Mad_Maxx Skrevet November 2, 2006 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Apparatet funker fint, har bare sveisa et hull i døra til en HiAce til nå, men det funker greit nok :) Ikke akkurat så bra den "Pistolen" da men men, er jo et billigapparat Siter Dream as if you'll live forever; live as if you'll die tomorrow. James Dean Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 2, 2006 Rapporter Share Skrevet November 2, 2006 Når du blir lei av eller har brukt opp den pistolen monterer du bare en ny, ordentlig en med Eurokobling. Koster faktisk ikke mange kronene kontra ny "orginal" del. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet November 3, 2006 Rapporter Share Skrevet November 3, 2006 Høres bra ut! Er ikke interessert i å ha noe stort apparat fordi det kommer til å bl i minimalt med sveising. Kjøpte du med kit for gasssveising? Tror du det vil være greit å håndtere for en nybegynner? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet November 4, 2006 Rapporter Share Skrevet November 4, 2006 Kan man bytte slangepakke på dette apparatet? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Ja, du kjøper en universal kobling has feks en Luna-forhandler (varenr 3813-0100) til 572kr og vips har du Euro-kobling. Men du klarer deg fint og lenge med den som er med:-) http://www.luna.no/webspeed/katalog/kat_produkt.p?bid=V50&kat_bid=V50&dokid=5105713&katnr=2&katsektnr=2151 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
farlig Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Takk for tips! Jeg har tilsvarende apparat på hånden brukt, men dette er kun 100amp. Er det nok til å sveise tynnplate og eksos? Får man utbytte av noe mer enn 100 amp når man bare har en 16a kurs å gå på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
juba Skrevet November 5, 2006 Rapporter Share Skrevet November 5, 2006 Til bilsveising holder det med 100amp, tror ikke jeg var over 50-60Amp når jeg sveiste opp Golfen. Jeg har kjørt apparatet mitt på 140amp på 16amp kurs med C-profil sikring, korte sveiser og litt pauser innimellom så går det greit men når jeg oppgraderer garasjen blir det lagt opp en 20amp til sveiseapparat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ph-primera Skrevet Juni 16, 2010 Rapporter Share Skrevet Juni 16, 2010 Men da blir det fort 4 ganger så dyrt da :P Tror det er en årsak til at disse er så utskjelte.Rett fra boksen så hadde jeg også et mareritt med tråd som hengte seg opp.(Kan godt forstå de som stapper apparatet ned i boksen igjen eller får tanker om å bruke det som anker istedenfor)Etter å ha googlet litt så fant jeg ut at det er om å gjøre å kaste disse rullene med billig 1.25 kl tråd og skaffe seg en 5 kl rull med kvalitetstråd.Det viste seg å stemme og nå fungerer apparatet brukbart. Men det er helt klart billige komponenter i trådmatinga og en må ta forholdsregler som å alltid holde slangen rett osv.Vinyl hylsa i slangen vil også etter mye bruk bli slitt på innsiden og skape forstoppelse i trådmatinga igjen.Men da er det mulig å skifte til en ny eller improvisere med metall hylse fra sykkelbrems. Vi er priviligerte i vår tid ved at vi kan skaffe oss kraftverktøy våre forfedre bare kunne drømme om.For all del kjøp kvalitet, hvis jeg hadde garasje og tre-fase opplegg ville jeg ikke nølt med å skaffe meg et tre-fase beist, de er uutslitelige og veldig gode å sveise med.Mine 10 øre er at hvis du velger å gå den billige veien så er det mulig å få det til å virke på et vis. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg