakken.. renser tråden litt..

Sjekk ut hvordan deletilgangen er..

kan du bytte sveisetråd.. 06,08.. eventuelt deler..

En annen ting.. hvis du skal lære og sveise, er det lettere å få bedre resultat med et greit apperat..

men for all del.. sikkert greie apperat til sitt bruk:) er jo billige da happyhappy

 

når du først har kjøpt sveiseapperat så kommer sikkert svigers og vil ha noe sveist.. og det er jo alt annet enn tynnplate han kommer med happyhappy .. kan jo være greit og ha et apperat med litt amp..

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg skal sveise er tynnplate, har bestilt apparatet, kan jo ta en test på det, så kan jeg legge ut her om det er noe tess.. Mateverket blir sikkert modda da :D Kompis som aldri kan holde fingrene unna noe sånt :D Kjekt å ha... Og du skal få lov til å si "Hva var det jeg sa!" når jeg mister tålmodigheten og pælmer det på dynga :D

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et triks du kan gjøre for å holde slangepakken litt bedre.. tre på en bit fra en svamp.. får tråden går inn i slangepakken.. renser tråden litt..

Sjekk ut hvordan deletilgangen er..

kan du bytte sveisetråd.. 06,08.. eventuelt deler..

 

Du har hatt et slik apparat og ikke fått med deg at det kan bruke 0,6-0,8 og 1,0mm tråd?

 

Det trikset med en bit filt eller svamp (fest med en klesklype) på tråden bør en egentlig bruke på alle MIG-apparater, etter en stund i verkstedet blir det plenty med dritt på tråden (slipestøv, oljedamp).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et triks du kan gjøre for å holde slangepakken litt bedre.. tre på en bit fra en svamp.. får tråden går inn i slangepakken.. renser tråden litt..

Sjekk ut hvordan deletilgangen er..

kan du bytte sveisetråd.. 06,08.. eventuelt deler..

 

Du har hatt et slik apparat og ikke fått med deg at det kan bruke 0,6-0,8 og 1,0mm tråd?

 

Det trikset med en bit filt eller svamp (fest med en klesklype) på tråden bør en egentlig bruke på alle MIG-apparater, etter en stund i verkstedet blir det plenty med dritt på tråden (slipestøv, oljedamp).

 

 

Ja jeg kunne vel formulert meg på en annen måte! trodde ikke du kunne bruke 1mm tråd på det apperatet da?? kan jo være jeg tar feil.. men sant.. på det apperatet jeg hadde så sjekka jeg ikke noe mere hvilken tråd jeg kunne bruke.. tror det het noe sånn som migmate 150.. kom hvertfall fra moe&co..

 

 

happyhappy happyhappy

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville brukt de ekstra 2-3000 og kjøpt et bedre ett.. Billigapparater er billige av en grunn.. Da jeg begynte å sveise, startet jeg med ett billig apparat. Det funket skikkelig dårlig. Var mye enklere å sveise med et som det var kvalitet over..

Mvh FastOmega

____________________

Opel Omega A 3.0i 24v

Opel Omega A 2.0i

Opel Omega A 2.6i -92 Fiat 124 sport coupè -67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kommet enda nei, ble vel sendt fredag eller no. og det som ofte er med litt dyrere apparater, er at de er 25a eller mer.. Jeg har ikke annet enn 16A standard stikkontakt tilgjengelig

 

Kan fint bruke 16A stikk på de og.. og så lenge det er i garasjen du holder på så skulle det vel ikke være noe problem og legge inn en 25 amp sikring! bare og gå opp på tverrsnittet på ledningene på den kursen..

 

Venter spent på rapport jeg og happyhappy happyhappy

86 Bmw 325 iX (Turbo kanskje) - 02 Audi A4 TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man kjøpt gass til sveising nå da? Så vidt jeg vet er sveisegassflaskene bare til leie, på grunn av de strenge krav på gassflasker for sveising.

 

Mulig det er anderledes på småflaskene. Har bare erfaring med storflasker jeg, og de får man ikke kjøpt verken på firma eller privat.

 

Men det er jo alltids noen steds man får lånt hvis man har kontakter. :)

Kom te mæ! Her får du kjøpt både 5L og 11L flasker. Eneste "ulempen" er at gassen blir relativt dobbelt så dyr i innkjøp kontra 20L flasker. Men hallo; hvor ofte tømmer en jallasveiser flaska? Jeg har prøvd leie, og det tok ett år å tømme halve flaska, så jeg tok meg ikke råd til å ha den lengre. Kjøpte meg 11L. Meeen, bor du i Drammensområdet er det noe som heter for Kullkompaniet(?) som selger 20L. Det blir neste gang det. :)

 

Mad_Maxx: Med forbehold om strømkursen din; let og finn deg en brukt kvalitetssveis innenfor samme budsjett som en ny. Jeg fant meg en 195A 3-fas Norgas for 3.500kr. Da var det nylig påkostet ny regulator med to visere, 15kg(?den store) trådsnelle, og noe ledning. Digger også pistolgrepet med fjærlett avtrekk. Ikke så klikkklakk plastikk fra Biltema. Viktig detalj for meg.

 

Men hvis du nå har en Moe & Co i posten har du bare å avlegge rapport ASAP når første sveisetimen er unnagjort! happyhappy

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, matinga virker sånn halvkurrant, men merker med en gang at det der opphenget til trådtrommelen må moddes ;) Glir ikke akkurat glatt der nei.. Funker sikkert bedre hvis man modder hullet i trådtrommelen..

 

Også er det enkelt og fint for en kar som er litt teknisk tilbakestående når det gjelder innstilling.. 3 innstillinger for strøm, og 2 for gass ;)

Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow.

James Dean

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår