Gå til innhold

Senkesett fra biltema?

Ranger emnet


MathiasR

Anbefalte innlegg

Hvis du har grunnleggende innsikt i fysikk skjønner du at fjørene ikke vil trekke seg sammen mer der hvor de er klemt sammen! Ergo vil ikke klemmene flytte på seg. Hvis du ikke har tatt i verktøy før er det sikkert ikke så enkelt å installere disse, det er ihvertfall enkelt å se utifra "jeg prøvde det for moroskyld og det var bare driit"-postene. De som vil bruke disse veit sikkert at det ikke er optimalt. Men hvor mye koster det? 35kr per fjær. Hvis du skal opp til senkefjører må man legge på et drøyt laken. Men på den annen side kan du argumentere med at man heller kan kjøpe coilovers, etc etc. Det spørs hva man prioriterer. Selvsagt er det enkelt å si at det bare er å kjøpe det dyreste osv, men det er ikke alle som gidder å kjøpe dyre deler.

Det er sunt bondevett å ligge bredt

-Felleskaupet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Hvis du har grunnleggende innsikt i fysikk skjønner du at fjørene ikke vil trekke seg sammen mer der hvor de er klemt sammen! Ergo vil ikke klemmene flytte på seg. Hvis du ikke har tatt i verktøy før er det sikkert ikke så enkelt å installere disse, det er ihvertfall enkelt å se utifra "jeg prøvde det for moroskyld og det var bare driit"-postene. De som vil bruke disse veit sikkert at det ikke er optimalt. Men hvor mye koster det? 35kr per fjær. Hvis du skal opp til senkefjører må man legge på et drøyt laken. Men på den annen side kan du argumentere med at man heller kan kjøpe coilovers, etc etc. Det spørs hva man prioriterer. Selvsagt er det enkelt å si at det bare er å kjøpe det dyreste osv, men det er ikke alle som gidder å kjøpe dyre deler.

 

Du har ca 300 kg på hver fjær - som hopper og spretter, og fjæra flexer verre,

i alle retninger. Så lenge den omdreiningen på fjæra ikke er klemt helt sammen

så VIL det bli oscilleringer i begge retningene - og klemmene vil bevege på

seg. De der pingle-boltene og tilhørende mutre kommer til å ryke pga.

material-tretthet før eller siden. Den der "grunnleggende innsikt i fysikk" kan du

egentlig bare droppe. Men det var egentlig ikke poenget. Du ba om en seriøs

grunn, og det fikk du.

 

Ingen som sier du skal kjøpe de dyreste delene - så lenge bilen din er godkjent

så er alle happy.

/Jon.

 

'94 MX-5 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

jeg har sett hva dette sølet kan forårsake, bilen det var montert på kan takke for autovernet i den svingen, der ble mutteren revet av gjengene (eller rev med sej gjengene) på klemmene på innsiden og han miste kontrollen over bilen og for rett i autovernet, slapp unda men litt småbulker og oppripa hele siden av bilen, men det ble dyrt gitt..

vw golf 1 1.1 -83

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår